Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaucotte II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vaucotte II

    Eindelijk aan de foto's van de herfstvakantie begonnen...
    Deze is mijn eerste poging met de techniek van rupselkopke- waarvoor dank!

    Goed bezig of niet?


    Beste groeten,

    Luc

  • #2
    Re: Vaucotte II

    Ik vind hem niet slecht uw poging. Misschien de middentonen nog een klein beetje ophalen...en de heldergroene flarevlek vooraan nog weghalen. Je hebt de goeie keuze gemaakt om de zon toch een beetje overbelicht te laten. Knap werk
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Vaucotte II

      Goede poging, maar ik volg Rupselkopke wat de midden- maar ook donkere partijen betreft.

      En uiteraard die felle flarevlek vooraan.

      Bewuste methode lijkt mij wel handig, maar ik kan maar niet tot bevredigende resultaten. Vooral met 3 en meer layers is het heel moeilijk, om het niet te mat / grauw te laten overkomen. Het is een kwestie van de juiste radius van blurring te vinden, maar dan nog...

      Ieder is zijn eigen manier van werken gewoon zeker ?
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Vaucotte II

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Goede poging, maar ik volg Rupselkopke wat de midden- maar ook donkere partijen betreft.

        En uiteraard die felle flarevlek vooraan.

        Bewuste methode lijkt mij wel handig, maar ik kan maar niet tot bevredigende resultaten. Vooral met 3 en meer layers is het heel moeilijk, om het niet te mat / grauw te laten overkomen. Het is een kwestie van de juiste radius van blurring te vinden, maar dan nog...

        Ieder is zijn eigen manier van werken gewoon zeker ?
        Volmondig akkoord. Deze opname begind al met de juiste belichting toe te passen. Je ziet aan de lucht rond de zon dat er hier onder belicht is of tegen gehouden. De voorgrond is ook redelijk donkertjes aar de zee dan weer een mooi licht heeft. Het komt me allemaal wat onnatuurlijk over op deze mannier en toch heeft deze plaat potentieel.
        De regeltjes mogen dan toegepast worden maar eender welke technike kan hier de juiste balans niet terughalen vrees ik. Wanneer je het echter softwarematig in raw gaat doen kan het nog maar kijk uit voor kleur ruis.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Vaucotte II

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Volmondig akkoord. Deze opname begind al met de juiste belichting toe te passen. Je ziet aan de lucht rond de zon dat er hier onder belicht is of tegen gehouden. De voorgrond is ook redelijk donkertjes aar de zee dan weer een mooi licht heeft. Het komt me allemaal wat onnatuurlijk over op deze mannier en toch heeft deze plaat potentieel.
          De regeltjes mogen dan toegepast worden maar eender welke technike kan hier de juiste balans niet terughalen vrees ik. Wanneer je het echter softwarematig in raw gaat doen kan het nog maar kijk uit voor kleur ruis.
          Heren, bedankt voor de commentaren.
          @Schoonspikke: ik weet niet goed wat je bedoelt met de juiste belichting maar deze opname was naar mijn bescheiden mening onmogelijk te doen met 1 enkele foto, een blend ( hoe dan ook toegepast) was nodig.Ik ben helemaal akkoord dat het resultaat nog niet helemaal dat is (zeker als ik de resultaten van jou, dama, rupselkopke en anderen zie), maar beter kreeg ik hem niet.
          Misschien dat een van deze heren me wat verder kan inwijden in deze techniek.

          Luc

          Comment


          • #6
            Re: Vaucotte II

            om het even welke techniek er wordt gebruik/toegepast...
            als de compo niet goed is wordt het er nooit een betere opname van.
            en dat vind ik hier van toepassing.
            jammer, tis nl een prachtige lokatie.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Vaucotte II

              Luc,
              ik gebruik nog steeds met volle tevredenheid de methode die hier beschreven staat.

              Gewoon manueel de delen selecteren die je wil overhouden in de foto... "Gewoon" klinkt misschien wel iets té... Het is wel wat oefenen om de selectie "onzichtbaar" te maken.

              Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
              Heren, bedankt voor de commentaren.
              @Schoonspikke: ik weet niet goed wat je bedoelt met de juiste belichting maar deze opname was naar mijn bescheiden mening onmogelijk te doen met 1 enkele foto, een blend ( hoe dan ook toegepast) was nodig.Ik ben helemaal akkoord dat het resultaat nog niet helemaal dat is (zeker als ik de resultaten van jou, dama, rupselkopke en anderen zie), maar beter kreeg ik hem niet.
              Misschien dat een van deze heren me wat verder kan inwijden in deze techniek.

              Luc
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Vaucotte II

                Danny,

                Bedankt voor de hulp, ik ga hiermee eens experimenteren.


                Beste groeten,

                Luc
                Last edited by ObiWan; 18 december 2011, 13:07.

                Comment


                • #9
                  Re: Vaucotte II

                  De compositie in deze foto is voor mij niet slecht...de horizon zit op ong 1/3 van boven.
                  De zon zit nagenoeg op 1/3 van de rechter rand. In de voorgrond zit de bos langer gras een beetje teveel in het center...daar had nog een stapje meer naar rechts misschien een beter
                  beeld gegeven......maar of dat ging zonder dat je daar van de kliffen viel kan ik moeilijk weten.Er zit ook een sterke leidende lijn in deze foto...van helemaal rechts via de kliffen richting de zon en het mooie licht op het wateroppervlak. De belichting is helemaal niet slecht. De zon is slechts in het midden uitgebrand...dat is wanneer we met onze ogen kijken ook zo. Je zult nooit het bolletje van de zon kunnen zien met bijna dichtgeknepen ogen en tevens detail in het gras kunnen zien. Ook wanneer je het histogram bij deze foto bekijkt zie je dat je slechts een heel klein beetje verlies hebt in de schaduwpartijen (in het gras). Zoals ik eerder reeds zei... je kan hier enkel de middentonen nog wat bijsturen. In deze foto zie ik totaal geen halo's of zichtbare overgangslijnen of iets anders. Ik zie geen lelijke bleke verscherpingsranden in de delen waar het contrast het hoogst is . In deze eerste foto ben je nu reeds beter geslaagd wat dat laatste betreft dan de meesten die er al veel langer mee bezig zijn. De foto is voor mij pers. en rekening houdende dat je slechts je eerste stapjes hier zet met belichtingsblenden zeker showcase waardig. Doe zeker verder met wat je hier laat zien...je bent heel goed bezig.
                  Last edited by RUPSELKOPKE; 18 december 2011, 12:36.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vaucotte II

                    Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
                    Heren, bedankt voor de commentaren.
                    @Schoonspikke: ik weet niet goed wat je bedoelt met de juiste belichting maar deze opname was naar mijn bescheiden mening onmogelijk te doen met 1 enkele foto, een blend ( hoe dan ook toegepast) was nodig.Ik ben helemaal akkoord dat het resultaat nog niet helemaal dat is (zeker als ik de resultaten van jou, dama, rupselkopke en anderen zie), maar beter kreeg ik hem niet.
                    Misschien dat een van deze heren me wat verder kan inwijden in deze techniek.

                    Luc
                    Luc als je zo een foto gaat maken dan zou je eventueel met een paar opnames door op de lucht,midden en voorgrond te meten en met het samenvoegen zoals Danny aangeeft in de link een realistischer geheel zou krijgen. Dit bedoel ik met in het begin ter plekke juist te meten.
                    No hard feelings maar je foto is zeker sc waardig.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vaucotte II

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Luc als je zo een foto gaat maken dan zou je eventueel met een paar opnames door op de lucht,midden en voorgrond te meten en met het samenvoegen zoals Danny aangeeft in de link een realistischer geheel zou krijgen. Dit bedoel ik met in het begin ter plekke juist te meten.
                      No hard feelings maar je foto is zeker sc waardig.
                      Het is met dit soort commentaren dat ik iets bijleer! Ik ga tijdens de paasvakantie volgend jaar terug en zal de geleerde technieken dan proberen toe te passen- wordt vervolgd :-).


                      Beste groeten,

                      Luc

                      Comment

                      Working...
                      X