Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 170-500 apo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 170-500 apo

    heb hier een 2de handse lens gekocht bij konijnenberg : de sigma 170 - 500 mm
    na deze een tijdje te hebben kunnen testen vallen mij precies toch enkele gebreken op, namelijk :

    ik kan met mijn eos 550d enkel in manuele stand foto's trekken met deze lens en dan enkel met het kleinste f-getal ...
    al de andere modi geeft hij een communicatiefout aan tussen de lens en de camera, deze fout wordt ook steeds gegeven als ik wil fotograferen op 170 mm in manuele stand en als ik een ander f-getal instel dan de f 5.6 ...

    verder vind ik dat de scherpte van de lens precies te wensen over laat ... een buizerd fotograferen in een boom op ca 10 meter afstand van op het statief met een draadonspanner gaf zelfs een slecht beeld (bij een iso van 400) op een bewolkte dag ...

    ligt dit nu aan mij, de camera of de lens ?

    ik vermoed dat dit een miskoop was.
    misschien beter voor de Canon EF 400mm f/5.6 L USM gegaan met een 2x extender ?

    wie kan me hierbij adviseren ?
    Canon EOS 550D - Tamron 18-270 mm - Canon 50 mm F1.8 II - Sigma 170 - 500 mm

  • #2
    Re: sigma 170-500 apo

    Heb je normaal gezien geen jaar waarborg op deze lens. Ik zou maar snel teruggaan en ze laten testen op je body.

    Comment


    • #3
      Re: sigma 170-500 apo

      Oorspronkelijk geplaatst door mcjerry Bekijk bericht
      ik kan met mijn eos 550d enkel in manuele stand foto's trekken met deze lens en dan enkel met het kleinste f-getal
      Je hebt de eerste uitvoering gekocht , de RF versie, ... die moet rechipped bij gebruik op alle latere digitale Eossen, anders werkt ie alleen volopen ... dat hadden ze U bij Konijn moeten zeggen of minstens hadden ze U moeten vragen op welke camera je deze versie wil gebruiken ... rechippen kost 45+btw en dat kan bij Sigma in Houten ... de lens zal bij diafragmeren heel bruikbare beelden opleveren ... er is een tweede uitvoering van, de DG versie, ... die werkt wel vanaf de 300D/20D/1DII.

      Deze lens is geen handheld ding ... je hebt een degelijk statief nodig, een draadontspanner en veeeeel licht. De NP lag rond de 600 ... een 100-400 gaat richting 1400 en heeft stabilisatie ... daarmee kan je wel uit de hand fotograferen.

      Tweedehands wordt het prijsverschil nog groter: 900-1000 voor een 100-400 en minder dan 300 voor de Sigma rechipped is een wereld van verschil.

      Volledigheidshalve nog dit : heb je de DG versie, dan is vrij zeker de diafragmaflexkabel over ( ja ja er zijn ook andere lenzen dan de Canon 17-85 met dat probleem ) ... dan moet Konijn zijn verantwoordelijkheid opnemen en ze laten repareren onder garantie
      Last edited by Silver Roller; 17 december 2011, 09:04.

      Comment

      Working...
      X