Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parapluverlichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Parapluverlichting

    ik had eens willen weten welke verlichting men krijgt met een paraplu die van binnen zwart en van buiten wit is
    en welk resultaat bekomt men daar mee
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

  • #2
    Re: Parapluverlichting

    idem als een gewone shoot through, alleen veel minder lichtafval naar achter.
    mss dat er ook wa meer licht naar voor gaat door het beperkte verlies naar achter
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Parapluverlichting

      ik snap het nog altijd niet.. is dit een shout-through??

      zwart absorbeert toch nagenoeg al het licht..
      Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

      Comment


      • #4
        Re: Parapluverlichting

        Wat ik wel begrijp, is dat je zo een paraplu met zwarte binnenkant niet als reflexie kan gebruiken, maar wel door de paraplu moet flitsen , en dat het licht dan een belemering heeft en minder zal zijn , maar we moeten dat nog eens uitproberen, die witte buitenkant zal ook wel zijn uitwerking hebben ,

        Comment


        • #5
          Re: Parapluverlichting

          Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
          ik snap het nog altijd niet.. is dit een shout-through??

          zwart absorbeert toch nagenoeg al het licht..
          zwart is dan ook wel de zijde die weg van het model staat
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Parapluverlichting

            ik heb er eentje liggen... is niet zo nuttig... koop liever een softbox, daar heb je meer controle over je licht.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Parapluverlichting

              Dus de flitser is gericht op de zwart kant, de witte kant op het model en daar flits je door..
              Ik kan me voorstellen dat je dan niet meer veel licht overhoudt. Niet zo nuttig inderdaad, lijkt me.
              Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

              Comment


              • #8
                Re: Parapluverlichting

                Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
                Dus de flitser is gericht op de zwart kant, de witte kant op het model en daar flits je door..
                Ik kan me voorstellen dat je dan niet meer veel licht overhoudt. Niet zo nuttig inderdaad, lijkt me.
                onzin... de flitser gaat door een opening in the zwarte gedeelte en flitst recht door naar de witte paraplu, waar om zou je die omgekeerd zetten?
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Parapluverlichting

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  onzin... de flitser gaat door een opening in the zwarte gedeelte en flitst recht door naar de witte paraplu, waar om zou je die omgekeerd zetten?
                  dus een zogenaamde softbox paraplu voor diegenen die het nog niet doorhadden
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Parapluverlichting

                    Een softbox heeft een witte voorkant waar het licht door moet en zo verspreid word, maar een soft paraplu of hoe zo'n ding ook mag heten heeft aan de binnenkant een zwart en aan de buitenkant een wit doek , dus als daar in dat zwart gedeelte een opening in zit, krijg je dan toch een snoot effect , dan kan je beter een echte snoot op je flits zetten denk ik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Parapluverlichting

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                      dus als daar in dat zwart gedeelte een opening in zit, krijg je dan toch een snoot effect , dan kan je beter een echte snoot op je flits zetten denk ik
                      click
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Parapluverlichting

                        ik had hem nog nooit in het echt gezien, die zal dan wel meer reflecterend licht weer geven dan een gewone witte paraplu
                        Last edited by koen1950; 18 december 2011, 14:17.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Parapluverlichting

                          Het voordeel werd hier al aangehaald: je krijgt hiermee geen vervelend strooilicht naar achteren. Dus ook geen strooilicht dat voor vervelende flare in je lens kan zorgen, wat wel heel mogelijk is bij een gewone doorflitsparaplu. Ik hou gewoon mijn hand naast of boven de lens als de zonnekap niet voldoet...

                          Roeland
                          www.135mm.be
                          @135mm_leuven
                          info@135mm.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Parapluverlichting

                            De binnenkant van de zwarte kant is voorzien van een zilverachtige folie zoals een reflectiescherm.
                            Dus al het licht moet er aan de voorkant uit = meer licht dan een gewone plu = geen strooi licht aan de achterkant. En maar voordelen...
                            Voor op locatie is deze plu perfect. Veeeeeeeeeel handiger dan een softbox. Is op 2 sec opgezet.

                            Nadeel = eens je deze gebruikt kan je niet meer zonder
                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Parapluverlichting

                              heb andere ervaring...

                              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                              De binnenkant van de zwarte kant is voorzien van een zilverachtige folie zoals een reflectiescherm.
                              die van mij is zwart langsbinnen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                              Dus al het licht moet er aan de voorkant uit = meer licht dan een gewone plu = geen strooi licht aan de achterkant. En maar voordelen...
                              Voor op locatie is deze plu perfect. Veeeeeeeeeel handiger dan een softbox.
                              redelijk wat strooilicht rondom... (door de ronde vorm) softbox controleert je licht beter (door de flappen).

                              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                              Is op 2 sec opgezet.

                              Nadeel = eens je deze gebruikt kan je niet meer zonder
                              mijn softbox (apollo) is op 4 seconden opgezet...
                              en de paraplu blijft in de kast liggen... 'k zie 'r weinig meerwaarde in... alvast minder als een softbox.
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X