Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaart schrijfbeveiligd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kaart schrijfbeveiligd

    Hallo,

    Sinds vorige week geeft mijn camera (Canon 450D) aan dat de SD kaart tegen schrijven beveiligd is. Problemen zijn begonnen toen de lock slider van de kaart defect is gegaan, deze is helemaal uit de kaart gevallen. Meteen 2 nieuwe kaarten gekocht maar nu geeft de camera nog steeds aan de kaarten tegen schrijven zijn beveiligd, met beide nieuwe kaarten dus. De lock slider staat correct, kaarten zijn geformatteerd. Batterij al een tijd uit apparaat gehaald. Al van alles geprobeerd.

    Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
    Misschien iemand ervaring met wat een eventuele herstelling inhoud? Tijd, prijs?
    Had toch graag nog een jaartje met de camera gewerkt alvorens naar FF over te stappen.

    Alvast bedankt voor de hulp.

  • #2
    Re: Kaart schrijfbeveiligd

    Google eens "450D write protection".
    Geeft je 14500 hits die over het gekend probleem "450D write protect issue" gaan.
    In het cardslot zit een microswitch die is blijven hangen in de verkeerde positie.
    Met een kleine schroevendraaier voorzichtig op de microswitch tikken. Als je geluk hebt dan springt de microswitch terug in de juiste positie, zoniet wordt het Canon repair service.

    Comment


    • #3
      Re: Kaart schrijfbeveiligd

      Dat het een gekend probleem is had ik reeds ondervonden.
      De uitleg over die jij me hier geeft kan ik spijtig genoeg niet terugvinden, kan ook geen microswitch zien zitten.

      Bedankt voor de hulp.

      Comment


      • #4
        Re: Kaart schrijfbeveiligd

        Ik zal morgen nog eens zien of ik de link terugvind. Het zou over een metalen hefboompje gaan dat slechts enkele millimeter lang is en een millimeter breed.

        Comment

        Working...
        X