Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 120-400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 120-400

    Na veel gelezen te hebben op 't internet en op dit forum heb ik begin deze week de knoop doorgehakt en een Sigma 120-400 gekocht. De 150-500 en 50-500 en de Tamron 200-500 waren ook mogelijke kandidaten. Voor mij heeft de 120-400 het gehaald vanwege:

    - toch nog iets lichtsterker
    - kan ik - onder goede omstandigheden - nog mee uit de hand werken, ook dankzij de OS, maar dat hebben de twee andere Sigma's ook
    - het verschil tussen 400 en 500 mm lijkt minder groot dan ik dacht (zie KLIK) - onderaan de pagina, kies digital of 35mm volgens je camera en gebruik het schuivertje
    - de D7000 heeft een 16,2MP sensor en dat laat nog wel wat croppen toe
    - en niet te vergeten, de prijs die bij mijn fotowinkel nog 100 euro lager was dan bij een andere grote gekende (ik noem geen namen, iedereen kan op 't net zoeken en heeft zijn redenen om bij de ene of andere fotozaak te gaan)

    De eerste tests zijn zeer positief. Er zijn zeker betere lenzen, maar ik ben tevreden met mijn keuze.

    Ik moet nog wat oefenen, zeker om bewegende dingen, zoals vogels in de vlucht te fotograferen, maar zet hier toch een linkje bij naar mijn eerste foto's, genomen binnen het uur na de aankoop. KLIK-LINK

    Ieder moet voor zich beslissen wat hij/zij juist verlangt van een lens, zowel qua brandpuntsafstand als scherpte en prijs. Ik hoop dat deze topic iemand die de 120-400 overweegt iets kan bijbrengen.

    Luc
Working...
X