Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50mm op D3100?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 50mm op D3100?

    Ik overweeg de oudere 50mm 1.8 AF-D cadeau te doen met Kerst.
    De betrokkene is vrij nieuw met fotografie en ik zie niet direkt een reden om de nieuwere AF-S versie te kopen. Ik zie ze als een betere instaplens als de (denk) 18-55 die ze nu heeft.
    Deze wordt dan als geschenk al helemaal prijzig voor mij.

    OF.. toch beter?

    Grtz.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: Nikon 50mm op D3100?

    en toch is er een heel goede reden om de AF-S te nemen. Op de D3100 werkt de AF van AF-D lenzen niet.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 50mm op D3100?

      Is een goede lens ik heb ze zelf ook. Ik moet ze manueel scherpstellen op mijn d3000 en ik vermoed dat dat op de d3100 ook het geval is wegens het ontbreken van een scherpstelmotor in de body.
      Maar daar ze nieuw is in de fotografie is het zeer leerrijk om te leren manueel focussen.

      groet dirk
      Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

      http://www.divado-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 50mm op D3100?

        Oorspronkelijk geplaatst door divado Bekijk bericht
        Maar daar ze nieuw is in de fotografie is het zeer leerrijk om te leren manueel focussen.

        groet dirk
        en het specifiek leerdoel van manueel focussen is?
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 50mm op D3100?

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          en het specifiek leerdoel van manueel focussen is?
          het verbeteren van de oog-hand coordinatie...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 50mm op D3100?

            DAAR hbben ze bij Rubens niet over gesproken en ik heb mij er nog niet echt in verdiept...
            Thxs, ik weet genoeg.
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 50mm op D3100?

              Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
              DAAR hbben ze bij Rubens niet over gesproken en ik heb mij er nog niet echt in verdiept...


              Thxs, ik weet genoeg.

              Nee en bij Vermeer ook niet
              Manueel scherpstellen met een crop camera niet dat het niet gaat maar vandaag de dag is er AF,zoveel sneller en trefzekerder.


              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 50mm op D3100?

                Je zal met de Af-S 35mm f1.8 een geschenk geven dat op een cropcamera nog beter te gebruiken is volgens mij....
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 50mm op D3100?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jozef68 Bekijk bericht
                  je zal met de af-s 35mm f1.8 een geschenk geven dat op een cropcamera nog beter te gebruiken is volgens mij....
                  +1 :g
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 50mm op D3100?

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    het verbeteren van de oog-hand coordinatie...
                    Op een professioneel toestel met aangepast matglas leerrijk.
                    Op een instap toestel eerder treiteren! Het is maar of je iemand haat
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 50mm op D3100?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Op een professioneel toestel met aangepast matglas leerrijk.
                      Op een instap toestel eerder treiteren! Het is maar of je iemand haat
                      Vertel eens?
                      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                      BE-Wommelgem
                      .: 20D & D700 :.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 50mm op D3100?

                        Vertel eens?
                        het is met een instap dslr (met een relatief kleine zoeker) geen lolletje om handmatig scherp te stellen.
                        Zeker niet met diafragma's zoals f1.8 waar het soms op mm's aankomt.
                        Van op een statief heb je tijd maar op een feestje ga je er veel naast zitten...

                        Als je dus een lens kado doet zou ik er zeker één aanraden met AF,
                        blijven over; de AF-S 35mm f1.8 en 50mm f1.8.

                        Allebei mooi en goed maar zoals ik al eerder zei heb je meer aan de 35mm met een crop.
                        (mijn mening)
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 50mm op D3100?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                          het is met een instap dslr (met een relatief kleine zoeker) geen lolletje om handmatig scherp te stellen.
                          Zeker niet met diafragma's zoals f1.8 waar het soms op mm's aankomt.
                          Van op een statief heb je tijd maar op een feestje ga je er veel naast zitten...

                          Als je dus een lens kado doet zou ik er zeker één aanraden met AF,
                          blijven over; de AF-S 35mm f1.8 en 50mm f1.8.

                          Allebei mooi en goed maar zoals ik al eerder zei heb je meer aan de 35mm met een crop.
                          (mijn mening)
                          Jaja, manueel focissen ga ik ze niet laten doen mr €189 is er net over.
                          Ik heb de 35mm op FF en heel tevreden. Zelfs portretjes en close ups...
                          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                          BE-Wommelgem
                          .: 20D & D700 :.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 50mm op D3100?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            het is met een instap dslr (met een relatief kleine zoeker) geen lolletje om handmatig scherp te stellen.
                            Ge zet uw focus punt waar ge t scherp wilt -zoals bij AF- ge draait aan die ring en als t scherp is brandt t lichtje. Als t niet scherpt is brandt t lichtje niet. Geen idee wat daar moeilijk aan is.

                            maar er is een AF-S versie, dus geen reden om iemand zelf te laten doen wat de camera sneller kan.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 50mm op D3100?

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              Ge zet uw focus punt waar ge t scherp wilt -zoals bij AF- ge draait aan die ring en als t scherp is brandt t lichtje. Als t niet scherpt is brandt t lichtje niet. Geen idee wat daar moeilijk aan is.

                              maar er is een AF-S versie, dus geen reden om iemand zelf te laten doen wat de camera sneller kan.
                              Op een instap body is dat echt geen lolletje omdat je tot het lampje brandt niet goed ziet wat je doet. En goede alternatieven voorhanden.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X