Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

    Ik heb nu momenteel 1 jaar de Nikon D90 - 18-105mm kitlens - SB 900 - sigma 10-20mm f3.5 en de sigma 70-200 f/2.8. Met dit materiaal experimenteer ik nu al geruime tijd.

    Volgens mij: zeer degelijk toestel voor all-round gebruik.

    Maar eens in een sporthal (kunst licht) soms weinig licht nemen de prestaties af, zelfs met de sigma 70-200, ik moet mijn D90 zijn ISO de hoogte ingooien naar waarden van 800à1000 en dit geeft veel te veel RUIS (naar mijn zin toch).
    Actie foto's van basketbal neem ik op 1/400 à 1/500ste met de 70-200 en ISO 800.

    Ik moet ze omzetten naar zwart/wit en doe de nodige bewerkingen in Silver Efex Pro 2 / lightroom om er nog iets redelijk uit te maken.

    Nu de vraag waar ik mee zit : De Nikon D700 full frame, kan ik bij dit toestel de ISO waarde optrekken naar bvb 1600 of hoger met aanvaardbare ruis (of zonder ruis)??
    Heeft iemand hier ervaring mee??

    Welke lens koop ik hierbij? 24/70 f2.8? of zijn er andere voorstellen?
    Ik weet het een hele investering, ja. Maar volgens mij wel één waar ik geen spijt van ga hebben.

    Bedoeling blijft om goede actie basketbal foto te nemen in sporthal. Suggesties en/of raad is steeds welkom! Bedankt !!!

  • #2
    Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

    D700 met 24/70 f2.8 gaat een ferme stap vooruit zijn!
    zelfs iso 3200 is nog zeer goed!

    maar onderschat je D90 ook niet hoor!

    klik

    hockey met d90 en nikon 105 makro! iso 2000 tot 3200.
    verlies aan scherpte is er zeker door verwijdering ruis! maar mist wat opletten lukt het vaak vrij goed!

    D700 bied natuurlijk een makkelijkere oplossing wegens Fx.
    zal zeker een mooie stap voorwaarts zijn
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

      Oorspronkelijk geplaatst door Porkypig2011 Bekijk bericht

      Nu de vraag waar ik mee zit : De Nikon D700 full frame, kan ik bij dit toestel de ISO waarde optrekken naar bvb 1600 of hoger met aanvaardbare ruis (of zonder ruis)??
      Heeft iemand hier ervaring mee??
      ja hoor! click en click

      ISO 1600 en hoger met een 85mm lens f1.4 (oud model) en je kan in de donkerste basketzalen op 1/500 fotograferen.
      met f2.8 lenzen kom je tekort in een donkere zaal... ook met D700!

      D700 is na de D3s het beste toestel hiervoor.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

        vergeet ook het wegvallen van je cropfactor niet...

        je 70-200 is nu een virtuele 105-350... f2.8
        dus als je vaak aan uiterste zit met je lengte zal je tekort komen met je FF sensor....
        www.aeri-photography.be

        Comment


        • #5
          Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

          Met een D90 kun je makkelijk tot 3200 iso, zie het voorbeeld, alleen moet je goed belichten. Misschien is een nulletje extra nog een oplossing?(D7000). Als er effectief op het moment iets van Nikon te koop is door het water in Thailand. Bij de lokale MM was het vak kompleet leeg.

          Gemaakt met een D300, maar dat levert de zelfde foto op als een D90.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

            ik heb ook deze met een D200 gemaakt op ISO 1600 en 800. De D200 staat bekend als ISO mormel.

            Als je een D700 wil en daar geld voor hebt, koop die dan. Zolang je maar geen mooiere foto's verwacht.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Met een D90 kun je makkelijk tot 3200 iso, zie het voorbeeld, alleen moet je goed belichten. Misschien is een nulletje extra nog een oplossing?(D7000). Als er effectief op het moment iets van Nikon te koop is door het water in Thailand. Bij de lokale MM was het vak kompleet leeg.

              Gemaakt met een D300, maar dat levert de zelfde foto op als een D90.
              dit lijkt me toch een opname waar er veel licht aanwezig was.

              dit is met quasi geen licht http://forum.belgiumdigital.com/f42/...er-394760.html
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                Probeer eens op iso 3200 met je D90.
                Prestaties kunnen verrassend goed zijn :

                Forum voor foto's van evenementen, speciale gebeurtenissen, en andere foto's met journalistieke waarde. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.





                greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  dit lijkt me toch een opname waar er veel licht aanwezig was.
                  3200 iso 1/124 3.5 200mm toch niet zoveel licht.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    dit lijkt me toch een opname waar er veel licht aanwezig was.
                    Ik zou niet weten hoe je dat aan een foto kan zien zonder exif erbij.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                      Uiteraard allemaal mooie zuivere foto's van ISO 800 - 1600 en zelfs 3200, van bijna stilstaande situaties, maar basketbal gaat snel.
                      Sluitertijden van 1/400 en 1/500. En daar zie ik maar één voorbeeld van en dat is dan vd D700.

                      Volgens mij kan de D90 dat veel minder aan. Of verbeter mij als ik fout zit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                        die hockey staan ze bijna nergens stil hoor!
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                          Nee, inderdaad sorry David. Trouwens is Ijshockey niet te allersnelste sport????

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          die hockey staan ze bijna nergens stil hoor!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Porkypig2011 Bekijk bericht
                            Nee, inderdaad sorry David. Trouwens is Ijshockey niet te allersnelste sport????
                            gaat vrij snel! was wel jeugdmatch dus twas werken op de limiet 1/30 foto's aanvaardbaar!
                            1/50 goed! dusja ferm pijnlijk!
                            vooral veel focus missers door trage macro lens
                            't is vooral een feit dat je je toestel vrij goed moet kennen en durven met de limieten van je toestel te flirten en de uwe te overstijgen.

                            met een d700 gaat het makkelijker gaan, maar je gaat door de overstap niet onmiddelijk al je problemen oplossen.

                            - eerst het toestel leren kennen kennen
                            - instellingen vinden en de beste zoeken
                            - alle knopkes blindelings vinden
                            - ...

                            daar kruipt tijd in en redelijk wa missers/ontgoochelingen.
                            maar als het past in je budget ga ermaar voor.



                            denk daf sommige autosporten toch nog sneller zijn.
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                              Ik doe bij ons, in een heel donkere zaal, de basket met D700 en een 28-70mm f2,8 en zit tss iso 5000 en 6400, sluitertijdvoorkeuze van 1/400. Dus met de 24-70 moet dat wel loslopen. Wel een heel investering en was de D700 niet moeilijk tot niet leverbaar. Koop anders eerst de 24-70 of de 85mm f1,8 (of 1,4) en probeer de hogere iso uit met je huidig toestel.

                              Comment

                              Working...
                              X