Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X10 problemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X10 problemen?

    Wie heeft er een Fujifilm X10 in gebruik?
    Volgens dpreview.com zou de sensor last hebben van wat zij noemen White Disc Blooming
    Hetgeen te zien is in hun test van twee lichtbronnen die als één witte vlek op de foto's te zien zijn.
    De vraag hoe erg is dit, kan iemand wat foto's waar bv.veel lichtbronnen op voorkomen, ik denk nu aan de kerstverlichting in winkelstraten enz. eens een paar op het forum zetten?
    Ik vind het technisch gezien een prachtig toestel en zou het als tweede toestel naast mijn reflex willen gebruiken.Mvg.

  • #2
    Re: Fujifilm X10 problemen?

    [Mod-LesC]Lees deze post in een andere topic, maar ga aub niet in die topic met de poster in discussie.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm X10 problemen?

      Via google vond ik vrij snel een topic waar deze link instond, hier ga je zelf het antwoord op je vraag kunnen zien denk ik: http://www.flickr.com/photos/younchi...57628154473383
      Jammer dat flickr de exif informatie uit de foto's haalt, ik hoop dat deze reeks op erg hoge iso is getrokken, want de beelden zijn toch wel erg ruizig/detailloos..
      Verder kan ik er zelf niks over zeggen, geen ervaring met dat toestel.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X10 problemen?

        Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
        Wie heeft er een Fujifilm X10 in gebruik?
        Volgens dpreview.com zou de sensor last hebben van wat zij noemen White Disc Blooming
        Hetgeen te zien is in hun test van twee lichtbronnen die als één witte vlek op de foto's te zien zijn.
        De vraag hoe erg is dit, kan iemand wat foto's waar bv.veel lichtbronnen op voorkomen, ik denk nu aan de kerstverlichting in winkelstraten enz. eens een paar op het forum zetten?
        Ik vind het technisch gezien een prachtig toestel en zou het als tweede toestel naast mijn reflex willen gebruiken.Mvg.
        ik heb geen x10 in gebruik, wel een x100.. ik snap de vraag niet zo goed.. je hebt zelf nog geen x10 en je stelt deze vraag omdat er op dpreview een probleempje gesignaleerd is?

        op the onlinephotographer staat ook een x10 test en daar zijn ze tevreden..

        maakt verder ook niet uit, ik baseer me nooit zo op online-impressies, ik hou liever de boel zelf even vast en test eea zelf uit....


        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm X10 problemen?

          Heb zelf de X10 sinds 2 weken en is een geweldige kamera.
          zéér compakt , groot zoombereik én lichtsterk.Ok snelle autofocus.
          goede resultaten bij hoge ISO.
          Menu niet zo "quircky" als in forums gezegd wordt
          Voelt zeer degelijk aan.
          Ik vind deze kamera voor 600 € wel een goede prijs kwaliteit hebben

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm X10 problemen?

            Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
            Wie heeft er een Fujifilm X10 in gebruik?
            Volgens dpreview.com zou de sensor last hebben van wat zij noemen White Disc Blooming
            Hetgeen te zien is in hun test van twee lichtbronnen die als één witte vlek op de foto's te zien zijn.
            De vraag hoe erg is dit, kan iemand wat foto's waar bv.veel lichtbronnen op voorkomen, ik denk nu aan de kerstverlichting in winkelstraten enz. eens een paar op het forum zetten?
            Ik vind het technisch gezien een prachtig toestel en zou het als tweede toestel naast mijn reflex willen gebruiken.Mvg.
            Ik heb een X10 ik maak veel tegenlicht opnamen, extreme tegenlicht opnamen zelfs, ik heb daar geen afwijking ten opzichte van mijn Canon G10 kunnen vinden, kan later wel een aantal opnamen plaatsen HET IS EEN SUPER KAMERA.

            JLHK

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm X10 problemen?

              Ik heb nu een maand of 2 de X10. Ik heb er geen problemen mee ondervonden. Dat orb of blooming fenomeen merk ik niet.
              Het gebruik is eigenlijk ook vrij simpel.Ik heb 2 standen, de P stand die ik naar mijn hand gezet heb (verscherping, auto iso 800 en centraal AF punt), en de goed werkende exr mode. Die gaat zelfs als het nodig is de resolutie verminderen ten voordele van het eindresultaat. Werkt ook echt.

              Heb ook wel wat kritiek puntjes:
              Accu, te weinig power en kan op verschillende manieren in het batterijvakje. klote.
              Lader, Fuji, komaan, reizen jullie nooit? Accu kan hier ook op 4 manieren in. Wat een rotding, moet je dus ook altijd rechstreeks in het stopkontakt steken, met allerlei aanpassingstekkers. Hadden jullie geen usb achtig device kunnen maken?
              En de lensdop, mooi, retro, maar superonhandig.

              Comment

              Working...
              X