Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoor karting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indoor karting

    Dag Allemaal ,
    Ik ben hier nieuw op het forum en heb natuurlijk een nieuwe hobby te pakken !
    Gisteren ben ik naar indoor karting geweest om wat schoots te doen , met canon D60 en sima 28-70 MM en een sigma 70-300mm lens ,
    natuurlijk geen enkele foto dat iets is , daarvoor vraag ik jullie wat ik zou kunnen instellen op de camera voor toch dergelijke fotos te krijgen !

    groetjes Mario

  • #2
    Re: Indoor karting

    Als eerste kan ik je aanraden je handleiding van de camera goed te lezen.

    Als tweede : veel lezen over diafragma, sluitertijd en iso + wat de gevolgen hiervoor zijn. Een cursus is een aanrader.

    En als derde : veel experimenteren (en daaruit leren).

    Maar je wilt waarschijnlijk terug naar de karting en met wat deftige foto's thuis komen neem ik aan. Dus zou ik de Sigma 17-70 lens nemen, deze is het meest lichtsterk. De camera op stand AV, zo een groot mogelijk diafragma kiezen, foto's in RAW opslaan, belichtingscompensatie op -1. Afhangend van de belichting daar zou je toch op een sluitertijd van 1/250 -1/320 moeten komen. Als je er niet aan komt, zet je ISO dan hoger. Gebruik AI servo om scherp te stellen.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: Indoor karting

      Oorspronkelijk geplaatst door dgmx Bekijk bericht
      Dag Allemaal ,
      Ik ben hier nieuw op het forum en heb natuurlijk een nieuwe hobby te pakken !
      Gisteren ben ik naar indoor karting geweest om wat schoots te doen , met canon D60 en sima 28-70 MM en een sigma 70-300mm lens ,
      natuurlijk geen enkele foto dat iets is , daarvoor vraag ik jullie wat ik zou kunnen instellen op de camera voor toch dergelijke fotos te krijgen !

      groetjes Mario
      wat liep er precies fout? laat eens zien...
      was het donker? hoe stond je camera ingesteld?
      EXIF waarden van je foto's kunnen helpen detecteren wat fout liep.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Indoor karting

        Net terug van de karting ,
        heb er toch wat fotos uitgekregen en dat op de M stand sluitertijd 1/300 en manueel de flitser ingetseld op +1.5 en iso 1000 !
        Het probleem is daar dat er weinig licht is en veel fluo
        Heb ook geprobeerd op de AV maar dat kwam niet tot zijn recht !

        alvast bedankt voor de info , ik zal eens een foto posten

        Comment


        • #5
          Re: Indoor karting

          panning

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en
            panning
            Succes, met een snel onderwerp op korte afstand van jou...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Indoor karting

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Succes, met een snel onderwerp op korte afstand van jou...
              waarom niet? je gaat toch geen traag voorwerp dat ver weg is pannen. Hoe dichter het onderwerp, hoe minder lange sluitertijden je nodig hebt om de beweging in de foto te hebben. Het wordt wel moeilijker, maar wie heeft nu als hobby 'iets gemakkelijks doen'?
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Indoor karting

                panning ja ! maar het probleem is ook dat de karts hevig trillen en dat je het dan ook ziet op de foto , dan heb ik maar gekozen om de beelden te bevriezen of hoe noem je dit
                ik zou een foto willen posten maar het lukt niet !

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door putor

                  waarom niet? je gaat toch geen traag voorwerp dat ver weg is pannen. Hoe dichter het onderwerp, hoe minder lange sluitertijden je nodig hebt om de beweging in de foto te hebben. Het wordt wel moeilijker, maar wie heeft nu als hobby 'iets gemakkelijks doen'?
                  Het gaat er niet om of je "iets gemakkelijk" doet als hobby. Het gaat er mijn inziens wèl om dat je toch een minimum rendement haalt. Tenzij het 2- of 4-uren races betreft, rijden die karts zo'n 12 minuutjes rondjes. Daarbij komt dat je je niet eender waar kan opstellen, en verplaatsen bijna overal uit de boze is. Het aantal keer dat die kart voor jouw neus passeert is bijgevolg heel beperkt, en wanneer je dan ook nog eens iets gaat doen wat in de meeste gevallen gèèn geslaagde foto oplevert... dan is de fun er ook snel af.
                  Er is nog steeds een wezenlijk verschil tussen "niet gemakkelijk" en "quasi geen geslaagde foto's kunnen maken".
                  Je bent qua instellingen veel beperkter dan bijvoorbeeld bij vogeltjes, renners buiten op de weg, voetbal overdag, architectuur, etc. De marges die je hier hebt zijn ontzettend klein, vooral als je niet beschikt over een ISO-monster en heel lichtsterke lenzen met behoorlijke tele...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Indoor karting

                    Oorspronkelijk geplaatst door dgmx Bekijk bericht
                    panning ja ! maar het probleem is ook dat de karts hevig trillen en dat je het dan ook ziet op de foto , dan heb ik maar gekozen om de beelden te bevriezen of hoe noem je dit
                    ik zou een foto willen posten maar het lukt niet !
                    [Mod-LesC]Deze link

                    brengt je bij de helpdesk, die je alles vertelt over hoe een foto te plaatsen.
                    In het kort:
                    1. foto verkleinen om te voldoen aan de BD-normen (max. 900 pixels langste zijde). Daarvoor zijn verschillende softwareprogramma's bruikbaar.
                    2. foto uploaden naar een hosting site van keuze (bv Photobucket, Dropbox, Flickr, Picasaweb...) en het adres van de foto noteren. Een adres begint normaal met http en eindigt op jpg (= formaat van het bestand)
                    3. dat adres in je post tussen de image tags (IMG) plaatsen.
                    Succes!
                    Ik raad je aan om in het Testforum te oefenen met posten, waar je alle hulp krijgt.
                    Mvg,
                    LesC, BD-Moderator[/Mod]
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Indoor karting

                      hier een link waar je fotos kunt bekijken , ben nog maar juist begonnen dus alle tips zijn welkom

                      Comment


                      • #12
                        Re: Indoor karting

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Het aantal keer dat die kart voor jouw neus passeert is bijgevolg heel beperkt,

                        Plaats kiezen en toestel instellen met de vorige sessies geven je wat meer ademruimte.


                        Als je voor flits gaat, 2de gordijn kiezen.

                        Mvg,
                        Bernard
                        EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                        www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Indoor karting

                          En ik dacht dat in het begintopic een foutje stond, blijkt het in alle Exifs ook te staan : Canon D60.

                          Maar voor de foto's : de geflitsten zijn wel de betere. Wel zorgen dat je niet helemaal uitzoomt, want dan geeft de lens een schaduw. En niet te dikwijls opeen flitsen : de flits kan heet worden en soms niet volgen waardoor je een zwarte foto krijgt.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Indoor karting

                            Was de D60 niet een van Canons allereerste dSLR's?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Indoor karting

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Was de D60 niet een van Canons allereerste dSLR's?
                              Inderdaad, ik heb het eens gegoogled en het is een 6.3 Mpixel camera van ergens rond de beginjaren van het nieuwe millennium.

                              Zo goed kende ik de evolutie van Canon niet, want ik ben gestart met een Pentax van 2Mpixel.
                              Fotografie is leren kijken.
                              http://johanluyckx.weebly.com

                              Comment

                              Working...
                              X