Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

    Ik ben op een gekke ervaring gestoten, namelijk dat ik maar geen fatsoenlijk foto kan trekken van bv een park met honderden lichtjes in een boom. Hoe moet je hier precies aan beginnen want het enige wat ik krijg is een zo goed als donkere foto met enkel de lichtjes erop en dus niks van de omgeving zelf

    ik voel me even terug een absolute amateur
    500px

  • #2
    Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

    Het contrast tussen de donkere delen en de lichtjes is misschien te groot?
    Ik zou zeggen flitsen, maar een heel park is veel te groot.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

      Klik!
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

        mooie tip jos, zeker bruikbaar!

        maar bv
        pak een boom waar honder lichtjes in hangen
        die geven toch genoeg licht om de boom ook te kunnen zien en niet alleen de lichtjes
        dit kan ik dus oplossen met flitsen?
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

          post eens een foto of zet de link hier van zo'n foto zodat we eens kunnen zien.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Als aanvulling op de tips in de link: Met de hand scherp stellen gaat sowieso het beste.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

              zet je focus metering op Spot meeting ipv. matrix en focus op de boom, of lock je exposure met de AE Lock op een stuk boom, of... ga volledig manueel werken, waardoor je precies kan bepalen welke sfeer je wilt vastleggen.

              zo kan je de belichting bekomen die je wenst. Let er wel op dat je de sfeer blijft behouden...

              voorbeeldjes
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                zet je focus metering op Spot meeting ...
                Kan je dit even uitleggen voor een domkop gelijk ik?
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Kan je dit even uitleggen voor een domkop gelijk ik?
                  Welk toestel heb je?
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Welk toestel heb je?
                    zou dat van belang zijn in dit geval?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      zou dat van belang zijn in dit geval?
                      Om hem een link te geven, of om voor hem op te zoeken waar in de handleiding van zijn toestel de uitleg staat... Ja!

                      Is jouw reactie nuttig? Als topicvulling wel, als hulp niet.
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Om hem een link te geven, of om voor hem op te zoeken waar in de handleiding van zijn toestel de uitleg staat... Ja!
                        veel succes met het vinden van een manier om focus metering op spot te zetten bij om het even welke camera.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          veel succes met het vinden van een manier om focus metering op spot te zetten bij om het even welke camera.
                          Te snel gelezen, dacht dat het om spot meting ging...
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Te snel gelezen, dacht dat het om spot meting ging...
                            Dus jouw bijdragen waren ook niet meer als topicvulling.....
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe foto's trekken van allemaal lichtjes in het donker?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Dus jouw bijdragen waren ook niet meer als topicvulling.....
                              Ik had tenminste nog de intentie om iets te proberen bijdragen.
                              Het verbaast me trouwens dat de cracks van het forum achterwege blijven om een degelijke uitleg te geven over hoe het beste avond- en/of nachtfotografie te gaan doen...
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment

                              Working...
                              X