Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine mac voor op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleine mac voor op reis?

    Allen,


    Ik vertrek binnenkort naar warmere oorden. Nu stilaan mij hobby meer en meer begint uit te groeien, vind ik het beoordelen van mijn foto's op mijn camera (D700) nogal moeilijk en zou ik ze graag ineens willen bekijken op een 'goed'/groter (compueter)scherm.

    Ik overweeg dan ook om een kleine (2dehandse) macbook aan te schaffen, zodat ik mijn foto's in één keer ter plekke kan bekijken. (Ik gebruik normaal een macbook pro 17", maar vind dat te groot om mee te sleuren).

    Is dit een goed idee? Of zijn er andere oplossingen?

    Graag jullie advies.

    Mvg,


    Mono

  • #2
    Re: Kleine mac voor op reis?

    Ik denk om dezelfde reden een Ipad2 aan te schaffen
    handig in gebruik en een geweldig goed scherm
    en 64 Gb is ook niet niets hé
    en op die mannier kan ik ook voorsorteren en de basisbewerkingen reeds uitvoeren


    zijn er hier collega's met ervaring op de Ipad ??

    mvg

    Rudy

    Comment


    • #3
      Re: Kleine mac voor op reis?

      en hoe ga jij je foto's op ipad zetten?
      of mis ik iets?

      aanpassing van mijzelf:
      bestaat idd camera connection kit,
      wist ik dus nog niet

      alweer wat bijgeleerd...
      Last edited by Koeno; 13 december 2011, 10:01.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: Kleine mac voor op reis?

        Opgelet: de camera connection kit is enkel geschikt voor SD kaart. Dus niet voor de CF van de D700. Tenzij je hèèl hard kunt duwen.

        Comment


        • #5
          Re: Kleine mac voor op reis?

          Ik zit hier ook al een aantal maanden over te dobberen....

          EN! Ik denk dat ik een besluit genomen heb!

          Het zal een MacBook Air worden...

          iPad al goed en wel, maar het draait toch niet op een volwaardig OS zoals een Lion.

          En vind een touchscreen tof, maar om enkel op touchscreen te werken lijkt me niet altijd even handig...

          Just my two cents
          Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

          Comment


          • #6
            Re: Kleine mac voor op reis?

            Ja , uiteindelijk moet ieder het voor zich uitmaken tuurlijk

            Je kan van af elke camera foto's naar de Ipad sturen ook de D 700 hoor

            op de camera kit kan je kiezen , kaart of USB
            je kan er dus de camera rechtstreeks mee verbinden

            "En vind een touchscreen tof, maar om enkel op touchscreen te werken lijkt me niet altijd even handig..."

            Toetsen zijn even groot als op laptop
            is dus een volwaardig toetsenbord

            Opslagruimte is wel niet even groot als op Laptop maar in gebruik veel handelijker

            mijn besluit staat ook vast
            ik ga voor de Ipad

            mvg

            Rudy

            Comment


            • #7
              Re: Kleine mac voor op reis?

              Oorspronkelijk geplaatst door RudyG Bekijk bericht
              "En vind een touchscreen tof, maar om enkel op touchscreen te werken lijkt me niet altijd even handig..."

              Toetsen zijn even groot als op laptop
              is dus een volwaardig toetsenbord


              Opslagruimte is wel niet even groot als op Laptop maar in gebruik veel handelijker
              y
              Hey,

              Ik wil je besluit niet afbreken,

              De touchscreen werkt fijn, maar het is niet omdat de toetsen even groot zijn, dat het een volwaardig toetsenbord is.

              ik heb hier vorige week heel wat mogen testen op een ipad,
              maar mijn grootste irritatie bleef typen.

              Nu voor jouw doel (foto's tussentijds bekijken/indelen) komt dit waarschijnlijk wel toe,
              maar als je van plan bent om regelmatig enorme texten te typen,
              dan kan dit wel een irritatie worden...

              verder: Ipad is natuurlijk klein en fijn om mee te nemen, zorg wel voor degelijke cover, om glasbreuk te voorkomen...

              Ook qua opslag omt 64gb toch vlot toe? Op reis ga je hopelijk niet meer als 50gb aan foto's trekken?
              (zeker aangezien je de mogelijkheid hebt om niet geslaagde foto's direct te verwijderen? )
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: Kleine mac voor op reis?

                Ondertussen ben ik doorgegaan met research ...

                Waarschijnlijk meer omwille van behoudensgezindheid en een aarzelend onthaal van nieuwe zaken, vind ik een kleine mac een beter optie dan de ipad.

                Als je dan een mac air 11" of 13" vergelijkt met een ipad, dan vind ik dat de ipad moet onderdoen. Of ik herformuleer me: Dan weet ik niet waarom ik een ipad zou kopen. De ipad is misschien dan nog net iets kleiner, maar kan ook veel minder. Persoonlijk vind ik dat het 'rechtopstaand' scherm bij een gewone laptop ook confrotabeler ...

                Natuurlijk is er wel één groot verschil en dat is de prijs ... tenzij je op zoek gaat naar een degelijke tweedehands ...

                Humhum ... ik ben er toch nog niet helemaal uit ...

                Comment


                • #9
                  Re: Kleine mac voor op reis?

                  Ik moet mezelf wel even verbeteren.
                  Je kan ook natuurlijk een cover kopen met een bluetooth toetsenbord...

                  het enige nadeel: en je foto's binnen trekken via de connector en via bluetooth typen terwijl,
                  kan je batterij leven wel eens drastisch verminderen.

                  verder zijn het keuzes maken,
                  het verschil in grootte tussen ipad en mac air vind ik minimalistisch,
                  terwijl de mogelijkheden wel verschillen (en ook prijs natuurlijk, je mac air kost wel even 500euro meer. )
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kleine mac voor op reis?

                    Voor mij was de keuze snel gemaakt; een "volwaardige" Mac, want:
                    - genoeg poorten en- connectiemogelijkheden, waaronder memory card reader
                    - volwaardig OS zodat ik er Aperture op kan draaien
                    - prefereer nog steeds de trackpad van een MacBook boven het touch screen van een iPad

                    M.a.w. ne MacBook Air 11" (geen memory card slot) of 13" (wel memory card slot)
                    Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kleine mac voor op reis?

                      Tja , ieder zijn eigen keuze natuurlijk
                      zo heeft ook ieder aparaat zijn voor en na delen

                      Maar mijn besluit staat vast , is zelfs al aangekocht
                      de Ipad 64 Gb
                      Zal hoofdzakelijk buitenshuis gebruikt worden ( vakantie )
                      meestal neem ik tussen de 16 & 24 Gb aan foto's
                      dat is dus ok
                      ook lees ik veel op vakantie
                      nu hoef ik geen boeken meer mee te zeulen
                      ik laad er een stuk of zes in op de Ipad ( vind ik ook een groot voordeel tegen de mac book , voor mij dan )
                      dat scheelt ook weer enkele kilogrammen aan bagage
                      kan ik meer souveniers kopen
                      Typen zal maar eens sporadisch gebeuren
                      e mail of googelen . . .
                      toetsenbord dus ook geen probleem voor mij
                      en voor al !
                      als madam in de zon ligt kan ik al foto's voorsorteren en ....

                      kan er zelfs foto's mee maken
                      kan er zelfs mee filmen
                      en tijdens het skypen kan ik thuis live laten meekijken
                      mooi hebbeding toch

                      mvg

                      Rudy

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kleine mac voor op reis?

                        Heeft er ooit al iemand gehoord van Market Europe Shop ?

                        Die prijzen zijn belachelijk laag. Wat klopt er niet?

                        Heb nog niet de tijd gehad om het zelf uit te pluizen ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kleine mac voor op reis?

                          Moet het echt een mac zijn? Een eee pocket pc kan ook dienen als backup en beoordelen van je foto's en is veel goedkoper.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kleine mac voor op reis?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Moet het echt een mac zijn? Een eee pocket pc kan ook dienen als backup en beoordelen van je foto's en is veel goedkoper.

                            mir
                            Liefst wel. Once you go mac, you never go back ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kleine mac voor op reis?

                              als zo'n eee zou kopen ben je beter af met een transformer tablet met dock!
                              ips scherm dus ipad kwaliteit scherm, mét toetsenbord!!!

                              de nieuwe (transformer prime) komt binnenkort uit dus huidige generatie zakt iets in prijs
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X