Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A35- Goeie keus?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A35- Goeie keus?

    Ik wil zeker zijn dat de camera die ik mij koop een goeie is. Ik denk dat een Sony A35 wel bij mij past voor een eerste DSLR. Als je wilt weten wat voor foto's dat ik trek kijk dan in de links hieronder, maar hou in het achterhoofd dat ik meer sport wil trekken.

    Groetjes Charles.
    CPPlusPhotography Flickr
    CPPlusPhotography Facebook
    CPPlusPhotography on 500 px

  • #2
    Re: Sony A35- Goeie keus?

    Oorspronkelijk geplaatst door CP+ Bekijk bericht
    Ik wil zeker zijn dat de camera die ik mij koop een goeie is. Ik denk dat een Sony A35 wel bij mij past voor een eerste DSLR. Als je wilt weten wat voor foto's dat ik trek kijk dan in de links hieronder, maar hou in het achterhoofd dat ik meer sport wil trekken.

    Groetjes Charles.
    als je "echt" aan sportfotografie wilt doen... indoor/outdoor... dan heb je op termijn de grootste kwaliteit, vrijheid en keuze bij de merken Nikon en Canon... (toestellen, viewfinder, lenzen, ISO, snelle accurate focus, weersbestendig... )
    Of als je portretfotografie wilt doen en met licht wil werken (à la strobisme) dan ook zijn Nikon en Canon beter voorzien

    daarbuiten... lijkt me die sony wel een fijn toestelletje...
    Last edited by d_oracle; 12 december 2011, 18:46.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Sony A35- Goeie keus?

      Als je voor Sony gaat, ga je zeker een lens vinden die bij jouw past. Canon en Nikon hebben een groter aanbod aan lenzen en body's maar daarom nog niet altijd beter.
      Hier wat cijfers, klik.

      Sony heeft enkele zeer goede lenzen die beter zijn als Canon/Nikon : 70-400g, 70-300g, CZ24-70/2.8, CZ135/1.8, 50/1.8, 35/1.8, CZ16-80, 300/2.8.
      Binnenkort komt er ook een 500/F4, samen met nieuwe full frame SLT's.

      Sony heeft een exclusiviteitscontract met Carl Zeiss, voor echte toplenzen. Carl Zeiss levert ook aan Canon/Nikon, maar alleen manueel focus is beschikbaar.

      De A35 is het basismodel, dus niet verwachten dat je alle mogelijkheden hebt als een A55 of A65/A77. De buffer is klein met 6 frames, de A55 19 frames. Het LCD scherm is niet kantelbaar zoals bij de A55.
      De EVF in de A65/A77 is beter als de A33/A55, is nu een OLED EVF met een hogere resolutie.

      De autofocus van de SLT's is zowiezo sneller dan een vergelijkbaar model van Canon/Nikon. En je hebt autofocus tijdens het filmen, bij Canon is het manueel en bij sommige Nikons heb je wel (contrast detectie) AF wat niet vloeiend werkt. En moest je het willen, met de A65/A77 kan je ook manueel focussen.

      Trouwens, de toekomstige Nikon D800 zal een Sony sensor hebben ( 24Mp of 36MP). Net zoals de 16MP sensor in de D5100/D7000 ook van Sony komt.

      Succes met uw keuze.
      Last edited by alex606; 12 december 2011, 19:34.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sony A35- Goeie keus?

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        De A35 is het basismodel, dus niet verwachten dat je alle mogelijkheden hebt als een A55 of A65/A77. De buffer is klein met 6 frames, de A55 19 frames. Het LCD scherm is niet kantelbaar zoals bij de A55.
        Ik weet nog niet zo veel van fotografie af, ben er nog niet zo lang mee bezig. Maar de buffer is zeker de plaats waar het toestel zijn foto's eerst opslaat alvorens naar de geheugenkaart over te schrijven?

        Nog één vraag, wat mij vooral interesseert is de beeldkwaliteit van zo'n camera. Kan je hiermee flink inzoomen zonder enige ruis?

        Groetjes Charles.
        CPPlusPhotography Flickr
        CPPlusPhotography Facebook
        CPPlusPhotography on 500 px

        Comment


        • #5
          Re: Sony A35- Goeie keus?

          Oorspronkelijk geplaatst door CP+ Bekijk bericht

          Nog één vraag, wat mij vooral interesseert is de beeldkwaliteit van zo'n camera. Kan je hiermee flink inzoomen zonder enige ruis?

          Groetjes Charles.
          Ik zou zeggen, neem zelf een kijkje ,studio shot comparison, je kan zelf de camera kiezen die je wil en het vierkantje op de foto kan je ook verplaatsen. Let wel op één ding, om op een juiste manier te vergelijken kan je beter de RAW foto's downloaden en daarna zelf een uitsnede maken. Want hier zijn de uitsnedes niet gelijk aan mekaar, een 18MP camera is verder ingezoomd dan een 12MP camera. Dit is in het nadeel vd hogere resolutie camera's uiteraard want meer inzoomen betekent ook meer ruis.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Sony A35- Goeie keus?

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Als je voor Sony gaat, ga je zeker een lens vinden die bij jouw past. Canon en Nikon hebben een groter aanbod aan lenzen en body's maar daarom nog niet altijd beter.
            Hier wat cijfers, klik.

            Sony heeft enkele zeer goede lenzen die beter zijn als Canon/Nikon : 70-400g, 70-300g, CZ24-70/2.8, CZ135/1.8, 50/1.8, 35/1.8, CZ16-80, 300/2.8.
            Binnenkort komt er ook een 500/F4, samen met nieuwe full frame SLT's.

            Sony heeft een exclusiviteitscontract met Carl Zeiss, voor echte toplenzen. Carl Zeiss levert ook aan Canon/Nikon, maar alleen manueel focus is beschikbaar.

            De A35 is het basismodel, dus niet verwachten dat je alle mogelijkheden hebt als een A55 of A65/A77. De buffer is klein met 6 frames, de A55 19 frames. Het LCD scherm is niet kantelbaar zoals bij de A55.
            De EVF in de A65/A77 is beter als de A33/A55, is nu een OLED EVF met een hogere resolutie.

            De autofocus van de SLT's is zowiezo sneller dan een vergelijkbaar model van Canon/Nikon. En je hebt autofocus tijdens het filmen, bij Canon is het manueel en bij sommige Nikons heb je wel (contrast detectie) AF wat niet vloeiend werkt. En moest je het willen, met de A65/A77 kan je ook manueel focussen.

            Trouwens, de toekomstige Nikon D800 zal een Sony sensor hebben ( 24Mp of 36MP). Net zoals de 16MP sensor in de D5100/D7000 ook van Sony komt.

            Succes met uw keuze.
            Ik betwijfel toch ten zeerste of de Sony 70-300G beter is dan de Canon 70-300L IS hoor
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: Sony A35- Goeie keus?

              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Ik betwijfel toch ten zeerste of de Sony 70-300G beter is dan de Canon 70-300L IS hoor
              klik en klik. De resolutie vd Sony is overal hoger, van 70mm tot 300mm.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sony A35- Goeie keus?

                Da's de verkeerde lens, Alex .

                Canon (typisch Canon ) heeft verschillende 70-300mm lenzen:

                - een EF 70-300 IS USM (een goedkope lens),
                - een 70-300 DO IS USM (de lens waar je naar verwees),
                - en de 70-300L IS USM, een recente professionele telelens die ongeveer evenveel kost als een 100-400 en tegen een druppeltje en wat stof kan.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A35- Goeie keus?

                  Ah ok, foutje. Maar zelfs ivm die L lens is de Sony een tikkeltje scherper op 300mm. Op 70 en 200mm is het gelijkspel. klik
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment

                  Working...
                  X