Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Lens

    Beste BD'ers,

    Ik heb me enkele weken geleden een Nikon D5100 aangeschaft met de 18-200 mm VR 2 lens, maar ik had graag nog een paar lenzen willen aanschaffen om toch een overall assortiment te hebben, maar wat raden jullie me aan? Zelf dacht ik aan 50 mm 1.8 G lens en een Macro lens( maar welke).
    Of hebben jullie nog andere suggesties die zeker in m'n assortiment zouden moeten zitten.
    Alvast bedankt

    E.

  • #2
    Re: Welke Lens

    Hangt ervan af wat je wil gaan fotograferen.

    Test vooreerst je 18-200mm. lens uit,
    en kijk welke brandpunt afstanden je het meest gebruikt.

    Een 50mm. 1.8 hebben velen in hun assortiment, is wel handig, een beetje lichtsterk.

    Wat wil je gaan doen met een macro lens?
    Ze zijn er van pakweg 40mm. tot 180mm., zelf 200mm.
    Hangt ervan af wat je vooral wil doen in het macro gebied.
    Kleine beestjes, vlinders, libellen, statische onderwerpen?

    Er is zoveel keus in lenzen, kies vooral een lens die je nodig hebt, of denkt nodig te hebben in de toekomst.
    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

    Comment


    • #3
      Re: Welke Lens

      Oorspronkelijk geplaatst door erwinanja Bekijk bericht
      Zelf dacht ik aan 50 mm 1.8 G lens en een Macro lens( maar welke).
      beter nog dan een 50mm lensje is een 35mm f1.8 lensje! Deze wordt beschouwd als een standaard lensje, ideaal voor straatfotografie, stadsfotografie, binnenhuis fotografie...

      het 50mm lensje is daarentegen een standaard lensje voor een fullframe camera zoals een D700, D3
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment

      Working...
      X