Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

    Heel eerlijk gezegd, ik zie het bos door de bomen niet meer!

    Ik wil me graag een aanvulling op mijn materiaal aanschaffen. Sukkel nu reeds een klein jaar met rugproblemen en merk dat ik mijn toestel (Canon 50D), praktisch niet meer mee zeul. Mijn 50D met lens weegt al snel serieus door en moet telkens het gelag betalen nadien. Nu, tot die rugproblemen van de baan zijn, en hopelijk kan ik dat na een jaar concluderen, had ik me toch graag met mijn hobby bezig gehouden.

    Dus zocht ik een goed toestel, een toestel kleiner van bouw maar waar ik toch niet veel aan kwaliteit moest inboeten, en zo kwam ik bij de Olympus-lijn uit. (Leica is me nu net iets te duur ).

    Maar eerlijk gezegd, je hebt er zovele versies van en geraak er niet meer aan uit. Heb al verschillende foto's bekeken(pixelpeeper) van elke versie(behalve de E-P3, stond er niet bij) maar vind ze allemaal van kwaliteit best meevallen. Kan iemand me hier wat wegwijs in maken?

    Alvast hartelijk dank
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

  • #2
    Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

    Op dpreview valt er genoeg te vinden lijkt me toch. Vanad de E-PL2 is er een nieuwe kitlens met betere AF prestaties die ook stiller is bij videogebruik.
    Er is inmiddels al aardig wat goede optiek voorhanden.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

      Maar is er dan zoveel verschil tussen de 2 en de 3? Is het het prijsverschil waard?
      Wat zouden jullie aanraden?
      Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

        vooral de (snelheid van de) autofocus zou een groot verschil zijn tussen de E-P2 en E-P3... Zelf heb ik de E-P3 maar ik moet die nog gaan gebruiken. De enkele keren dat ik die heb vastgenomen ben ik toch al (positief) verbaasd van de autofocussnelheid.

        Comment


        • #5
          Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

          In het tijdschrift Colorfoto heeft ook het e.e.a. gestaan. Op de site van dit blad kan je de vergelijkende tabel wel vinden.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

            Hoe zit t intussen met de fraude die ten laste wordt gelegd op Olympus?
            Volgens mij kan je binnekort koopjes doen bij Olympus...
            Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

            Comment


            • #7
              Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

              Ben mij meer en meer gaan verdiepen en ook dikke mercie aan PhilippeVDP voor alle info hieromtrend!

              En hoe meer ik lees, hoe meer ik overtuigd raak van de vele voordelen van de PEN E-P3 maar ook, hoe meer vergelijkingen ik tegen kom met de Fujifilm X100.

              Heeft iemand deze? Niet zo'n groot prijsverschil maar blijkbaar wel betere prestaties. Of zit er een addertje onder het gras?
              Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

                Ik ben een gebruiker van de Olympus E-PL3 met 14-42 objectief en wil volgende bemerkingen geven:

                Positief:

                - formaat - gewicht
                - snelheid scherpstellen
                - beeldkwaliteit
                - Iso kwaliteit (ga max. tot 800 à 1000)
                - degelijkheid
                - aantal beelden per seconde
                - m'n zoontje van 4 is er gek van (gewone compact is te traag bij het afdrukken) sta nu al eens meer samen met m'n vrouw op de foto.


                Negatief:

                - prijs
                - scherpstellen bij weinig licht
                - factor x2 (four third)
                - RAW-bestanden worden niet ondersteund bij CS5 en Lroom.
                - prijs objectieven
                - aanpassen sluitertijd, iso, diafragma niet zoals bij mijn D300
                Last edited by Frankyboy yang; 12 december 2011, 22:56.
                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

                  Owww had geen idee dat je de raw-bestanden niet met ps5 of LR kon bewerken!
                  Hoe doe je dat dan?
                  Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
                    Owww had geen idee dat je de raw-bestanden niet met ps5 of LR kon bewerken!
                    Hoe doe je dat dan?
                    via bijgevoegde olympus software.
                    Maar dat is ook gene vette.
                    Volgens mij (ik heb nog niet gekeken) moet er toch een plug-in zijn voor CS5 en Lroom!
                    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

                      Hmmm spijtig, reden te meer misschien om voor de x100 of x10 te gaan...
                      Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

                        Lightroom 3.5 opent de ORF's van Olympus.

                        peter
                        www.peterlaurent.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

                          E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3 en Olympus. Hopelijk klopt dit wél en verkopen ze niet
                          iedere keer een andere doos met dezelfde inhoud.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

                            Update CameraRaw naar versie 6.6 en je kan de raw files van Olympus openen en bewerken.

                            peter
                            www.peterlaurent.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympus Pen E-PL1, E-PL2, E-PL3, E-P2, E-P3

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                              - RAW-bestanden worden niet ondersteund bij CS5 en Lroom.
                              Fout ... sinds de vorige versie is dat wel ondersteund :
                              Adobe has released Photoshop Lightroom 3.5 and Camera Raw 6.5. These are final versions of updates that were originally posted as 'release candidates' on the Adobe Labs site, and are available for immediate download. The latest versions provide final RAW support for 15 additional cameras including the Olympus E-P3, E-PL3 and E-PM1, Panasonic G3 and GF3, Pentax Q, and Sony NEX-C3, NEX-5N, SLT-A35, SLT-A65 and SLT-A77. A number of digital backs from Leaf and Phase One are also now supported.

                              Comment

                              Working...
                              X