Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil canon 7D - 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil canon 7D - 5D

    Hierover is er al veel gezegd maar ik zou graag eens 2 foto's naast elkaar zien. De ene foto van een canon 7D en de andere een 5DmarkII. Dezelfde lens / hetzelfde beeld. (uiteraard weet ik dat een 5DmarkII een FF is en dat ge het onderwerp zal moeten benaderen. Nu ik niemand ken met een 7D ....

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: verschil canon 7D - 5D

    Waar wil je naartoe met het starten van dit topic? Je moet al compleet dezelfde instellingen en lichtomstandigheden hebben ook voor zoiets.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: verschil canon 7D - 5D

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Waar wil je naartoe met het starten van dit topic? Je moet al compleet dezelfde instellingen en lichtomstandigheden hebben ook voor zoiets.
      Inderdaad, en je moet geen wizard zijn om te weten dat een 5d markII een beter beeld zal geven. De vraag is alleen wat je met dat beeld wilt doen....
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: verschil canon 7D - 5D

        Wat wil je precies...gelijke vergroting van het onderwerp in het beeld . Of foto's gemaakt met hetzelfde brandpunt en dezelfde afstand tot het onderwerp. Als je dichter bij het onderwerp gaat staan met de 5D is het beeld ook anders.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: verschil canon 7D - 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
          Inderdaad, en je moet geen wizard zijn om te weten dat een 5d markII een beter beeld zal geven. De vraag is alleen wat je met dat beeld wilt doen....
          de 7D is nochtans bekend om zijn betrouwbaardere autofocus, dus misschien geeft die bij t eerste proberen een betere foto. Of als je zaken gaat doen waar de 7D specifiek voor gemaakt is en de 5D niet. T zijn nu eenmaal verschillende camera's voor verschillende doelen. Puur vanuit sensor bekeken zal de 5D beter zijn. De sensor zit wel ver achteraan in t rijtje van zaken die de beeldkwaliteit bepalen.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: verschil canon 7D - 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            T zijn nu eenmaal verschillende camera's voor verschillende doelen. Puur vanuit sensor bekeken zal de 5D beter zijn.
            Inderdaad, ik snap dan ook niet waarom iedereen altijd maar die 2 met elkaar wil/probeert te vergelijken...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: verschil canon 7D - 5D

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Inderdaad, ik snap dan ook niet waarom iedereen altijd maar die 2 met elkaar wil/probeert te vergelijken...
              omdat nogal wat mensen uitsluitend beeldkwaliteit vergelijken. Als dat het criterium is, koop dan een 600D, veel goedkoper.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: verschil canon 7D - 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door kiwoniki Bekijk bericht
                Hierover is er al veel gezegd maar ik zou graag eens 2 foto's naast elkaar zien. De ene foto van een canon 7D en de andere een 5DmarkII. Dezelfde lens / hetzelfde beeld. (uiteraard weet ik dat een 5DmarkII een FF is en dat ge het onderwerp zal moeten benaderen. Nu ik niemand ken met een 7D ....

                Alvast bedankt
                Om een duidelijk verschil te zien zet ge ze bijvoorbeeld op 6400 iso: http://www.cameratown.com/reviews/ca...MKII_vs_7D.jpg (de 7d staat links)
                Bij de 5d2 zouden alle tussenstops evenveel ruis hebben als de bovenliggende volle stop, behalve tussen 800 en 1600. De eerste tussenstop zou daar merkelijk beter zijn dan de 1600.
                Last edited by Poza; 11 december 2011, 14:52.

                Comment


                • #9
                  Re: verschil canon 7D - 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  omdat nogal wat mensen uitsluitend beeldkwaliteit vergelijken. Als dat het criterium is, koop dan een 600D, veel goedkoper.
                  Ha neen hé....als beeldkwaliteit het criterium is koop je beter de 5DmkII. Welke een betere beeldkwaliteit heeft dan 7D en 600D .
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: verschil canon 7D - 5D

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Ha neen hé....als beeldkwaliteit het criterium is koop je beter de 5DmkII. Welke een betere beeldkwaliteit heeft dan 7D en 600D .
                    ja da's juist.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: verschil canon 7D - 5D

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      omdat nogal wat mensen uitsluitend beeldkwaliteit vergelijken. Als dat het criterium is, koop dan een 600D, veel goedkoper.
                      Dat dacht ik zo ook, en tot nu toe nog geen spijt van

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door putor

                        omdat nogal wat mensen uitsluitend beeldkwaliteit vergelijken. Als dat het criterium is, koop dan een 600D, veel goedkoper.
                        Ik vermoed dat de enige reden van deze uitspraak kan zijn dat de 600D en de 7 D dezelfde sensor hebben?
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: verschil canon 7D - 5D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Ik vermoed dat de enige reden van deze uitspraak kan zijn dat de 600D en de 7 D dezelfde sensor hebben?
                          niet alleen dezelfde sensor, ook grote delen van firmware die wat de sensor opvangt verwerkt zijn hetzelfde.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door putor

                            niet alleen dezelfde sensor, ook grote delen van firmware die wat de sensor opvangt verwerkt zijn hetzelfde.
                            Indien het hoog aantal fps niet van belang zijn, dan ben je financieel gezien dus een pak beter af met die 600D...
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: verschil canon 7D - 5D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Indien het hoog aantal fps niet van belang zijn, dan ben je financieel gezien dus een pak beter af met die 600D...
                              ik zei 'als beeldkwaliteit het criterium is'. De 7D heeft een aantal eigenschappen die het mogelijk maken bepaalde foto's met een pak meer trefzekerheid te maken. Fps is een van die eigenschappen.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X