Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoom lens voor Pentax K-r?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoom lens voor Pentax K-r?

    Hallo,

    Kunnen jullie mij helpen wat een goede zoom lens is voor de Pentax K-r?
    Wij hebben een budget van zo'n €1000 voor de lens.

    Ik hoop dat iemand ons hierbij kan helpen.
    Canon 7D / Tokina 11-16mm f/2.8 / Canon 85mm f/1.8
    www.jerrydeblok.nl

  • #2
    Re: Welke zoom lens voor Pentax K-r?

    Sigma 10-20 of 8-16 zijn hele fijne zoomlenzen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke zoom lens voor Pentax K-r?

      Hallo,

      In welk bereik moet die zoomlens liggen?

      mvg
      Marc
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #4
        Re: Welke zoom lens voor Pentax K-r?

        Ik heb gister ook nog wat zitten lezen op internet en ik denk dat de 150-500mm van Sigma wel een goede lens zal zijn. Hebben jullie hier ervaring mee?
        Canon 7D / Tokina 11-16mm f/2.8 / Canon 85mm f/1.8
        www.jerrydeblok.nl

        Comment


        • #5
          Re: Welke zoom lens voor Pentax K-r?

          De 150-500 is een heel beest. Wat heb je nu al? Ik zie in je handtekening enkel een 18-55 staan. Weet dat het bereik tussen 55 en 150mm een erg handig bereik is (vooral voor portret) dat je mogelijk wel zou kunnen missen?

          Persoonlijk zou ik (*als* je inderdaad enkel de 18-55 hebt) eerder voor de DA*50-135/2.8 gaan. Dit is een erg onderschat objectief dat optisch heel mooi is en over een erg praktisch bereik beschikt. Bovendien heeft deze interne zoom, dwz dat hij niet groter wordt als je aan de zoomring draait, en dat is erg handig! 't Is niet onterecht een objectief met sterretje, wat de pro-reeks bij Pentax aanduidt. Voor sport en natuur is deze allicht wat beperkt, maar voor alle andere toepassingen waarvoor je je bereik zou willen uitbreiden is deze zeker een aanrader.

          Wil je toch wat langer gaan, dan is de DA*60-250/4 zeker een aanrader. Deze is optisch eveneens erg goed en natuurlijk ook een pro-reeks objectief. Alleen ietsje minder lichtsterk en geen interne zoom.

          Als je echter wel al een langer objectief naast je 18-55 hebt, dan is het mss de moeite waard om aan een vast brandpunt te denken? Dat is nl de optie die ik momenteel met veel plezier gebruik. De DA*300/4 is dan de mooiste oplossing. Met zo'n vaste haal je toch net iets meer beeldkwaliteit dan met eender welke zoom. Ik gebruik persoonlijk de DA*50-135/2.8 in combinatie met de FA*300/4.5 (de voorganger van de DA*300/4). De beperking tot één brandpunt is veel minder vervelend als je zou denken. Ik ondervond immers, toen ik nog een zoom tot 300mm gebruikte, dat ik met deze 99% van de tijd op 300mm fotografeerde. 300mm is natuurlijk geen 500mm, maar de kwaliteit van een vaste 300mm in combinatie met de ruim voldoende resolutie op moderne sensoren maken dat je redelijk straffeloos kan bijknippen tot een kader equivalent aan 500mm. Desnoods gebruik je een teleconverter voor wat extra bereik.

          Alle drie de Pentax DA*50-135/2.8, de Pentax DA*60-250/4 en de Pentax DA*300/4 zitten rond de 1000 EUR.

          Wim
          Last edited by ishpuini; 12 december 2011, 09:56.
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: Welke zoom lens voor Pentax K-r?

            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X