Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MSC - www.topfoto.nu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MSC - www.topfoto.nu

    'k weet niet waar ik dit moet posten ... verplaats het dus maar als dit hier niet past.
    Wie heeft ervaringen met aankopen via deze internetwinkel:
    http://www.topfoto.nu/nederlands/fot....html?cat=1277 (MSC)
    Het lijkt betrouwbaar, maar als ik zie, dat je met verschillende valuta kunt betalen, dat sommige prijzen veel goedkoper zijn dan elders, dan ben ik toch wat achterdochtig.
    Nochtans lijken alle gegevens betrouwbaar en de meeste prijzen zijn "normaal".
    De prijs van de D700 (€1449) lijkt mij wat te mooi om waar te zijn ...
    Vandaar dit vraagje ...
    Nikon D700, Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G ED, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED, Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8 G IF-ED II, Nikkor AF-S VR Micro 105mm f/2.8G, Nikkor AF 50mm f/1.4 D, Nikkor AF 85mm f/1.4 D, Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4, Nikon SB-910 flitser

  • #2
    Re: MSC - www.topfoto.nu

    Deze topfoto ken ik niet. Heeft een vestiging in Zwitserland.

    Ik ken wel de goede top-foto in Duren, Duitsland (www.top-foto.de), die een perfect nederlandssprekende verkoper heeft en waar ik jaren geleden nogal eens ging kopen. Met de stijging van de Duitse BTW was het voordeel echter snel weg en ik ben daar al lang niet meer geweest.


    Groeten

    Peter

    Comment


    • #3
      Re: MSC - www.topfoto.nu

      heb reeds 2x een bestelling gedaan bij topfoto.nu.
      eerste keer alles perfect, 2 de keer problemen met leveringsfirma in Belgie.
      wil nu terug een bestelling plaatsen, heb er wat schrik van gekregen.
      daarom deze mail gestuurd, met volgende antwoord.

      Bericht: Geachte,
      Mijn vorige aankoop bij uw firma was voor mij een bron van ergernis.
      De leveringsmaatschappij in Belgie was totaal onbetrouwbaar.
      Graag had ik nog een bestelling geplaatst op voorwaarde dat het deze keer niet zal mislopen.
      Kan u me zeggen met welke maatschappij u heden werkt voor leveringen in Belgie, en kan u me garanderen dat gemaakte afspraken deze keer wel nageleefd worden ?

      antwoord :We hebben voor Belgie de keuze uit DHL, GLS en DPD.

      Helaas werkt DHL in Belgie met de Post en die gaan elk jaar in december staken om tegen de privatisering te protesteren.

      GLS en DPD werken perfect met hun eigen chauffeurs. Maar ze hebben ook vele oost europese onderaannemers en die maken er een potje van.

      Indien u het pakket laat afleveren op een bedrijfsadres dan werkt DPD perfect levering binnen 1 tot 2 werkdagen.
      leo.m.

      Comment


      • #4
        Re: MSC - www.topfoto.nu

        Niets anders dan positieve ervaringen

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: MSC - www.topfoto.nu

          En blijkbaar de eerste winkel die SD kaartjes UHS-I 95MB/s heeft
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: MSC - www.topfoto.nu

            heb er ook al heel wat materiaal besteld (waaronder ook L-lens) en altijd zeer vlot verlopen. maar de site lijkt nu al een tijdje offline. iemand een idee wat er aan de hand is?
            -----------------
            www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

            Comment


            • #7
              Re: MSC - www.topfoto.nu

              Ik heb er in december, na het lezen van heel wat positieve reacties over MSC een Lowepro fototrolley besteld.
              Toch voelde ik mij er niet helemaal gerust bij ... want daarna las ik ook wat andere commentaren ivm lange levertijd en het niet reageren op mails, niet terugbetalen na klachten, ...
              En ook de levering van mijn tas duurde wel erg lang, vond ik ...
              Ik had intussen al eens gebeld en toen bleek men ermee bezig ... ik vond het heel raar, dat ze direct wisten over welke bestelling het ging, zonder dat ik het nummer van de bestelling of het product vernoemde, alleen mijn naam ...
              Ik werd wat ongerust, want de tas zou de andere dag de deur uit gaan en na vier dagen had ik nog niks! (was wel 'n rare periode met kerst ertussen en dan staking daarvoor, dat moet ook gezegd worden).
              Toen heb ik op mijn verlanglijstje een Nikon D700 gezet en nog maar eens gebeld. Ik vroeg nog eens naar mijn bestelling en zei dat ik eigenlijk ook een D700 wilde bestellen, maar eerst wilde afwachten hoe deze aankoop verliep.
              En tussen kerst en nieuwjaar (enkele dagen na m'n telefoontje ivm die D700 die ik misschien wel zou bestellen: toeval of niet? Ik weet het niet), werd mijn tas thuis geleverd.

              Uit nieuwsgierigheid keek ik vorige week nog eens op de site (want eerlijk gezegd, zou ik mij aan geen aankoop meer wagen!) en toen zag ik dat die offline was.
              Even gebeld om te vragen hoe dat kwam, maar toen bedacht ik mij en legde na één keer rinkelen in.
              En na enkele minuten werd ik opgebeld, met de vraag waarvoor ik gebeld had.
              Dat vond ik zo vreemd! Zoiets doet een professioneel bedrijf toch niet?
              En volgens die persoon (hoe heet hij ook weer? Otto of zoiets?), zou de site binnen enkele weken weer online gaan, maar dan met een andere naam en vanuit Zwitserland. Maar intussen kon ik wel via mail zeggen welk product ik wilde en dan zouden ze me wel een offerte opsturen.
              Allemaal heel raar, vind ik eerlijk gezegd!
              Ik ben in elk geval op mijn hoede!
              'k Heb mijn tas en ben er blij om (had een OEF-gevoel toen ik ze kreeg! Zoniet was ik 270 euro kwijt ... btw: de tas kost overal 329 of 349 euro, het was dus wel een koopje!).
              Maar ik denk niet dat ik mij nog aan een aankoop waag!
              Hoop je zo een beetje geïnformeerd te hebben.
              Last edited by connyvosch; 16 januari 2012, 21:04.
              Nikon D700, Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G ED, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED, Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8 G IF-ED II, Nikkor AF-S VR Micro 105mm f/2.8G, Nikkor AF 50mm f/1.4 D, Nikkor AF 85mm f/1.4 D, Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4, Nikon SB-910 flitser

              Comment


              • #8
                Re: MSC - www.topfoto.nu

                Oorspronkelijk geplaatst door connyvosch Bekijk bericht
                Hoop je zo een beetje geïnformeerd te hebben.
                bedankt voor de info. ik zou niet al te veel schrik hebben. otto is ook lid van dit forum. hoe het juist in elkaar zit weet ik niet en hou er zeker rekening mee dat niet alle prijzen op de site even laag zijn, maar sommige prijzen zitten enorm laag in vergelijking met de rest van de markt. vergelijk maar eens de prijzen voor geheugenkaarten. ook bulklenzen zijn er behoorlijk 'goedkoop' voor zover je dat goedkoop mag noemen.
                -----------------
                www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                Comment


                • #9
                  Re: MSC - www.topfoto.nu

                  www.geheugenkaart.be is een alias van diezelfde site, ook offline. iemand enig idee hoe het nu zit? Of waar de nieuwe webstek is?
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: MSC - www.topfoto.nu

                    Oorspronkelijk geplaatst door JohanL Bekijk bericht
                    bedankt voor de info. ik zou niet al te veel schrik hebben. otto is ook lid van dit forum. hoe het juist in elkaar zit weet ik niet en hou er zeker rekening mee dat niet alle prijzen op de site even laag zijn, maar sommige prijzen zitten enorm laag in vergelijking met de rest van de markt. vergelijk maar eens de prijzen voor geheugenkaarten. ook bulklenzen zijn er behoorlijk 'goedkoop' voor zover je dat goedkoop mag noemen.
                    Inderdaad, niet alle prijzen zijn (of "waren" om precies te zijn) even laag.
                    Nadat ik mijn tas besteld had, sloeg die zelfs plots op (de dag erna, denk ik!) van 269 naar 319 euro! Ik heb dus echt wel geluk gehad.
                    En je gaat mij niet horen zeggen, dat dit een nep-bedrijf is, zeker niet!
                    Maar ik had enorm schrik voor een eventueel faillisement!
                    Het bleef maar duren en ik kreeg geen reacties op mijn mails ...
                    Een mens zou van minder ongerust worden hé!
                    Dus geheugenkaartjes wil ik er wel nog bestellen, maar voor een dure aankoop, waag ik mij er toch niet meer aan.
                    Nikon D700, Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G ED, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED, Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8 G IF-ED II, Nikkor AF-S VR Micro 105mm f/2.8G, Nikkor AF 50mm f/1.4 D, Nikkor AF 85mm f/1.4 D, Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4, Nikon SB-910 flitser

                    Comment


                    • #11
                      Re: MSC - www.topfoto.nu

                      Geen problemen over maken waar er geen zijn hé ...

                      Anders vraag je het maar eens aan Otto zelf hier op het forum KLIK

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: MSC - www.topfoto.nu

                        Site werkt niet meer???

                        Comment


                        • #13
                          Re: MSC - www.topfoto.nu

                          Op 23 juni bestelde ik papier bij TopFoto. Niettegenstaande dit volgend de webwinkel in voorraad was, kreeg ik een e-mail dat het product tijdelijk niet leverbaar was. Nu, 7 maanden later, en na talloze e-mails, heb ik nog steeds het papier niet ontvangen en kreeg ik mijn geld (106 euro) niet terug. Er werd niet meer gereageerd op mijn e-mails sinds 30 juni 2011.
                          Nikon D800 en wat lenzen…

                          Comment


                          • #14
                            Re: MSC - www.topfoto.nu

                            waarschijnlijk failliet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: MSC - www.topfoto.nu

                              Oorspronkelijk geplaatst door Macy Bekijk bericht
                              Op 23 juni bestelde ik papier bij TopFoto. Niettegenstaande dit volgend de webwinkel in voorraad was, kreeg ik een e-mail dat het product tijdelijk niet leverbaar was. Nu, 7 maanden later, en na talloze e-mails, heb ik nog steeds het papier niet ontvangen en kreeg ik mijn geld (106 euro) niet terug. Er werd niet meer gereageerd op mijn e-mails sinds 30 juni 2011.
                              Misschien moet je die "OTTO", die hier ook op 't Forum zou zitten, eens aanspreken (via 'n privé-bericht) op dit forum? (zie reactie op dit onderwerp een paar plaatsen hoger)
                              Als die echt zo goede bedoelingen heeft en zo betrouwbaar is als ze hier wel beweren, zal hij wel reageren zeker?
                              Nikon D700, Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G ED, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED, Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8 G IF-ED II, Nikkor AF-S VR Micro 105mm f/2.8G, Nikkor AF 50mm f/1.4 D, Nikkor AF 85mm f/1.4 D, Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4, Nikon SB-910 flitser

                              Comment

                              Working...
                              X