Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera met reflex effect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactcamera met reflex effect?

    Hallo,

    Ik ga binnenkort één jaar studeren in het buitenland (nl. Maleisië). Een prachtig land natuurlijk en daar horen goede foto's bij. Ik heb de Canon EOS 550D en de Nikon D3100 getest. Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon, omdat deze toch beter is qua kwaliteit en ook lichter (wat wel handig is). Toch vind ik het formaat nog wat groot en misschien op bepaalde momenten wat onhandig. Is er daarom misschien een compactcamera met de mogelijkheden van een reflexcamera?

    Ik zoek dus eigenlijk een camera met de mogelijkheden van de EOS 550D, maar dan in een kleiner formaat. Prijs liefst rond de 550D en het merk maakt totaal niets uit. Als het maar een goede camera is met de voorwaarden van hierboven. Iemand suggesties?

    Groetjes,
    Joeri

  • #2
    Re: Compactcamera met reflex effect?

    Nex-5 met 18-55, spotgoedkoop tegenwoordig wegens ondertussen vervangen door Nex-5N (of met 18-200, maar da's natuurlijk een pak duurder).

    Of Nex-5N, voor de rest idem.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Compactcamera met reflex effect?

      Dankjewel voor de suggestie, zeker het overwegen waard . Nog andere misschien?

      Comment


      • #4
        Re: Compactcamera met reflex effect?

        Oorspronkelijk geplaatst door JoeriE Bekijk bericht
        Dankjewel voor de suggestie, zeker het overwegen waard . Nog andere misschien?
        Ja, nex3 :-)

        Comment


        • #5
          Re: Compactcamera met reflex effect?

          Canon S100
          Nikon P7100
          Canon G12
          Panasonic LX5

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Compactcamera met reflex effect?

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Canon S100
            Nikon P7100
            Canon G12
            Panasonic LX5

            grtz

            Templar
            heu? omschrijf dan even dslr effekt voor u in relatie tot deze selektie?

            Comment


            • #7
              Re: Compactcamera met reflex effect?

              Ik denk dat het de Sony NEX-5N zal worden Dankuwel!

              Comment


              • #8
                Re: Compactcamera met reflex effect?

                Goede keus Joeri,

                Zelf kocht ik onlangs de voorganger, nl de NEX-5 met de 16mm pancake, ben er super tevreden van. De 5N zal je niet teleurstellen.
                Hier en daar is de NEX-5 nog te koop voor (schandalig) goedkope prijs.
                Senn.

                Comment


                • #9
                  Re: Compactcamera met reflex effect?

                  De NEX 5N is een bijzonder toestel, je kan der nooit aan misdoen, en wat meer is je hebt niet alleen een goede Camera gelijk aan een DSLR, je hebt er voor hetzelfde geld ook nog is een videocamera bij, zeker met de N versie is de video volwaardig en zelfs boven een handycam. Ik weet uit eerste bron dat er bepaalde opnames voor een Canvas reeks gemaakt zijn met een NEX 5, want toen was de N der nog niet, dit is dus broadcast kwaliteit voor full HD televisie. Nog een simpel programma kopen voor een degelijke montage te doen (ik kocht Sony Vegas Moviestudio 11 Premium) koste me iets van een 85 Euro, en mogelijkheden te over.

                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compactcamera met reflex effect?

                    De Nex-C3 is ook laag geprijsd vind ik, klik.

                    De Panasonic Gf3 is misschien ook een optie. Beeldkwaliteit, en dan voornamelijk op hoge ISO, is iets minder dan een Nex vanwege de kleinere sensor, maar de versie met een X achteraan heeft een nieuwe compacte inschuifbare lens (14-42mm). Wil je echt compact dan is dit een betere keuze en de beeldkwaliteit in het algemeen is zeker niet slecht. De prijs is wel aan de hoge kant, klik .
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compactcamera met reflex effect?

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      De Nex-C3 is ook laag geprijsd vind ik, klik.

                      De Panasonic Gf3 is misschien ook een optie. Beeldkwaliteit, en dan voornamelijk op hoge ISO, is iets minder dan een Nex vanwege de kleinere sensor, maar de versie met een X achteraan heeft een nieuwe compacte inschuifbare lens (14-42mm). Wil je echt compact dan is dit een betere keuze en de beeldkwaliteit in het algemeen is zeker niet slecht. De prijs is wel aan de hoge kant, klik .
                      De Hoge ISO en de bruikbaarheid daarvan is nu net een van de pluspunten van de 5N, en dit is niet van horen zeggen, dit komt uit eigen ervaring, een opname in RAW met de NEX 5N op 6400 ISO is perfect bruikbaar voor een afdruk op A3, ik wil daar nog wel is een compact met kleine sensor mee zien concurreren !

                      MVG, Jeff C.
                      Last edited by Digipics357; 10 december 2011, 14:59.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compactcamera met reflex effect?

                        Nog even een vraag: Wat is de goedkoopste, maar toch zeer betrouwbare webshop van België (of Nederland)? Want de prijzen lijken me aardig wat hoger te liggen in België.

                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compactcamera met reflex effect?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          heu? omschrijf dan even dslr effekt voor u in relatie tot deze selektie?
                          Beste de toppicstarter vroeg een Compact met dslr effect...de voorgenoemde die ik opgaf zijn bij mijn weten nog steeds echte compacten met vele functie's die een reflex ook hebben zeker qua instellingen,lichtsterke lenzen en degelijke fotokwaliteit.

                          De NEXen zijn ook goed maar in mijn ogen geen echte compacten meer...in die zin dat je ze niet in je jaszak steekt

                          grtz

                          Templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compactcamera met reflex effect?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                            Beste de toppicstarter vroeg een Compact met dslr effect...de voorgenoemde die ik opgaf zijn bij mijn weten nog steeds echte compacten met vele functie's die een reflex ook hebben zeker qua instellingen,lichtsterke lenzen en degelijke fotokwaliteit.

                            De NEXen zijn ook goed maar in mijn ogen geen echte compacten meer...in die zin dat je ze niet in je jaszak steekt

                            grtz

                            Templar
                            Voor mij is het belangrijkste dslr effect de scherptediepte, en met de Nikon is dit echt niet haalbaar. Sensor te klein, alles scherp. Nex daarentegen, kan dit perfect.
                            Kwa maatvoering, mijn nex5n met 18-55 is evengroot dan de v1 met 10-30.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compactcamera met reflex effect?

                              Met mijn Panasonic LX5 gaat dit ook perfect om scherptediepte te realiseren....ik moet wel zeggen dat de Nexen zeer goede camera's zijn,mijn vriend in de club heeft er zo één en ik moet zeggen zeer mooie foto's

                              grtz

                              Templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X