Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens voor D3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe lens voor D3000

    ik ben zoek naar een betere lens voor mijn D3000 dan de 18-55 kitlens.
    de lens moet nogal allround zijn, ik maak veel binnen foto's en veel foto's van de kinderen.
    Ik ondervind toch wel dat de 18-55 snel een flits kan gebruiken en dat het bereik een beetje beperkt is voor de kindjes zonder ze te storen in hun spel mooi in beeld te krijgen.
    Dus ben ik eens gaan kijken wat er in mijn budget (+/-300 eur) zou passen.
    Ik kwam uit op
    de 18-105 3.5-5.6 van Nikon zelf,
    de Tamron 18-200 3.5-6.3 Xr DI II LD,
    en van Sigma de 18-200 3.5 6.3 AF voor D40,
    de 18-125 3.5-5.6 DC OS HSM en
    de 17-70 2.8-4.5 DC Macro D AF HSM wat meteen ook de enige is met een groter diafragma.
    Mijn keuze was dus ook op die lens gevallen maar de verkoper bij de wel bekende plaatselijke foto-winkel hier in Mechelen zei dat het verschil tussen die 2.8 en de 3.5 niet echt groot is.
    Maar volgens hem verloopt die al snel naar de 4.5. En dat die 18-105 een betere koop is en mij meer plezier gaat opleveren.
    Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij even kunnen bijstaan met deze keuze.
    Last edited by kawaracer; 9 december 2011, 18:02.

  • #2
    Re: nieuwe lens voor D3000

    Als je binnen zonder flits wil werken heb je waarschijnlijk een prime nodig. Nikon 35mm 1.8, nikon 50mm 1.8 of sigma 30mm 1.4.
    Wat is de hoogste iso waarde die bruikbare beelden oplevert op de D3000?

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe lens voor D3000

      Behalve de laatste die je noemt zal er geen één van je suggesties voldoen, bij gebrek aan lichtsterkte.

      Een prime van 1.8 of 1.4 of anders een 17-50(5) 2.8 van Tamron, Sigma of Nikon.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe lens voor D3000

        Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
        Als je binnen zonder flits wil werken heb je waarschijnlijk een prime nodig. Nikon 35mm 1.8, nikon 50mm 1.8 of sigma 30mm 1.4.
        Wat is de hoogste iso waarde die bruikbare beelden oplevert op de D3000?
        Ja, dat klopt als een bus op een paal boven water. En doe maar die nikkor 1.8/35. (Want die 50mm is al iets te lang op je DX en gaat al meer richting portretlens ipv allround. De sigma 1.4/30 is ook wel een goede keuze maar kost dan weer meer als 't dubbel van die nikkor.)

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe lens voor D3000

          vervallen

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe lens voor D3000

            [QUOTE=kawaracer;3366392]
            Mijn keuze was dus ook op die lens gevallen maar de verkoper bij de wel bekende plaatselijke foto-winkel hier in Mechelen zei dat het verschil tussen die 2.8 en de 3.5 niet echt groot is.
            .[QUOTE]

            Dat klopt, temeer daar je dit soort lenzen beter niet vol open kan gebruiken.
            En 70mm en 55 mm scheelt echt bijna niks.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe lens voor D3000

              Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
              Als je binnen zonder flits wil werken heb je waarschijnlijk een prime nodig. Nikon 35mm 1.8, nikon 50mm 1.8 of sigma 30mm 1.4.
              Wat is de hoogste iso waarde die bruikbare beelden oplevert op de D3000?
              op 1600 iso als je eerder overbelicht dan onderbelicht zijn de beelden wel bruikbaar maar ik gebruik eigenlijk niet vaak hoger dan 800 iso omdat dat toch minder ruis geeft. ik weet dat een prime met een groot diafragma het beste resultaat geeft, ik heb een oude nikkor 50mm met diafragma 2 maar die heeft geen AF geeft op mijn toestel geen lichtmeting en is dus traag om mee te werken en niet dus geschikt om de kindjes mee te trekken.
              Als ik zie dat die 17-70mm een verloop op het diafragma heeft van 2.8 naar 4.5 dan moet die toch meer licht binnenhalen dan een lens die een verloop van 3.5 naar 5.6. Ik was zeker van mijn keuze voor die 17-70 tot die verkoper mij die nikon 18-105 aan prijsde maar daar win ik helemaal niets aan lichtsterkte.

              Comment

              Working...
              X