Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's sorteren op Flickr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's sorteren op Flickr

    Hallo,

    Met onze wandelvereniging met de honden, zetten we na elke wandeling de foto's op Flickr. Nu is het zo dat die foto's afkomstig zijn van verschillende fotografen, maar we ze toch liefst chronologisch (volgens het verloop van de wandeling) laten zien.

    Op Flickr kan je wel sorteren op datum, maar we hebben al meermaals vastgesteld dat als sommige mensen hun foto's na de wandeling bewerken (waaronder ikzelf ), Flickr sorteert op de datum van bewerking.

    Nu vroeg ik me af of je op Flickr ook kan sorteren volgens datum en uur dat de foto gemaakt is ipv datum van bewerking ?
    Ik heb alles al ondersteboven gekeerd op Flickr, maar vind dit niet terug.

    Of hebben jullie andere suggesties ?

    Ann
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

  • #2
    Re: Foto's sorteren op Flickr

    Volgens mij gaat dit niet of je moet alle foto's manueel gaan aanpassen.
    http://www.flickr.com/groups/flickrh...7626913774723/
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Foto's sorteren op Flickr

      Volgens mij ligt het probleem niet bij Flickr maar bij de bewerking.
      Flickr moet voortgaan op de datum die het aangeboden krijgt bij de foto.
      Dus zou je de bewerkte foto moeten kunnen opslaan met behoud van de originele datum en uur, zo lijkt mij.
      En ik denk wel dat dat mogelijk is, maar vraag me niet hoe.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's sorteren op Flickr

        Rikske, bedankt voor de link, we maken al gebruik van sets om eenvoudig te sorteren, maar ga eens kijken naar die andere programma's die daar genoemd worden.

        Control-Z, als ik me niet vergis zitten beide data in de exif, maar neemt Flickr wel de meest recente. Jammer dat je ook niet weet hoe je dit bij het bewaren zou kunnen aanpassen. Maar toch bedankt voor je tip.

        Als er iemand nog tips heeft om hetzij de datum in de foto aan te passen, hetzij de sorteerwijze op Flickr, dan is dat in elk geval welkom.

        Bedankt,
        Ann
        Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

        Comment

        Working...
        X