Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 16mm 1.8 tv

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 16mm 1.8 tv

    Sony 16mm 1.8 tv , wat is dit voor een lens? Ik vind bijna niks over deze lens!!??
    Lijkt, te gebruiken op een digitale camera en er zijn een paar fotos van op internet en niks anders........

  • #2
    Re: Sony 16mm 1.8 tv

    Ik moest spontaan denken aan een lens voor beveiligingscamera's...alleszins niet voor APS-C sensor of groter

    Comment


    • #3
      Re: Sony 16mm 1.8 tv

      Jouw "spontane" gevoel zal niet ver van de waarheid liggen, maar ik heb foto's gezien met deze lens en heb wel eens gehoord dat het op een camera past met een adapter en ben erg benieuwd, vooral voor filmen dan.
      Geweldige foto's zal je hiermee niet maken, maar daarvoor heb ik sinds vandaag de 24mm 1.4 mk2 Ik ben blij lol

      Comment


      • #4
        Re: Sony 16mm 1.8 tv

        Dit is een lens met een C-mount.

        Steek er je tijd en geld niet in.
        Enerzijds zijn dit lenzen met een zeer kleine diameter(vatting) waardoor je extreme vignettering gaat krijgen en anderzijds is de registerafstand kleiner dan gelijk welke DSLR waardoor je niet op oneindig kunt focussen zonder correctieglas in de adapter(als er al adapters voor bestaan).
        Zie : http://www.graphics.cornell.edu/~wes...-register.html

        En tenslotte, je zal deze lens manueel moeten gebruiken om te filmen wat nu ook niet echt ideaal is om te filmen.

        Sven
        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

        Comment


        • #5
          Re: Sony 16mm 1.8 tv

          Dat is inderdaad een c-mount objectiefje, gemaakt voor bewakingscamera's en voor camera's die tegenwoordig veel op machienes worden geplaatst, fotografisch een nulwaarde zou ik zeggen.

          Comment


          • #6
            Re: Sony 16mm 1.8 tv

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            .... fotografisch een nulwaarde zou ik zeggen.
            Behalve als je ze op een m4/3 of kleiner camera kan zetten.

            Dan wordt het plots heel interessant.

            Nulwaarde is dus toch iets te kort door de bocht, zelf enorm tevreden van mijn 25mm f1.4 c-mount lens op mijn Pen.

            Deze lens vignetteert echter iets te veel, cf http://www.flickr.com/photos/5264522...th/5585553315/
            Tenzij je er een 1x1 uitsnede van maakt.

            Maar scheer zeker niet all c-mount lensjes over één kam.

            Comment


            • #7
              Re: Sony 16mm 1.8 tv

              caleido dus jij bent de enige die met deze lens foto's van met deze lens op internet heeft gezet. De lens is wel erg klein dat wist ik niet, of is dat niet de lens op je kleine camera?

              Ik wou dat er een dergelijke lens bestond, 16-18 of op zijn minst een 20mm ( the sigma 20/1.8 is troep voor fotografie en voor filmen is het ok )


              Sven filmen doe je manueel, af wordt bij serieus filmen niet gebruikt. Je hebt een paar camera's die dat kunnen maar het functioneert niet goed. Er zitten mensen wier baan eruit bestaat om naast de cameraman te gaan staan en te focussen in de speelfilms die je ziet ( focuspuller)

              Comment

              Working...
              X