Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3100

    Hallo ik ben Charles. Ik ben 14 jaar en mijn hobby is fotografie. Ik heb een eigen "groep" opgestart en die heet CP+. Ik heb een account op Facebook en een account op Flickr.


    Ik trek momenteel mijn foto's met een gewone digitale compactcamera van Fujifilm. Een S1500. Maar ik ben hier niet meer zo tevreden over dat ik wil overstappen op een DSLR. Namelijk een Nikon. Ik koop deze zelf een moet dus een beetje naar mijn budget kijken. Ik was van plan een Nikon D3100 te kopen met lens 18-55 mm met VR. Maar wat ik mij begon af te vragen, is dit apparaat wel geschikt voor mij als ik weet wat ik er mee wil doen. Als je wat meer wilt weten over welke foto's ik trek. Kijk dan eens naar bovenstaande links. Maar hou wel in het achterhoofd dat ik graag wat meer sportfoto's zou kunnen nemen wat met dit apparaat moeilijker is. Ik heb veel gezien dat ze dit een beginnerscamera noemen, maar ik heb al wat ervaring met DSLR, namelijk met die van mijn vader.
    CPPlusPhotography Flickr
    CPPlusPhotography Facebook
    CPPlusPhotography on 500 px

  • #2
    Re: Nikon D3100

    Welke camera heeft jouw vader? Wat vind je ervan?
    Je hebt een oog om foto's te zien dus ik vrees dat je al snel tegen de beperkingen van de D3100 zal lopen.
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3100

      De Nikon D3100 heeft een trage AF, verschillende reviews bevestigen dit. Dus voor sport/actie denk ik minder geschikt. Misschien eerder naar een D5100/D7000 uitkijken, ga je meer plezier aan hebben.
      Neem dan nog een 70-200/2.8 van Nikon/Sigma/Tamron en je bent vertrokken.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3100

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        De Nikon D3100 heeft een trage AF, verschillende reviews bevestigen dit. Dus voor sport/actie denk ik minder geschikt. Misschien eerder naar een D5100/D7000 uitkijken, ga je meer plezier aan hebben.
        Neem dan nog een 70-200/2.8 van Nikon/Sigma/Tamron en je bent vertrokken.
        Ik wou dat nog niet voorstellen want voor een 14 jarige zonder studentenjob is dit veels te duur!

        Eventueel nen 2dehandse D90?
        Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3100

          Hoi Charles,
          Moet het perse een Nikon zijn???
          Ik heb zelf namelijk sinds een SONY A35 en ben zeer tevreden over de snelle autofocus en ook de 7 fps zullen jou goed van pas komen bij sportfotografie
          Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is het pixelige lcd scherm en de pixelige elektronische zoeker maar dit is alleen van toepassing als er iets minder licht aanwezig is.
          De prijs is iets hoger dan de Nikon d3100 maar daar krijg je ook veel voor terug en de prijs is niet extreem hoog!

          Groet Titus
          Ik ben zelf trouwens ook 14

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3100

            Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
            Welke camera heeft jouw vader? Wat vind je ervan?
            Mijn vader heeft een Nikon D90 gekocht in 2009. Met lens 18-105 mm. Ik vind dit een zeer goed toestel!
            CPPlusPhotography Flickr
            CPPlusPhotography Facebook
            CPPlusPhotography on 500 px

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3100

              Oorspronkelijk geplaatst door Iam-a-laugh Bekijk bericht
              Moet het perse een Nikon zijn???
              Ik heb zelf namelijk sinds een SONY A35 en ben zeer tevreden over de snelle autofocus en ook de 7 fps zullen jou goed van pas komen bij sportfotografie

              Groet Titus
              Ik ben zelf trouwens ook 14
              Is de beeldkwaliteit goed van de sony a35?
              CPPlusPhotography Flickr
              CPPlusPhotography Facebook
              CPPlusPhotography on 500 px

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3100

                Oorspronkelijk geplaatst door CP+ Bekijk bericht
                Is de beeldkwaliteit goed van de sony a35?
                Ja hoor!
                Ik ben zeer tevreden over de foto's.
                De 16 megapixels nemen genoeg detail op en de kwaliteit van de kitlens is erg goed.
                Er wordt met f3.5 en f5.6 een ongekend kleine scherptediepte bereikt. wat ik erg fijn vind aangezien ik vooral natuur fotografeer.
                Maar dit is mijn eerste camera dus ik heb niet helemaal een goed beeld van wat mooi is en wat niet om dat ik het met niks kan vergelijken.
                Titus

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3100

                  Oorspronkelijk geplaatst door CP+ Bekijk bericht
                  Mijn vader heeft een Nikon D90 gekocht in 2009. Met lens 18-105 mm. Ik vind dit een zeer goed toestel!
                  Dan stel ik voor dat je met je budget het toestel van je vader overkoopt en hem laat upgraden naar een D7000 of een D300.

                  Als je vader nog andere lenzen heeft en een externe flitser kun je dit misschien makkelijk lenen tot je zelf weer geld hebt om iets bij te kopen.
                  Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3100

                    Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                    Dan stel ik voor dat je met je budget het toestel van je vader overkoopt en hem laat upgraden naar een D7000 of een D300.

                    Als je vader nog andere lenzen heeft en een externe flitser kun je dit misschien makkelijk lenen tot je zelf weer geld hebt om iets bij te kopen.
                    Dankjewel voor jullie raad, maar mijn vader heeft zijn nikon nog zelf nodig.
                    Ik denk dat ik voor een Sony A35 ga gaan zoals Titus zei. Heb wat naar reviews gekeken op Youtube, en deze heeft 7fps wat ik persoonlijk wel veel vindt en dat is wat ik zocht.
                    ;D
                    CPPlusPhotography Flickr
                    CPPlusPhotography Facebook
                    CPPlusPhotography on 500 px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3100

                      Oorspronkelijk geplaatst door Iam-a-laugh Bekijk bericht
                      Ja hoor!
                      Ik ben zeer tevreden over de foto's.
                      De 16 megapixels nemen genoeg detail op en de kwaliteit van de kitlens is erg goed.
                      Er wordt met f3.5 en f5.6 een ongekend kleine scherptediepte bereikt. wat ik erg fijn vind aangezien ik vooral natuur fotografeer.
                      Maar dit is mijn eerste camera dus ik heb niet helemaal een goed beeld van wat mooi is en wat niet om dat ik het met niks kan vergelijken.
                      Titus
                      Oké dan zal ik mij deze misschien ook aanschaffen. Bedankt! ;D

                      P.S.: is de videomode goed genoeg voor snelle bewegingen en om van kortaf scherp te stellen?
                      CPPlusPhotography Flickr
                      CPPlusPhotography Facebook
                      CPPlusPhotography on 500 px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3100

                        Oorspronkelijk geplaatst door CP+ Bekijk bericht
                        P.S.: is de videomode goed genoeg voor snelle bewegingen en om van kortaf scherp te stellen?
                        Ja zeker.
                        Omdat er in plaats van een originele spiegel een "lichtdoorlatende" spiegel in zit heb je tijdens het filmen de hele tijd accurate autofocus
                        Veel succes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3100

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          De Nikon D3100 heeft een trage AF, verschillende reviews bevestigen dit. Dus voor sport/actie denk ik minder geschikt. Misschien eerder naar een D5100/D7000 uitkijken, ga je meer plezier aan hebben.
                          Neem dan nog een 70-200/2.8 van Nikon/Sigma/Tamron en je bent vertrokken.
                          ZEKER een goed voorstel, zou ik ook aanraden.Natuurlijk is er het budget maar dat mogen we niet weten ...denk ik.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3100

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            De Nikon D3100 heeft een trage AF, verschillende reviews bevestigen dit. Dus voor sport/actie denk ik minder geschikt. Misschien eerder naar een D5100/D7000 uitkijken, ga je meer plezier aan hebben.
                            Neem dan nog een 70-200/2.8 van Nikon/Sigma/Tamron en je bent vertrokken.
                            Is de Canon 1100 sneller op dat vlak? een aanrader?

                            Gr.
                            Kris
                            Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR f3.5-5.6G DX AF-S + Nikon 55-300mm VR f4,5-5,6G ED AF-S DX + SB-700

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D3100

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kris Annaert Bekijk bericht
                              Is de Canon 1100 sneller op dat vlak? een aanrader?

                              Gr.
                              Kris
                              Volgens popphoto.com wel, ook sneller als Nikon D5100 en op gelijke voet met Nikon D7000. De Sony SLT's zijn daarentegen nog sneller (Wat uitleg over de SLT's van Sony : De meesten denken dat vanwege de doorzichtige spiegel -70% naar de beeldsensor en 30% naar de AF module- er minder licht valt op de AF sensoren. Dit is niet juist want bij een klassieke dslr met opklappende spiegel gaat er ook maar een klein gedeelte vh licht naar de Af module. Vanwege de constructie vd spiegel bij een SLT gaat er zelfs meer licht naar de AF sensoren wat zorgt voor een snellere AF.)
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X