Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D mark ii met externe speedlite 430ex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D mark ii met externe speedlite 430ex

    In een menu vind ik de optie: externe aansturing speedlite. Op google zie ik wel dat het mogelijk is met de EX series (zonder extra accessoire). Toch krijg ik het niet voor mekaar... Wat doe ik verkeerd?
    Grtzz, Jan
    ---
    Ceci n'est pas un site web

  • #2
    Re: Canon 5D mark ii met externe speedlite 430ex

    Daar heb je wel een sturend iets, flits of speciaal stuurapparaat(weet niet hoe dat van Canon heet) voor nodig op je camera.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D mark ii met externe speedlite 430ex

      Beste JTP,

      Voor je 5D Mk II komt het er bij een "externe aansturing speedlite" op neer dat je je flash kan aansturen vanaf je cameradisplay.....(lees: flitsinstellingen op de cameradisplay wijzigen met de flits op het fototoestel gemonteerd) wat normaal gezien zeker zou moeten lukken.
      Als het daarentegen de bedoeling is dat je je flash vanop afstand (losgekoppeld van de camera) kan aansturen/afvuren.....dan heb je een Canon STE-2 transmitter nodig.
      Een losse speedlite sturen met alleen het infrarood gedeelte van een (op de camera gemonteerde) Canon flash (het rode venstertje op je Speedlite) lukt ook. Je kan het afgaan (flitsen) van de (op de camera gemonteerde) Speeldlite tegenhouden en hem alleen doen werken als meting/sturing van de losse flits.

      Er bestaan tal van systemen om draadloos te sturen. Kijk eens in de "strobist" rubriek hier op BD

      Greetz,

      Rob
      Exactemundo!

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D mark ii met externe speedlite 430ex

        Om je flitser op je body in te stellen heb je een EX II nodig. Met de oude EX gaat het niet als ik me niet vergis.

        Comment

        Working...
        X