Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies gevraagd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies gevraagd!

    Graag wat advies:

    ik zou volgende aanbieding willen kopen, lijkt me compleet voor relatief weinig geld, maar zal ik veel van lens moeten wisselen, of is die 70-300 ook goed om huis-tuin en keukenfoto's te nemen?
    of andere voorstellen voor ong dezelfde prijs?

    linkje

  • #2
    Re: Aankoopadvies gevraagd!

    Lijkt me een behoorlijke combinatie voor een heel schappelijke prijs.
    De 75-300 is niet echt geschikt voor huis- tuin en keuken werk.
    de 18-55 gaat waarschijnlijk "standaard" op je camera zitten. Daar kom je al een heel eind mee.
    De kitlensjes van Canon staan niet bekend om hun degelijkheid. Optisch zijn ze vrij redelijk maar ze zullen waarschijnlijk geen jaren meegaan.
    Als beginset is dit een goede zaak (en dit heb je van een NIKON gebruiker)

    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Aankoopadvies gevraagd!

      die set is zeker goed om te starten met fotografie
      in huis zal je die 75-300 niet veel gebruiken
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: Aankoopadvies gevraagd!

        Dus als ik het goed begrijp: redelijk goed pakket voor deze prijs en doen dus?

        Is zo'n externe flash noodzakelijk of is de interne afdoende?

        Comment


        • #5
          Re: Aankoopadvies gevraagd!

          Een externe flash kan handig zijn en soms zelf noodzakelijk.
          Alleen zou ik dan uitkijken naar een stapje hoger, aangezien deze waarschijnlijk alleen vooruit en omhoog kan flitsen.
          Om mooi flitslicht te krijgen ( zeker binnen ) is indirect flitsen erg handig.

          Ik zou je adviseren om dan even verder te sparen voor de 320 of 430 van canon.

          Greets Rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: Aankoopadvies gevraagd!

            Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
            Een externe flash kan handig zijn en soms zelf noodzakelijk.
            Alleen zou ik dan uitkijken naar een stapje hoger, aangezien deze waarschijnlijk alleen vooruit en omhoog kan flitsen.
            Om mooi flitslicht te krijgen ( zeker binnen ) is indirect flitsen erg handig.

            Ik zou je adviseren om dan even verder te sparen voor de 320 of 430 van canon.

            Greets Rich
            Zelfde mening hier, beter even doorsparen voor de hogere versie die wat meer mogelijkheden heeft.
            Aangezien de lichtgevoeligheid van de kitlenzen niet super is, zal een flits toch regelmatig nuttig zijn, vooral binnen.
            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

            Comment


            • #7
              Re: Aankoopadvies gevraagd!

              ok, zal dus de flitser effe links laten dan en ineens een goed exemplaar kopen.
              Nogmaals dank allemaal.

              Indien iemand tips heeft voor een goed alternatief qua camera/lens hoor ik het uiteraard ook graag.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoopadvies gevraagd!

                Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                Ik zou je adviseren om dan even verder te sparen voor de 320 of 430 van canon.

                Greets Rich
                Dat was ook mijn gedacht toen ik dat flitsje zag, beter gaan voor een model waarvan je de kop kan verdraaien.
                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoopadvies gevraagd!

                  Oorspronkelijk geplaatst door RobG Bekijk bericht
                  Dus als ik het goed begrijp: redelijk goed pakket voor deze prijs en doen dus?

                  Is zo'n externe flash noodzakelijk of is de interne afdoende?
                  Ik zou het NIET doen, de 18-55 is die zonder IS en dus niet goed en de 75-300 is een oude bekende winkeldochter.
                  Een flitser heb je in het begin helemaal niet nodig, voor nood is er de ingebouwde.

                  Mijn idee:
                  Camera is okee met kitlens 18-55 IS , daamee leren omgaan en dan naar behoeft wat bijkopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoopadvies gevraagd!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Ik zou het NIET doen, de 18-55 is die zonder IS en dus niet goed en de 75-300 is een oude bekende winkeldochter.
                    Een flitser heb je in het begin helemaal niet nodig, voor nood is er de ingebouwde.

                    Mijn idee:
                    Camera is okee met kitlens 18-55 IS , daamee leren omgaan en dan naar behoeft wat bijkopen.
                    Ik ga hier (voor deze keer ) mee met Keeskanon, de bijgeleverde lenzen zijn niets waard (Canon moet daar nog magazijnen vol van hebben liggen )

                    Zoek op internetshops dezelfde body met de IS lens.

                    of hier:

                    Last edited by palombian; 9 december 2011, 21:22. Reden: link aangeboden

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoopadvies gevraagd!

                      Ga zeker voor de 18-55 met IS :

                      kostprijs 379 euro momenteel.
                      Een Canon 55-250 met IS erbij is 248 euro extra :


                      Hier ga je meer van genieten.
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment

                      Working...
                      X