Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste allround lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beste allround lens

    Ik zoek voor mijn D7000 nikon de beste allround lens.
    Bereik van 18mm tot ong 200 mm.
    Vooral de scherpte is prioriteit voor mij, snelheid AF van minder belang.
    Ik heb nu een tamron 18-250 maar denk dat er betere lenzen moeten bestaan.
    Iemand ervaring hiermee?
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: beste allround lens

    Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
    Ik zoek voor mijn D7000 nikon de beste allround lens.
    Bereik van 18mm tot ong 200 mm.
    Vooral de scherpte is prioriteit voor mij, snelheid AF van minder belang.
    Ik heb nu een tamron 18-250 maar denk dat er betere lenzen moeten bestaan.
    Iemand ervaring hiermee?
    Ik denk dat de Nikon 18-200mm doorgaans wel ietsje beter zal presteren dan de Tamron, maar het verschil is nou ook weer niet dramatisch.
    Je zou trouwens eerst eens de AF via je menu kunnen optimaliseren.
    Verder kan de sensor van de D7000 best wat beter glas gebruiken dan een superzoom.
    De beste (betaalbare) allround lens op een D7000 is een 1.8 35mm AFS of een 40mm micro.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: beste allround lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      De beste (betaalbare) allround lens op een D7000 is een 1.8 35mm AFS of een 40mm micro.
      je bent me voor . De mijne is idd volledig rond en ik doe er zowat alles mee, feestjes, reportages, straatwerk, toestanden in donkere holen,...
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: beste allround lens

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: beste allround lens

          TS,
          Het woord 'all round' is in weze subjectief en heeft te maken met de onderwerpen die je fotografeert, de stijl van fotografie en de kwaliteit die je wenst.
          Om aan een ander te vragen wat de beste all round objectief is zal je dus veel input moeten geven.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: beste allround lens

            Annoh heeft gelijk natuurlijk. Ik gebruik een prime als allround lens. Moet je wat meer de
            benen nemen maar hoef je niet te zoomen.

            Comment


            • #7
              Re: beste allround lens

              ................en voor mij is een all round lens in ieder geval optisch gezien zo goed dat ik van het bestand een A2 kan afdrukken..............
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: beste allround lens

                DE allroundheid van een lens wordt achter de camera bepaalt en niet er voor.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: beste allround lens

                  Je hebt al een superzoom, waarom zou je die veranderen door een andere superzoom met iets betere, maar nog altijd matige kwaliteit?. Koop er toch gewoon een prime bij (nikkor 50mm 1.8, nikkor 35mm 1.8 of sigma 30mm 1.4). In de meeste situaties heb je echt geen bereik van 18 tot 200mm nodig. In de situaties waar bereik echt belangrijker is dan beeldkwaliteit kan je dan nog altijd je tamron gebruiken.
                  Last edited by Jefzor; 9 december 2011, 12:39.

                  Comment


                  • #10
                    Re: beste allround lens

                    Voor mij is het van belang dat ik met 1 lens bvb een dag kan wandelen in een stad (citytrip) zonder een zware tas vol lenzen.
                    Daarom heb ik graag een groot bereik 18-200mm.
                    Zoomen is soms interessant voor details waar je met uw prime nt bij kan.
                    Als de andere lenzen op de markt in dat bereik niet veel meer bijbrengen aan scherpte tov mijn Tamron, dan moet ik ook geen andere lens aanschaffen denk ik.
                    popol

                    http://www.fotopopol.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: beste allround lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      De beste (betaalbare) allround lens op een D7000 is een 1.8 35mm AFS of een 40mm micro.
                      +1

                      ik ga steeds een stad verkennen met een 35mm lens op een crop camera (of 50mm op FX)

                      met z'n beperkingen, maar ook met al z'n voordelen....
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: beste allround lens

                        Beste allround is geen 18-200 of 18-250.
                        Voor mij is de 28mm een betere allound. Werkt beter dan de 17-50.
                        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                        Comment


                        • #13
                          Re: beste allround lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Annoh heeft gelijk natuurlijk. Ik gebruik een prime als allround lens. Moet je wat meer de
                          benen nemen maar hoef je niet te zoomen.
                          Daarom gebruik ik meestal voor het buitenwerk de nikon micro 60mm 2.8.
                          In de tas er er steeds nog plaats voor de 70-300 Vr
                          Groeten Hervé.

                          Comment


                          • #14
                            Re: beste allround lens

                            Het is belangrijk om te weten wat voor brandpunten je meest gebruikt.
                            Exposureplot is een gratis programma dat je meest gebruikte ISO, sluitersnelheid, diafragma en brandpunt weergeeft als statistiek.

                            Mijn allroundkeuze voor mijn D2x is de 17-55/2.8 voor de D3 is dat de 24-70/2.8
                            Maar het moet me toch even van het hart : wat is er in feite mis met die 18-200 ? Ik heb hem ook liggen en heb er al veel plezier aan gehad.

                            Tegenwoordig zou je volgens de hier gangbare normen het schaamrood op de kaken moeten krijgen als je met een 18-200 in het openbaar komt.
                            Mijn schoonbroer heeft een D7000 met 18-200VR2 en is daar heel tevreden mee, het resultaat mag worden gezien.
                            En sorry voor de liefhebbers van de Tamron maar ik heb de gelegenheid gehad om hem uitgebreid te testen op de D70 van een collega en ik kan je verzekeren dat je het verschil met een Nikkor echt wel voelt. Iemand anders misschien niet maar ik in ieder geval wel. En laat dit geen kritiek wezen op de beeldkwaliteit.
                            Ik ben geen telemens en ik vond een 70-200/2.8 van Sigma voor mij een ideaal compromis boven de veel duurdere Nikkor. Maar ik heb de Nikkor wel al uitgetest.
                            Zelfs geblinddoekt merk je het verschil.

                            Sorry hoor mensen maar het verschil in prijs zit voor mij toch echt wel ergens. Als het prijsverschil de beslissende factor is moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken, tenslotte is een Toyota zeker betrouwbaarder dan een Ferrari, zowel wat startzekerheid, onderhoud als kilometrage betreft. Een veeeeel betere auto dus voor mij. Statistieken liegen niet, voor zover je ze tenminste de juiste vragen stelt.

                            PaulM

                            Comment


                            • #15
                              Re: beste allround lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                              Voor mij is het van belang dat ik met 1 lens bvb een dag kan wandelen in een stad (citytrip) zonder een zware tas vol lenzen.
                              Daarom heb ik graag een groot bereik 18-200mm.
                              Zoomen is soms interessant voor details waar je met uw prime nt bij kan.
                              Als de andere lenzen op de markt in dat bereik niet veel meer bijbrengen aan scherpte tov mijn Tamron, dan moet ik ook geen andere lens aanschaffen denk ik.
                              Waarom koop je dan een reflexcamera? Nu niet dat niet mag hoor, verre van, maar dat is juist het voordeel van een dslr : het kunnen wisselen van lenzen.

                              P.S. Als ik licht wil stappen zonder lenzenwissel neem ik gewoon mijn "allround"-compactje.
                              Fotografie is leren kijken.
                              http://johanluyckx.weebly.com

                              Comment

                              Working...
                              X