Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen twee of meer hoofletters in de titel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen twee of meer hoofletters in de titel

    Hey juppekes

    In de titel kan er niet meer dan 1 hoofdletter voorkomen

    Vanavond een topic gestart met de titel U.F.O maar er staat U.f.o.

    Gisteren had ik het ook gehad maar ik dacht dat ik zelf mis was

    Of doe ik weer iets verkeerd

    Alvast bedankt
    Bootjes

  • #2
    Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

    Oh, dat verklaart dan meteen waarom ik hier steeds titels zie als Ijsvogel of Ijsland.

    Comment


    • #3
      Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

      Er bestaan inderdaad woorden met meerdere hoofdletters, maar die zijn eerder zeldzaam, en het woord ufo behoort niet tot die groep. En, in sommige afkortingen mogen punten staan, om een onderscheid te maken met bestaande woorden, maar dat is bij jouw woord net niet de bedoeling.

      Comment


      • #4
        Re: IJsvogel is geen U.F.O.

        Lukt het? Tuurlijk wel, maar een verklaring ervoor heb ik niet.

        Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.


        (maar kijk 'ns wat er in de link gebeurt; via de Quote-knop kom je bij mijn tekst...)
        Last edited by LesC; 11 december 2011, 12:27.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Oh, dat verklaart dan meteen waarom ik hier steeds titels zie als Ijsvogel of Ijsland.
          Ik dacht dat het gewoon Ijsvogel is hoor. Je schrijft toch ook niet EIland, maar Eiland?
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

            Ik ben dan wel nen Engelsman, maar zelfs ik weet dat er een verschil is tussen de tweeklank IJ en EI.

            Nu, dan nog blijft de vraag: is dit een kwestie van grammatica, spelling of van typografie?
            Last edited by LesC; 11 december 2011, 18:26.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Ik dacht dat het gewoon Ijsvogel is hoor. Je schrijft toch ook niet EIland, maar Eiland?
              Hoe vaak ik hier niet Ijsland heb zien staan weet ik niet meer. Ik had nu toch werkelijk gehoopt dat dit door het forumsysteem veroorzaakt werd... Of je dit nou op school geleerd zou moeten hebben of niet - iedereen leest toch wel boeken, kranten, tijdschriften of minimaal ondertitels? Dan weet je toch dat het IJ is?

              Last edited by Leonidas; 12 december 2011, 07:47. Reden: Tikfout

              Comment


              • #8
                Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

                Ik meen te weten dat er zelfs een riviertje is dat zo heet, mondt dat niet uit in IJmuiden?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                  Hoe vaak ik hier niet Ijsland heb zien staan weet ik niet merr. Ik had nu toch werkelijk gehoopt dat dit door het forumsysteem veroorzaakt werd... Of je dit nou op school geleerd zou moeten hebben of niet - iedereen leest toch wel boeken, kranten, tijdschriften of minimaal ondertitels? Dan weet je toch dat het IJ is?

                  http://www.onzetaal.nl/taaladvies/ad...ats-in-alfabet
                  Ah, nooit geleerd. En niet alles wat in een boek of krant staat is daarom ook waarheid, hé?
                  Bij gevolg zou het dan ook OUdejaar zijn?
                  Ik ben toch van plan dat nog eens na te vragen, want echt overtuigd ben ik niet...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Ah, nooit geleerd. En niet alles wat in een boek of krant staat is daarom ook waarheid, hé?


                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Bij gevolg zou het dan ook OUdejaar zijn?
                    Als je gelezen had wat er op de pagina stond waarnaar ik linkte, had je dit kunnen lezen:
                    De ij wordt wél als één geheel behandeld aan het begin van de zin en aan het begin van een eigennaam. Het is: 'IJverig ging IJsbrand aan de slag'; zowel de i als de j wordt een hoofdletter. Bij andere lettercombinaties gebeurt dit niet; Ieniemienie en Eucalypta bijvoorbeeld moeten het met één hoofdletter doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Ah, nooit geleerd. En niet alles wat in een boek of krant staat is daarom ook waarheid, hé?
                      Bij gevolg zou het dan ook OUdejaar zijn?
                      Ik ben toch van plan dat nog eens na te vragen, want echt overtuigd ben ik niet...


                      Zo duidelijk?

                      Jan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

                        Op een mechanische schrijfmachine zit een toets met ij als één letter.
                        Zolang ik leef wordt in het Nederlands de ij (IJ) als één letter toegepast.
                        In de Engelse taal bestaat ook iets dergelijks en spelt men de w als dubbel u
                        ,uitspraak double you (dobbel joe)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          .....
                          In de Engelse taal bestaat ook iets dergelijks en spelt men de w als dubbel u
                          het zou toch dubbel V moeten zijn;
                          V V is W.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            het zou toch dubbel V moeten zijn;
                            V V is W.
                            Heel vroeger werd een u als een v geschreven:
                            Voorbeeld. Vandaar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen twee of meer hoofletters in de titel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                              Hey juppekes

                              In de titel kan er niet meer dan 1 hoofdletter voorkomen

                              Vanavond een topic gestart met de titel U.F.O maar er staat U.f.o.

                              Gisteren had ik het ook gehad maar ik dacht dat ik zelf mis was

                              Of doe ik weer iets verkeerd

                              Alvast bedankt
                              Eenvoudig te reproduceren. Maak een nieuw bericht aan met alleen hoofletters in de titel. Druk op "Voorbeeld van bericht". Voila.

                              In de tekst idem dito, inclusief de tekst in de quote:

                              Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.


                              Dit verschijnsel wordt denk ik veroorzaakt doordat de optie "Prevent SHOUTING" aan staat op het forum.

                              "Prevent your users 'shouting' in their thread titles/message text by changing all-uppercase titles with at least this many characters to capitalization only on the first letters of some words.

                              Set the value to 0 to disable this function."

                              Jan

                              Comment

                              Working...
                              X