Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 400 mm f/5.6L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 400 mm f/5.6L USM

    Goede avond

    heb eens rond gezien voor een Canon EF 400 mm f/5.6L USM objectief
    in een fotozaak in de stad waar ik woon staat die met een prijskaartje van 1619 euro.

    als ik even het internet afschuim is de prijs voor die lens 1219 of 1119 euro
    dat is een geweldig verschil

    Hoe is dit mogelijk ? Of zou het niet om dezelfde lens gaan
    hoewel de naam en type identiek is.

    Iemand ervaring hier in ?
    groetjes
    Anne-Lies.
    ------------
    Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

  • #2
    Re: Canon EF 400 mm f/5.6L USM

    Er kunnen grote verschillen zitten tussen de prijzen van de lokale fotograaf en de grote ketens of internetshops.
    Je zal voor jezelf moeten uitmaken wat het belangrijkste is, lagere prijs of service in een winkel in de buurt. In dit geval is het prijsverschil wel erg groot, maar ik weet natuurlijk ook niet van welke winkels je de prijzen vergelijkt.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 400 mm f/5.6L USM

      Die 1619euro lijkt mij toch wel erg veel hoor voor de canon 400 f5.6. Eventjes wat opzoekingswerk gedaan en bij konijnenberg of studio 73 vind je hem veel goedkoper nl. 1239 en 1219euro en beide winkels hebben toch een zekere reputatie hoor. Voor dergelijk prijsverschil rijd ik met plezier enkele kilometertjes extra.
      My 2 cents!
      Mvg, Tin_tin
      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 400 mm f/5.6L USM

        Zonder de naam van de winkel te schrijven ik heb het echt waar gezien
        zowel in de winkel als op hun website

        Mijn EOS600D was daar juist 100 euro duurder dan de plaats waar ik hem kon kopen.
        Anne-Lies.
        ------------
        Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 400 mm f/5.6L USM

          Oh maar ik geloof jou wel hoor, maar ik zou dat persoonlijk nooit over hebben voor dit objectief indien ik het elders veeeel goedkoper zou kunnen krijgen. Voor die 400 euro prijsverschil heb je al heel wat ander materiaal, zelfs een ander objectief.
          Mvg.
          Mvg, Tin_tin
          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 400 mm f/5.6L USM

            De prijzen in die winkel liggen dus inderdaad heel hoog.
            Je kan dan best even naar een andere winkel met goede service gaan, zelfs als je wat verder moet rijden is het snel terugverdiend, en heb je nog heel wat geld over om andere dingen te doen of kopen.
            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 400 mm f/5.6L USM

              als je weet welk objectief je wil heb je ook niet zoveel service nodig hé, garantie krijg je toch van Canon, niet van je winkel.

              ch.
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 400 mm f/5.6L USM

                Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                als je weet welk objectief je wil heb je ook niet zoveel service nodig hé, garantie krijg je toch van Canon, niet van je winkel.

                ch.
                En ze komen het zelfs gratis bij je thuis afhalen en terugbrengen.

                Daarenboven, als er één lens is waar weinig aan kapot kan is het wel de 400 5.6: een buis met 7 lenzen.
                Maar een zeer goede kwaliteit .

                Comment

                Working...
                X