Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40d in combinatie 430 speedlite

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 40d in combinatie 430 speedlite

    K heb dit weekend foto's genomen op een fuif met een 40d met 24-105 en 430 speedlite.

    Van 90% van de foto's had k het resultaat dat k verwachte.
    Echter een aantal keren als k verschillende foto's na mekaar nam ging de flits niet en bleef de spiegel een paar sec hangen met als gevolg een totaal mislukte foto.
    K heb in de P-stand gewerkt.
    Aan wat zou dit kunnen liggen? Met men vorige body (450d) heb dit eigenlijk nooit voor gehad.
    T'was natuurlijk wel vrij donker.

    Mvg,
    Kris
    Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

  • #2
    Re: 40d in combinatie 430 speedlite

    De i op jouw toetsenbord werkt ook niet echt goed waarschijnlijk?

    Het lijkt me dat jouw flits volledig leeg was en terug geladen moest worden.
    Wanneer de flits niet kan worden gebruikt, dan past de camera zijn instellingen aan aan de gegeven lichtomstandigheden. Gezien deze vrij donker waren, moet er langer worden belicht, vandaar dat de spiegel opgeklapt blijft.

    Trouwens proficiat voor het behalen van een 90% rendement bij het maken van foto's, weinigen doen het je na denk ik.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: 40d in combinatie 430 speedlite

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      De i op jouw toetsenbord werkt ook niet echt goed waarschijnlijk?

      Het lijkt me dat jouw flits volledig leeg was en terug geladen moest worden.
      Wanneer de flits niet kan worden gebruikt, dan past de camera zijn instellingen aan aan de gegeven lichtomstandigheden. Gezien deze vrij donker waren, moet er langer worden belicht, vandaar dat de spiegel opgeklapt blijft.

      Trouwens proficiat voor het behalen van een 90% rendement bij het maken van foto's, weinigen doen het je na denk ik.
      Inderdaad, ik had dit al gehoord van een kameraad dat het zoiets zou zijn.
      Die 90% was maar om aan te geven dat t merendeel van de foto's wel gewoon belicht waren

      Bedankt voor de feedback

      Kris
      Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

      Comment


      • #4
        Re: 40d in combinatie 430 speedlite

        Op een 60D heb ik dit probleem ook voor met een speedlite 430EX II in high speed mode. Is wel normaal he, de flits kan gewoon niet volgen dan. Wat ik ook met die flits merk is dat de draaibare bovenkant niet echt stevig staat op de onderkant. Hij staat er zo wat wankel op precies. Nog iemand dit gevoel?
        En kom nu niet af met die bovenkant draait zodus kan hij niet vast staan, zo dom ben ik ook niet
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: 40d in combinatie 430 speedlite

          TBiRD, dat niet zo stevig aanvoelen heb ik nog niet echt gemerkt. Maar ik gebruik de flits ook niet zo heel vaak. Ik heb ze sinds begin dit jaar en ze heeft dacht ik 3 keer op mijn toestel gestaan. Ik heb nu mijn oude Speedlite 540 EZ (pre-digitaal tijdperk) terug bovengehaald en ga mij een set triggertjes kopen, om een beetje te spele met flitslicht. Ik ken er geen bal van, maar al doende kan men ook leren, hé
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: 40d in combinatie 430 speedlite

            Das vreemd, bij mij staat die bovenkant er toch stevig op.
            Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

            Comment

            Working...
            X