Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een zwevend kader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een zwevend kader

    (maar enkel voor Win PC )

    schoonSpikke heeft hier al een toffe beschrijving gegeven van zijn werkwijze om hier foto's te plaatsen met een "zwevend kader".

    Ik vond er ook eentje om in één, twee, drie een foto in zo'n kadertje te plaatsen:

    Een voorbeeldje:


    EDIT: hieronder UPDATE zonder wit randje


    Hoe ben ik er gekomen.
    Supersimpel:
    Ik bewerk mijn foto op originele grootte van RAW naar JPG.
    Start het handige Freeware programmaatje "FastStone Photo Resizer".
    Je kan er één voor één of in batch je foto's mee verkleinen (supersnel), van een kader voorzien, hernoemen, omzetten naar ander bestandsformaat,...



    Om bovenstaande resultaat te bekomen gebruikte ik de volgende "Advanced options" instellingen:
    • Tabblad "Resize": Resize based on one side. Long side exactly 859 pixels. Filter naar keuze. 859 zorgt voor een lange zijde van 900 pixels omdat het kader nog wordt toegevoegd.
    • Tabblad "Adjustments": Sharpen 10, USM, radius 1 (of een andere naar wens).
    • Tabblad "Text": Copyright en naam naar wens (moet ik toch nog eens naar kijken want kan properder).
    • Tabblad "Border": Frame 1, Width 3, Color (wit). Shadow Radius 5, Depth 5, Background R, G en B, alle 3 op 238 (met dank aan Bouk die me die waarden van deze forumachtergrond gaf). Shadow (zwart).
    Nog even deze instellingen opslaan en vanaf nu is het verkleinen naar dit zwevend kader een fluitje van een cent: bestanden kiezen, instellingen oproepen en op "Convert" klikken of eerst eens op het "preview" icoontje klikken.
    Met Frame 1, Width 0 krijg je hetzelfde effect maar zonder dat fijne witte randje rond de foto.

    Er zijn nog andere "Frames" maar de RGB waarden van de achtergrond van 238 is belangrijk omdat het overeenkomt met de forumachtergrond.
    Deze uit mijn voorbeeld vind ik hier het best passen.

    Succes!
    Last edited by VIM; 29 december 2011, 11:45. Reden: Update zonder wit randje
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

  • #2
    Re: Nog een zwevend kader

    Bedankt vind ik beter dan BDsizer,mvg
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Nog een zwevend kader

      Goed uitgelegd! Spijtig dat het progje ook niet voor Mac is.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Nog een zwevend kader

        Hoikes Vim
        idd een geweldig progje .... moet het wel nog eens helemaal uittesten ma soit ;. is wel makkelijk zoals je aangaf .... thanks
        [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

        Comment


        • #5
          Re: Nog een zwevend kader

          verschrikkelijk bedankt.
          heb het geprobeert,inderdaad handig tooltje.
          Last edited by leomertens; 12 december 2011, 22:02.
          leo.m.

          Comment


          • #6
            Re: Nog een zwevend kader

            En ook portable, thx!

            Grtz,
            Ozric
            The first blow fells not the tree!

            Comment


            • #7
              Re: Nog een zwevend kader

              Mooie uitleg en leuke tutorial!

              Bewijst nog maar eens dat je met een eenvoudig progje ook veel kanten uit kan...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: Nog een zwevend kader

                Mag ik hier misschien nog even aan toevoegen dat de foto die voor het voorbeeld geplaatst is wel een héle mooie is!
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Nog een zwevend kader

                  Leuke bijdrage!! Die ga ik zeker eens uitproberen.
                  Danke.
                  "Just do it !"

                  http://jr52.be/index.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog een zwevend kader

                    Mag ik ook eens vragen waar Bouk de waarden van de forumachtergrond vandaan heeft gehaald?

                    Ik ben zeer nieuwsgierig en zoek nu al een tijdje naar de waarden van een phpbb forumachtergrond.


                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog een zwevend kader

                      Ik meende te weten dat je vanuit Photoshop ook daarbuiten (b.v. het Bureaublad) kon "pipetteren", maar het lukt me niet. Dus een stukje van de forumachtergrond "screendumpen", openen in Photoshop en pipetteren, zeker?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog een zwevend kader

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Mag ik ook eens vragen waar Bouk de waarden van de forumachtergrond vandaan heeft gehaald?

                        Ik ben zeer nieuwsgierig en zoek nu al een tijdje naar de waarden van een phpbb forumachtergrond.

                        Zelf even iets uitgetest.
                        Mij lukt het door een schermafdruk te maken en die te plakken in een fotobewerkingsprogramma. Je kan dan die waarden aflezen door met je pipetje of zo boven het beeld te zweven of te klikken.
                        Weet niet of dat de meest voor de hand liggende oplossing is. Maar hier werkt het wel.
                        Als Bouk dit leest en beter weet: GRAAG!
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog een zwevend kader

                          Heren, respect en bedankt voor jullie "deskundig" advies en uitleg!

                          het is op de wijze zoals jullie hierboven hebben omschreven gelukt, me happy now!

                          mocht iemand de waarden voor een phpbb forum nodig hebben en/of kunnen gebruiken;
                          het is 3 x 255

                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog een zwevend kader

                            ...dus wit .
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog een zwevend kader

                              Hallo,
                              Pipet gebruiken buiten photoshop:
                              Het is mogelijk om een kleur 'op te pikken' van buiten het huidige beeldbestand, zelfs buiten het programmakader van Photoshop: kies het gereedschap Pipet, klik hiermee in het beeldbestand en houdt de linkermuisknop ingedrukt terwijl je het gereedschap buiten het beeld verplaatst.
                              Zie link


                              Mvg: LFR.

                              Comment

                              Working...
                              X