Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

    Hallo. Ik heb een Canon relfexcamera. Nu zou ik graag een iets betere lens kopen, ook met macro. Ik vond deze op het internet 'Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon' aan 189 euro. Nu vraag ik me af of dit een slimme koop is?
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

    Iets beter dan wat?
    Dat ding is heel erg basic qua kwaliteit , ik sla de Canon EFs 55-250 wat hoger aan, Bovendien heeft die IS, wat bij een telezoom welkom is.
    Van het predikaat "macro" bij dergelijke lenzen moet je je niet teveel voorstellen. dat is hooguit close-up.
    Last edited by Keeskanon; 7 december 2011, 16:47.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

      Neem hier eens een kijkje, klik.

      Ik denk ook dat de Canon 55-250 een betere keus is.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

        Ik heb die lens nog gehad. Ik was er toentertijd heel tevreden van. Zeker van de "macro". Je kan er mee scherpstellen tot op 90cm en dit op 300mm. Dat zorgt voor een vergroting van 1:2. Dat wil zeggen dat je onderwerp de helft zo groot weergegeven wordt op je sensor (fullframe sensor om precies te zijn). Als ik de foto's nu terug zie dan gruwel ik wel maar je kan een instapzoom moeilijk vergelijken met een tele die bijna tien maal zoveel kost.

        Toen bestond de 55-250 van Canon nog niet maar ik denk dat ik wel voor die zou kiezen. Iets minder tele maar wel stabilisatie en blijkbaar ook veel hogere kwaliteit voor de zelfde prijs.
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Iets beter dan wat?
          Dat ding is heel erg basic qua kwaliteit , ik sla de Canon EFs 55-250 wat hoger aan, Bovendien heeft die IS, wat bij een telezoom welkom is.
          Van het predikaat "macro" bij dergelijke lenzen moet je je niet teveel voorstellen. dat is hooguit close-up.
          Hallo. Bedankt voor je reactie. Momenteel heb ik een lens van 18 -135 mm. Kost de lens die u mij aanraad meer of is het gelijk van prijs van het objectief dat ik je linkte?
          Ik vind het enkel jammer dat ik wanneer ik de Canon EFs 55-250 koop, geen macrofunctie heb.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
            Ik heb die lens nog gehad. Ik was er toentertijd heel tevreden van. Zeker van de "macro". Je kan er mee scherpstellen tot op 90cm en dit op 300mm. Dat zorgt voor een vergroting van 1:2. Dat wil zeggen dat je onderwerp de helft zo groot weergegeven wordt op je sensor (fullframe sensor om precies te zijn). Als ik de foto's nu terug zie dan gruwel ik wel maar je kan een instapzoom moeilijk vergelijken met een tele die bijna tien maal zoveel kost.

            Toen bestond de 55-250 van Canon nog niet maar ik denk dat ik wel voor die zou kiezen. Iets minder tele maar wel stabilisatie en blijkbaar ook veel hogere kwaliteit voor de zelfde prijs.
            Ik heb een beetje verder opgezocht. Ik kwam die lens tegen : CANON
            EF75-300MM F/4.0-5.6, en bleek dat deze 40 euro minder kost maar wel beter is: 75-300 mm. Waar zit het verschil? Wil niet echt een miskoop doen.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Claudia125 Bekijk bericht
              Ik heb een beetje verder opgezocht. Ik kwam die lens tegen : CANON
              EF75-300MM F/4.0-5.6, en bleek dat deze 40 euro minder kost maar wel beter is: 75-300 mm. Waar zit het verschil? Wil niet echt een miskoop doen.
              Die Canon 75-300 laat je best ook links liggen. In dat segment van telezooms kan je beter gaan voor de EF 70-300 IS of een EF 70-200/4L. Ze zijn duurder, maar ze presteren merkelijk beter.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                Dat wil zeggen dat je onderwerp de helft zo groot weergegeven wordt op je sensor (fullframe sensor om precies te zijn).
                Op elke sensor wordt het 1:2 weergeven, alleen het ding op een FF sensor weergegeven kan groter zijn.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

                  Absoluut even groot en relatief kleiner.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Absoluut even groot en relatief kleiner.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro - Canon

                      Ik heb de sigma 70-300 nog steeds. Er zijn uiteraard betere lenzen. Maar prijs / kwaliteit zit wel goed. voor die prijs mag je inderdaad geen toplens verwachten. Veel hangt er vanaf wat je er mee wil doen. Bij mij gaat ze steevast mee in de tas op reis, voor reis- en vakantiefoto's, en af en toe eens een close-up van een bloem of zo.

                      deze is met de 70-300 gemaakt in 'macro' stand
                      Last edited by Luc.Reymen; 8 december 2011, 21:51.
                      It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

                      Comment

                      Working...
                      X