Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon J1 - iemand ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon J1 - iemand ervaring?

    Hallo, iemand ervaring met de nieuwe Nikon J1 modelletjes?
    Ben op zoek naar een compact 'handtas' toestelletje omdat ik de reflex niet altijd kan meenemen (wegens baby en de volledige uitzet die daarbij hoort als je het huis uit gaat
    Alvast bedankt voor jullie reactie!

  • #2
    Re: Nikon J1 - iemand ervaring?

    Oorspronkelijk geplaatst door ttinneke Bekijk bericht
    Hallo, iemand ervaring met de nieuwe Nikon J1 modelletjes?
    Ben op zoek naar een compact 'handtas' toestelletje omdat ik de reflex niet altijd kan meenemen (wegens baby en de volledige uitzet die daarbij hoort als je het huis uit gaat
    Alvast bedankt voor jullie reactie!
    Als je geïnteresseerd bent in fotografie, kan je eens naar deze review kijken van DigitalRevTV.Misschien ken je ze al, ze zijn redelijk bekend om hun goeie reviews in het fotografie-wereldje. Deze review is wel van de nikon V1, maar het lijkt erop!
    Review

    Groetjes Charles.
    CPPlusPhotography Flickr
    CPPlusPhotography Facebook
    CPPlusPhotography on 500 px

    Comment


    • #3
      Re: Nikon J1 - iemand ervaring?

      Oorspronkelijk geplaatst door CP+ Bekijk bericht
      Als je geïnteresseerd bent in fotografie, kan je eens naar deze review kijken van DigitalRevTV.Misschien ken je ze al, ze zijn redelijk bekend om hun goeie reviews in het fotografie-wereldje. Deze review is wel van de nikon V1, maar het lijkt erop!
      Review

      Groetjes Charles.
      j1 en v1 verschillen toch redelijk wat hoor.
      j1 heeft een paar functies minder
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Nikon J1 - iemand ervaring?

        In het laatste nummer van chip foto video kwam dit toestel er niet bijzonder goed uit tegenover zijn concurenten.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon J1 - iemand ervaring?

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          j1 en v1 verschillen toch redelijk wat hoor.
          j1 heeft een paar functies minder
          Ja, dat klopt, maar ik bedoel van vorm. Ze wilt toch een compacte DSLR?
          CPPlusPhotography Flickr
          CPPlusPhotography Facebook
          CPPlusPhotography on 500 px

          Comment


          • #6
            Re: Nikon J1 - iemand ervaring?

            Als Nex gebruiker heb ik 1 week de V1 gehad. Viel mij dik tegen in vergelijking met de Nex5n.
            En ik ga even geen vereglijk J1 en V1 maken, de camera's zijn sterk vergelijkbaar, zoeker en flits zijn de belagrijkste verschillen.
            Even objectief bezien, is het wel een fijne camera, echter geen vervanger voor een dslr. Eerder een trendy cameraatje, ook gezien de kleuren waarin je de sets kan krijgen.
            Bij voldoende licht is de camera best wel goed. Snelle AF en weinig shutterlag. Veel mensen zouden dit kortweg als snelle camera beschouwen. Bij minder licht merk je dat het een kleine sensor is, en ga je al sneller ruis zien.
            De lens die ik had (10-30) was lekker scherp en licht. Van de andere lenzen kan ik niks zeggen.
            Wat ik enorm miste, was een kantelbaar scherm, en meer info op het scherm, zoals bij auto iso de aanduiding welke iso er gekozen is, of short menu's.

            Uiteraard ben ik niet neutraal, wie is dat wel. Maar ik tracht wel open minded te zijn. En ik zou toch eens kijken naar alternatieven.

            Comment

            Working...
            X