Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon F2.8 of F4.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon F2.8 of F4.0

    Graag had ik eens jullie mening over deze twee lenzen?
    Wat kies ik? Canon EF 70-200 mm f/4 L IS USM of Canon EF 70-200 mm f/2.8 L IS USM

    Ik heb voorlopig een Canon 1000D met 2 kitlenzen (18-55mm en 55-250mm).
    Graag wil ik een andere lens aankopen? Na wat gesurf bleken dit beide goede lenzen te zijn maar wat koop je nu??

    Er is toch een serieus prijsverschil en is het wel nodig dat ik een lichtsterkere lens aankoop.
    Ik doe vooral wat aan portret en natuurfotografie. Ook bij citytrips is die steeds van de partij.

    Graag had ik eens jullie mening hierover?

    Verder wou ik ook graag eens weten of die lenzen wel nagenoeg (goed) werken op mijn body? En welke body eventueel een betere optie zou zijn?

    Alvast merci

  • #2
    Re: Canon F2.8 of F4.0

    Oorspronkelijk geplaatst door Jeridious Bekijk bericht
    Graag had ik eens jullie mening over deze twee lenzen?
    Wat kies ik? Canon EF 70-200 mm f/4 L IS USM of Canon EF 70-200 mm f/2.8 L IS USM

    Ik heb voorlopig een Canon 1000D met 2 kitlenzen (18-55mm en 55-250mm).
    Graag wil ik een andere lens aankopen? Na wat gesurf bleken dit beide goede lenzen te zijn maar wat koop je nu??

    Er is toch een serieus prijsverschil en is het wel nodig dat ik een lichtsterkere lens aankoop. Ik doe vooral wat aan portret en natuurfotografie. Ook bij citytrips is die steeds van de partij.

    Graag had ik eens jullie mening hierover?
    Ze zijn allebei heel goed. 't Is dus vooral een kwestie van geld: als je het je kan permitteren, ga dan direct voor de 2.8 IS Mk2.

    Verder wou ik ook graag eens weten of die lenzen wel nagenoeg (goed) werken op mijn body? En welke body eventueel een betere optie zou zijn?

    Alvast merci
    Die lenzen gaan probleemloos werken op je 1000D.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon F2.8 of F4.0

      Voor portret is zo'n 2.8 natuurlijk wel fijner om met de DOF te spelen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon F2.8 of F4.0

        Beide lenzen zijn heel goed en het verschil is 1 stop. Handig als er weinig licht is en noodzakelijk als je wilt spelen met scherptediepte.

        Ik heb ze beide, mijn Canon 70-200 4.0 L IS staat in de verkoop. Ook bij straatfotografie gebruik ik de 2.8 versie. Het hoge gewicht neem ik voor lief.

        Maar er zullen veel gebruikers juist het tegenovergestelde beweren. Dat de 2.8 versie wel erg zwaar is.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Canon F2.8 of F4.0

          Oorspronkelijk geplaatst door Jeridious Bekijk bericht
          ..........
          Ik doe vooral wat aan portret en natuurfotografie. Ook bij citytrips is die steeds van de partij.

          Graag had ik eens jullie mening hierover?
          ga dan voor de goedkopere, een bouwlamp kost een pak minder dan het prijsverschil tussen deze lenzen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Canon F2.8 of F4.0

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ga dan voor de goedkopere, een bouwlamp kost een pak minder dan het prijsverschil tussen deze lenzen.
            grt,bouk.
            Inderdaad, als je niet gaat voor concertfotografie of (aktie-) sporten in een mindere belichting, ga dan voor de f/4. Deze is lichter en prettiger om mee te zeulen.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment

            Working...
            X