Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instapcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instapcamera

    Hey,
    Ik ben al enige tijd van zin me een degelijk instaptoestel te kopen. Ik wil aan de slag met digitale fotografie en heb de bedoeling een cursus digitale fotografie te volgen.
    Men heeft me een Nikon D3100 aangeraden en ik vraag me af hoe anderen, die zelf ervaring met dit toestal of andere toestellen hebben, hierover denken.
    Is het nodig meteen een lens aan te schaffen? Misschien zit die standaard bij het toestel?
    Tips wanted - alvast bedankt !

  • #2
    Re: Instapcamera

    Van de 2 grote merken (canon en nikon) zijn er verschillende goede keuzes
    D3100, D5100 en evt D90 van Nikon
    500/550/600D en 1100D van Canon

    ga ze eens vasthouden / uitproberen zou ik zeggen...en kijk welke je bevalt...een miskoop doe je met geen van deze.

    allemaal redelijk betaalbaar en ze zijn allemaal te koop met en zonder kit lens/lenzen en ook allemaal goed. De D90 en 500D zijn wat oudere modellen en dus wat voordeliger en nog steeds meer dan prima.

    Dit is een globaal antwoord op jouw wat brede vraag.
    Wil je een specifieker antwoord, vertel dan wat je budget is en wat je precies wil gaan fotograferen. Heb je al fotografie ervaring? Hoe belangrijk is de filmfunctie voor je?
    Lees anders een door het forum heen, want deze vraag wordt hier bijna dagelijks gesteld...misschien vindt je in eerdere topics al het antwoord op je vraag.

    succes
    Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
    Canon powershot s120

    Comment


    • #3
      Re: Instapcamera

      Dit is inderdaad het instapmodel van Nikon.
      Welke lens je erbijkoopt dat kan je zelf bepalen.
      Je kan bvb een 18-55 mm kitlens of een 18-105 mm kopen.

      Ik vind hier voor 415€ de body en 469€ met 18-55 kitlens :http://www.digitalstreet.nl/product_...ducts_id=17995

      Je kan dus kiezen uit verschillende combinaties.De meeste mensen gaan voor een 18-105mm gaan omdat die lens meer zoombereik heeft maar ook geschikt is om bvb in huis te fotograferen omdat het een groothoek zoomlens is.

      Comment


      • #4
        Re: Instapcamera

        Ik ben een beginneling en heb enkel ervaring met een gewoon standaard klein toestel.
        Het is mijn bedoeling om mooie familiefoto's te maken. Heb nog een andere richting (natuur, gebouwen, ...) voor ogen.
        Ik vind het altijd spijtig dat er vaak 50 foto's worden genomen en er maar 5 of zo echt mooi zijn.
        Het is mijn bedoeling er op mijn gemak in te rollen, eerst een workshop te volgen en me tegelijkertijd in te verdiepen.

        Ik hou het forum in ieder geval in de gaten en ben al heeeel erg blij met jullie reacties.

        Thx

        Comment


        • #5
          Re: Instapcamera

          Ik zou zelf voor canon gaan, gewoon omdat canon gebruiksvriendelijker is. Je hebt volledig automatische standen, maar ook halfautomatische, zodat je zo ook meer kunt gaan experimenteren.(ik heb af en toe met nikon gewerkt, maar ik ben canon zo gewoon dat ik nikon ingewikkeld vind. Ik ken zelf een man die een fotowinkel heeft gehad, maar heeft moeten doorverkopen omdat hij op pensioen ging . Hij raadde me aan om een canon te kopen, omdat als hij toestellen binnen kreeg met fabrieksfouten het bijna altijd nikons waren. Maar van kwaliteit zijn de beide fabrikanten identiek. Persoonlijk zou ik geen andere merken aanraden.
          Een lens is ook niet meteen nodig, en je hebt altijd van die voordelige packs, waar je direkt een 2e lens bijkrijgt.

          Comment


          • #6
            Re: Instapcamera

            Hela,

            Mja ik ben al de hele avond voor-en nadelen aant lezen.
            De ene zegt nikon, de andere canon :-) Zo word het moeilijk he...

            Ik denk da'k beste eens naar een winkel stap om de toestellen 'zoals hier aangeraden' in de hand te voelen en dan zal mijn buikgevoel me wel vertellen de welke het word... hoop ik - grijns

            Bedankt voor de leuke reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Instapcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door Zizi1976 Bekijk bericht

              Mja ik ben al de hele avond voor-en nadelen aant lezen.
              De ene zegt nikon, de andere canon :-) Zo word het moeilijk he...
              Canon of Nikon, dat speelt al jaren, terwijl het eigenlijk geen barst uitmaakt. Ik vind het
              zelfs van slechte manieren getuigen om de één de voorkeur op de ander te geven. Als de
              één slecht is, of minder goed, dan is de ander dat ook. Al de rest is larie.

              Comment


              • #8
                Re: Instapcamera

                Om het bos nog wat minder duidelijk te zien door al die camerabomen : vergeet niet dat ook Sony supermateriaal heeft tegenwoordig in verschillende prijsklassen.

                En wil je wel perse een spiegelreflex? Al eens aan de systeemcamera's gedacht die als voordeel hebben dat ze wat kleiner zijn?

                Dè tip die je hier het vaakst zult lezen: stap eens een fotowinkel of een Fnac, MediaMarkt ... binnen en pak een aantal toestellen vast. Hoe ze in je hand liggen, is even belangrijk! Want slechte toestellen zijn er niet echt ...

                Comment


                • #9
                  Re: Instapcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zizi1976 Bekijk bericht
                  Ik ben een beginneling en heb enkel ervaring met een gewoon standaard klein toestel.
                  Het is mijn bedoeling er op mijn gemak in te rollen, eerst een workshop te volgen en me tegelijkertijd in te verdiepen.
                  heel verstandig hoor.
                  verdiep je eerst wat meer in de materie fotografie alvorens je veel geld uit gaat geven voor een camera.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Instapcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Siefert Bekijk bericht
                    omdat canon gebruiksvriendelijker is.

                    ...als hij toestellen binnen kreeg met fabrieksfouten het bijna altijd nikons waren. Maar van kwaliteit zijn de beide fabrikanten identiek.

                    Persoonlijk zou ik geen andere merken aanraden.

                    Eerlijk gezegd, als ik ooit bij Sony mijn goesting niet meer zou vinden, dan zou het toch richting Pentax of Nikon gaan hoor, of misschien Canon, wie weet tegen dan.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Instapcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Eerlijk gezegd, als ik ooit bij Sony mijn goesting niet meer zou vinden, dan zou het toch richting Pentax of Nikon gaan hoor, of misschien Canon, wie weet tegen dan.
                      Letterlijke woorden van een voormalige fotowinkeleigenaar. Hij raadde me sony af, omdat de software te zwaar was ofzoiets.
                      Canon is wel iets duurder dan nikon, maar ik heb nog nooit bespaart op zon materiaal, liever kwaliteit dan kwantiteit

                      Comment


                      • #12
                        Re: Instapcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Siefert Bekijk bericht
                        Letterlijke woorden van een voormalige fotowinkeleigenaar. Hij raadde me sony af, omdat de software te zwaar was ofzoiets.
                        Canon is wel iets duurder dan nikon, maar ik heb nog nooit bespaart op zon materiaal, liever kwaliteit dan kwantiteit
                        Wat een flauwekul wordt hier toch weer neergeschreven. Dit raakt kant noch wal!
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • #13
                          Re: Instapcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Siefert Bekijk bericht
                          Letterlijke woorden van een voormalige fotowinkeleigenaar. Hij raadde me sony af, omdat de software te zwaar was ofzoiets.
                          Canon is wel iets duurder dan nikon, maar ik heb nog nooit bespaart op zon materiaal, liever kwaliteit dan kwantiteit
                          Alweer een bewijs dat je weinig of geen verstand moet hebben van wat je verkoopt, als je het maar goed kan uitleggen.

                          (Je mag altijd mijn software eens komen wegen hoor . En als je het over gebruiksvriendelijk hebt, breng dan maar je beste toestel eens mee, dan kunnen we eens vergelijken.)
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Instapcamera

                            Zoals in de vele voorgaande identieke topics wordt het weer een hele reeks van commentaren waar de TS niets aan heeft.
                            Kort samengevat, doe gewoon wat in de eerste reply staat, stap een fotowinkel binnen en neem de verschillende toestellen in de hand, er zijn geen slechte merken bij.
                            Volg dan jouw gevoel, kies het toestel dat voor jou het beste in de hand ligt, en kijk naar jouw budget.
                            Bespreek eens met een goede, eerlijke verkoper wat jouw wensen zijn en wat je allemaal wil fotograferen, misschien is voor jou een reflex niet de beste oplossing.

                            Succes met de zoektocht en eventuele aankoop !
                            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                            Comment


                            • #15
                              Re: Instapcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zizi1976 Bekijk bericht
                              Hey,
                              Ik ben al enige tijd van zin me een degelijk instaptoestel te kopen. Ik wil aan de slag met digitale fotografie en heb de bedoeling een cursus digitale fotografie te volgen.
                              Men heeft me een Nikon D3100 aangeraden
                              Ik denk dat de meeste leraars digitale fotografie in de eerste plaats de minder extreme beeldhoeken verwachten. Als ze zich al dadelijk met jouw voorkeur van toestel gaan moeien zou ik er geen les gaan volgen.

                              Comment

                              Working...
                              X