Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen bij nikon D3100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen bij nikon D3100

    Goedemorgen,
    ik zou mijn dochter graag een Nikon D3100 cado doen, alleen geraak ik niet wijs uit de mogelijkheden van lenzen.
    Bij dit type wordt meestal een 18-55VR aangeboden al of niet in combinatie met een 55-200VR .
    Soms vind ik ook 18-55 VR met een 55-300VR.( is wel iets duurder) Nu heb ik op sites gelezen dat ipv die 2 vorige lenzen ook de mogelijkheid bestaat om een 18-105 VR te nemen en dus infeite maar 1 lens moeten mee te nemen als je op stap gaat.

    Is een VR uitgave aan te raden of maakt dit niet veel uit

    Kan iemand mij eventueel wat raad geven wat ik het beste kan aankopen ?
    Mijn dochter ( 16 jaar) heeft veel interesse voor allerlei fotografie: gaande van landschappen -bloemen -dieren.
    alvast bedankt voor jullie hulp

  • #2
    Re: lenzen bij nikon D3100

    Ik zou in eerste instantie opteren voor de 18-105 VR. Goedkoop, gestabiliseerd, redelijke tot goede beeldkwaliteit, en redelijke tele.
    Lenzen wisselen is op zich niet ingewikkeld, maar vooruitkijken en op voorhand beslissen welke lens je plaatst is iets dat je door ervaring (en veel fouten maken) leert.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #3
      Re: lenzen bij nikon D3100

      Heb nu zelf niet echt veel ervaring maar het hangt natuurlijk ook af welk budget je hebt en hoeveel je er wil voor uitgeven .. ik denk wel dat de 18-105 een goede lens zou zijn, maar daar kunnen kenners miss wat meer over zeggen... Ik zou zeker gaan voor een VR lens

      Met vriendelijke groeten Nathalie

      Comment

      Working...
      X