Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke analoge camera gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke analoge camera gebruiken?

    Ik studeer fotografie en trek dus zeer veel analoge foto's (dagelijks)
    nu neem ik nu foto's met mijn Canon AE1
    maar ik heb ook nog 2 minoltas liggen :
    - Minolta srT100X
    - Minolta XG1
    Welk evan de 3 body's is nu eigelijk het beste?
    alvast bedankt

  • #2
    Re: Welke analoge camera gebruiken?

    De objectieven bepalen sterk het eindresultaat.

    Ik zou de keuze, Canon versus Minolta, laten bepalen door de objectieven die je hebt.

    En kies je dan voor Minolta, dan is de keuze persoobnlijk of je een automaat wilt hebben of niet.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke analoge camera gebruiken?

      hoy,
      volledig akkoord met de vorige reactie, uw keuze van objectieven zal bepalend zijn.
      Kijk ook of ze zeker nog lichtdicht zijn en de 'mouskes' (ook om spiegel op te vangen) niet verstorven zijn.
      Maar aangezien je de vraag stelt vermoed ik dat wat info over de toestellen welkom is.

      Het waren/zijn alle 3 goede toestellen.
      De Minolta STR100x was een achterkomertje van de befaamde reeks moderne minoltas met ingebouwde lichtmeter ( SRT101b ed dacht ik). Was toen het instapmodel, perfect voor fotografie aan te leren want enkel manueel.( te vglen met pentax K1000)
      Zeer stevig, zou ook het beste zijn om nagels mee in de muur te kloppen , blijft ook werken zonder batterij.

      De Canon AE1 was een revelatie toen hij uitkwam : automatisch, electronische sluiter voor een prijs die tot dan ongezien was. Een mijlpaal-reflex

      De Minolta XG1 was ' van achter mijn tijd' , electronische sluiter ook denk ik.
      veel electronica gelijk met de Leica R3 ( waar ze niet enthousiast van waren, juist wegens die electronica)