Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke analoge camera gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke analoge camera gebruiken?

    Ik studeer fotografie en trek dus zeer veel analoge foto's (dagelijks)
    nu neem ik nu foto's met mijn Canon AE1
    maar ik heb ook nog 2 minoltas liggen :
    - Minolta srT100X
    - Minolta XG1
    Welk evan de 3 body's is nu eigelijk het beste?
    alvast bedankt

  • #2
    Re: Welke analoge camera gebruiken?

    De objectieven bepalen sterk het eindresultaat.

    Ik zou de keuze, Canon versus Minolta, laten bepalen door de objectieven die je hebt.

    En kies je dan voor Minolta, dan is de keuze persoobnlijk of je een automaat wilt hebben of niet.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke analoge camera gebruiken?

      hoy,
      volledig akkoord met de vorige reactie, uw keuze van objectieven zal bepalend zijn.
      Kijk ook of ze zeker nog lichtdicht zijn en de 'mouskes' (ook om spiegel op te vangen) niet verstorven zijn.
      Maar aangezien je de vraag stelt vermoed ik dat wat info over de toestellen welkom is.

      Het waren/zijn alle 3 goede toestellen.
      De Minolta STR100x was een achterkomertje van de befaamde reeks moderne minoltas met ingebouwde lichtmeter ( SRT101b ed dacht ik). Was toen het instapmodel, perfect voor fotografie aan te leren want enkel manueel.( te vglen met pentax K1000)
      Zeer stevig, zou ook het beste zijn om nagels mee in de muur te kloppen , blijft ook werken zonder batterij.

      De Canon AE1 was een revelatie toen hij uitkwam : automatisch, electronische sluiter voor een prijs die tot dan ongezien was. Een mijlpaal-reflex

      De Minolta XG1 was ' van achter mijn tijd' , electronische sluiter ook denk ik.
      veel electronica gelijk met de Leica R3 ( waar ze niet enthousiast van waren, juist wegens die electronica)

      in elk geval, veel plezier , laat ze maar klikken die dingen !

      een mens wordt er nostalgisch van ...

      hopelijk ben je er iets mee. groeten, Geert.

      Comment


      • #4
        Re: Welke analoge camera gebruiken?

        ook een bepalende factor is, wat voor film je gebruikt.
        grt,bouk.
        PS:
        gebruik zelf de Minolta srT100X nog regelmatig.
        heerlijk robuust aanvoelend toestel.
        grt,bouk.
        Last edited by bouk; 6 december 2011, 11:56. Reden: ';/.,./
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Welke analoge camera gebruiken?

          Ik heb jaren gewerkt met SRT101, 2 body's van mijn vader. De ene gebruikte hij voor zwart-wit en dia, de andere voor kleur. Hij had er een hele resem lenzen voor, van fish eye 180 circular (opschroeven op een 50mm) tot 400 mm tele... meer dan 10 stuks. Die zijn een aantal jaren geleden uit zijn wagen gestolen, en toen was het gedaan met fotograferen met de SRT's.

          Maar het waren idd geweldige body's, onverwoestbaar en betrouwbaar, ik ging ermee skiën en zeilen, nooit in panne. Wel elke paar jaar laten schoonmaken en afstellen.
          Toen kocht je een body voor het leven, de film evolueerde, nu is het wat lastig om je sensor te vervangen door een nieuwer type...

          Ik ben blij dat ik manueel heb leren fotograferen, maar wel erg gelukkig dat ik vandaag AF en AE heb. Meestal werk ik in P, S, of A, uitzonderlijk in M ,ISO altijd manual. En de voorgekauwde scenes laat ik aan mij voorbijgaan. Alleen de sportstand, soms, als er iets onverwachts gebeurt.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: Welke analoge camera gebruiken?

            De Minolta XG-1 was mijn allereerste camera. Kort daarna voor een prikje de XG-M gekocht (eigenlijk bij een setje lenzen gekregen). Beide zeer goede camera's.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Welke analoge camera gebruiken?

              ok alvast bedankt!
              kwa lenzen heb ik bij de minoltas veel betere! denk ik toch
              ik neem foto's met T-Max 400 filmpjes
              de mouse enzo in de boddys is bij alledrie in perfecte staat!
              Lenzen minolta:
              - Minolta MC TELE ROKKOR 1:3.5 f=135mm
              - Minolta MD W.ROKKOR 1:2.8 f=35mm
              - Minolta MD ROKKOR 1:2 f=50
              - Makinon auto zoom MC 1:3.6 f=35-105mm
              bij de canon:
              - Canon 50mm 1:1.8
              - Canon 135mm 1:2.8

              Comment


              • #8
                Re: Welke analoge camera gebruiken?

                Gebruik de body waarvoor je de lenzen hebt die je nodig hebt voor de foto's die je wil maken.

                Voor de Minolta heb je een grotere keuze, dat zou voor mij een reden zijn om die te gebruiken.
                Tenzij de lenzen die je hebt voor de Canon een zichtbaar beter resultaat geven, dan zou ik voor de Canon kiezen...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke analoge camera gebruiken?

                  ik heb nu zeer veel moeite met mijn canon omdat ik geen groothoek heb ofzo bij de mnoltas heb ik wel een 35mm daarvoor zo ik misschien inderdaad beter de minoltas nemen! nu gebruik ik de canon en deze geeft goed beeld als ik ze ontwikkel maar ik ga binnenkort eens achter batterijen gaan voor de minoltas gaan en eens zien wat voor resultaat ze geven!

                  alvast bedankt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke analoge camera gebruiken?

                    De batterijen, dat kan ook nog een probleem zijn.
                    Sommige types worden gewoon niet meer gemaakt, en het is niet altijd mogelijk om er een bruikbaar alternatief voor te vinden (alle types waar kwik in zat zijn ondertussen verboden).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X