Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo komt met de YN560II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo komt met de YN560II

    Yongnuo komt met de opvolger van de YN560, de YN560 II. De ledjes zijn nu vervangen door een LCD scherm. De flitser is nog wel een 100% manual flitser, dus geen TTL zoals bij de YN565.
    De flitser ondersteunt "Multi Mode" waarmee je een serie van flitsen in een bepaalde tijd kunt afvuren. Yongnuo claimt een richtgetal van 58 bij 105mm ISO 100 (meters) maar meestal blijkt dit in de praktijk vaak minder te zijn (effen de eerste test afwachten).


    Hier de technische gegevens volgens de fabrikant:

    YONGNUO Flash YN-560II

    * LARGE LCD PANEL
    Large LCD panel, you can look into and set the functions on the LCD panel clearly and directly.

    * MULTI FLASH SUPPORTED
    YN560-II is the first manual speedlite supports Multi flash in china.

    *GN58 /ISO100 /105mm
    YONGNUO new large guide number manual speedlite, supporting M/Multi modes

    *POWER ZOOM FUNCTION
    By pushing the zoom button on the speedlite, it can make the flash covered focal length range from 24 to 105mm.

    *THE HIGH SENSITIVITY WIRELESS TRIGGERING SENSOR
    The high sensitivity wireless triggering sensor inherits from YN560, which makes the S1 and S2 mode can be used in outdoor environment and the wireless triggering distance is as long as 15m, as well as 25m indoors.

    *SOUND PROMPT SYSTEM
    Turn on the sound prompt function, different sounds indicate working situations help you focus on shooting
    (Note: the sound can be closed).

    *PROVIDES CHARGING SOCKET FOR EXTERNAL POWER PACK
    YN560-II provides charging socket for external power pack, to meet your higher demand for charging recycle.

    *PC PORT SUPPORTED
    YN560-II provides PC port,you can make the flash synchronously by connecting to the PC port.

    *SUPER SPEED OF CHARGING RECYCLE
    It only takes 3 seconds in charging after full power output. In addition, you can use the external power pack to accelerate the charging speed once more.

    *POWER SAVING MODE
    In the power saving mode, the speedlite will get automatic shutdown sooner; in the non-saving mode, it will take a longer time before automatic shutdown.

    *THE AUTOMATIC SETTING SAVING
    YN560-II can automatically save your current setting.

    *IMPROVED BUTTONS DESIGN
    It is sensitivity and better feeling to control.

    *METAL HOTSHOE STAND

  • #2
    Re: Yongnuo komt met de YN560II

    ben er benieuwd naar, de recycle time is wel vrij snel

    al zal de prijs ook veel doen voor mij
    ik heb al veel YN-460's en deze voldoen voor mij op dit moment
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo komt met de YN560II

      userke, en hoe reageren de flitsen op zich qua kleurtemperatuur?

      heb gehoord dat t vaak ene probleem is dat 2 opnames na elkaar niet hetzelfde licht geven?
      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo komt met de YN560II

        @ts beter een linkje plaatsen naar de producent dan copy&past te doen
        Had al gelezen op speedlights.net vorige maand.


        Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
        userke, en hoe reageren de flitsen op zich qua kleurtemperatuur?
        heb gehoord dat t vaak ene probleem is dat 2 opnames na elkaar niet hetzelfde licht geven?
        Bij mij is dat steeds zelfde.
        Ergens gelezen of een persoon je verteld?
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo komt met de YN560II

          Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
          @ts beter een linkje plaatsen naar de producent dan copy&past te doen
          Had al gelezen op speedlights.net vorige maand.
          Ach ik heb zelf een blog met strobist nieuws, speedlights kopieerd ook stukjes uit de manual van Yongnuo (en waarom niet, het is goede informatie). Maar bedankt voor de linkjes

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo komt met de YN560II

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Ach ik heb zelf een blog met strobist nieuws, speedlights kopieerd ook stukjes uit de manual van Yongnuo (en waarom niet, het is goede informatie). Maar bedankt voor de linkjes
            Tis ni kwaad bedoeld, tis da we die info beter op yn lezen dan moet ne mens hier zo niet scrollen
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo komt met de YN560II

              Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
              userke, en hoe reageren de flitsen op zich qua kleurtemperatuur?

              heb gehoord dat t vaak ene probleem is dat 2 opnames na elkaar niet hetzelfde licht geven?
              zoals fotofun ook al had aangehaald, ik heb er toch ook geen problemen mee qua verschillen en indien het al zo zou zijn, zullen deze m.i. toch heel miniem zijn

              ook lijkt het me heel sterk dat alle merkeigen flitsers hier en daar niet zullen afwijken
              100% calibratie die 'levenslang' blijft, is volgens mij onmogelijk
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo komt met de YN560II

                Als je speedlights gebruikt op locatie om een model te belichten dan zal je het verschil in output per flits misschien bemerken maar het temperatuurverschil niet. Meestal komen deze "problemen" naar boven als je een reeks beelden maakt met een vaste setting t.o.v. een egale achtergrond. B.v. bij productfotografie of ander studiowerk.

                Voor mij is de consistente output in vermogen als in kleurtemperatuur van groot belang bij bepaalde opnamen maar voor de gemiddelde strobist-fotograaf is dit meestal geen factor.

                De YN560III lijkt me een aantrekkelijke flits voor veel strobisten
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo komt met de YN560II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Als je speedlights gebruikt op locatie om een model te belichten dan zal je het verschil in output per flits misschien bemerken maar het temperatuurverschil niet. Meestal komen deze "problemen" naar boven als je een reeks beelden maakt met een vaste setting t.o.v. een egale achtergrond. B.v. bij productfotografie of ander studiowerk.

                  Voor mij is de consistente output in vermogen als in kleurtemperatuur van groot belang bij bepaalde opnamen maar voor de gemiddelde strobist-fotograaf is dit meestal geen factor.

                  De YN560III lijkt me een aantrekkelijke flits voor veel strobisten
                  niet enkel de 560 hoor tom

                  ik gebruik de 460 & 460 II bijna continu strobist

                  enige nadeel bij deze is mogelijks dat die minimaal 1/64ste van zijn power uitstuurt en dit heel heel heel heel soms mss nog teveel kan zijn en dan de niet aansluiting van pc-sync en mogelijkheid tot powerpack
                  dit laatste zou mogelijks indien de budgetten er zijn bij mij, wel over de streep trekken om de recycle time nog te verminderen bij eventuele full power als je hier echt nood aan hebt, al werk ik heel zelden full power en kunnen de flitsen niet volgen, tenzij de batterijen zo goed als leeg zijn
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yongnuo komt met de YN560II

                    smart move van yongnou
                    dat schermpje is echt een meerwaarde
                    hopelijk brengen ze soon een TTL versie ook uit, dan zal de concurentie zwaar slagen krijgen denk ik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yongnuo komt met de YN560II

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      smart move van yongnou
                      dat schermpje is echt een meerwaarde
                      hopelijk brengen ze soon een TTL versie ook uit, dan zal de concurentie zwaar slagen krijgen denk ik
                      ze hebben reeds TTL-flitsers zenne

                      zoals de 467/468/565

                      ik heb de specs nu nog wel niet bekeken van die flitsers maar je zal volgens mij ook niet gelijkwaardig zitten met de grote merken zoals metz of de merkeigen flitsen qua recycle time etc, het hangt natuurlijk allemaal af van waar je belang aan hecht maar mijn volgende flits in TTL-mode zal dat zeker en vast de doorslaggevende rol spelen want als strobist heb je tijd om enigzins te wachten tot flits is opgeladen, maar als je op een event of dergelijke bezig bent, is dit niet altijd het geval
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yongnuo komt met de YN560II

                        ik bedoelde natuurlijk de TTL versies met zoeen LCD schermpje op.
                        Trouwens, ik heb al menig flitsen open gevezen en qua bouwkwaliteit zou je nogal serieus kunnen verschieten wat zogenaamde topmerken van brol in hun producten steken hoor.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yongnuo komt met de YN560II

                          Tedoeme, 'k had beter precies iets langer gewacht, heb net een YN460 II gekocht
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yongnuo komt met de YN560II

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Tedoeme, 'k had beter precies iets langer gewacht, heb net een YN460 II gekocht
                            de 460 II is krachtiger en goedkoper zenne kirsten

                            enige voordelen dat deze kan meehebben is:
                            - grotere kop
                            - pc-sync aansluiting
                            - powerpack aansluiting
                            - lcd-schermpje
                            - flitskracht van 1/128 die kan ingesteld worden waar de 460 onmiddellijk op 1/64ste begint

                            nadeel is dat je moet triggeren via flitsvoet of optical slave en dus niet via een kabel kan werken, al vind ik triggeren via flitsvoet nu niet direct een nadeel
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Yongnuo komt met de YN560II

                              En een zoom van 24 tot 105mm
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X