Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

    Lenzen upgrade – 2-ledig
    Beschik over lenzen zie handtekening.
    standaardbereik . Vaststelling : dit week-end nam ik in zaal zowel foto’s met de 17-40 als met de 50mm -1.8 (beiden met flits). Ik meen echter vast te stellen dat deze genomen met de 50mm , een pak scherper zijn. Akkoord, genomen met de 17-40 op F4 en met de 50mm op F2.8. Maar ik had niet gedacht dat het verschil zo merkbaar zijn geweest. Iemand die dit kan beamen / tegenspreken ?
    ‘telebereik’ : ik nam ook foto’s met de 70-200. Thuis gekomen merkte ik “echter” dat er verschillende bij waren die niet echt scherp waren. Vermoedellijk was dit te wijten aan het feit dat ik daarvoor een te lange sluitertijd heb gebruikt (moest gebruiken). Ik bemerk dat foto’s tot 1/60 best meevallen, vanaf 1/50 waren ze precies een beetje “flew”/soft. Ik veronderstel dat ik met de IS-versie van deze lens wel tot 1/60 kan gaan ? Ik had er moeten aan denken om een hogere iso-waarde te gebruiken, maar het moest nu eenmaal soms snel gaan (lenzenwissel) en op het scherm leken die best mee te vallen..Misschien kan iemand mij terloops zeggen tot welke iso-waarde ik zou mogen gaan (50D) alvorens dit kwaliteitsverlies oplevert?
    Welke lenzen upgrade/wissel zou bvb voor mij een meerwaarde kunnen betekenen? Voor ‘standaardgebruik’ misschien de 17-40 vervangen door een 17-55 ?;maar dan wordt ook de 50mm 1.8 overbodig ? Een 85mm 1.8 toevoegen? Maar dan nog meer wisselen en bereik dikwijls ontoereikend om te kunnen fotograferen zonder dat de personen zich geviseerd voelen. 70-200 vervangen door de 2.8-versie? De 70-200 F4 is wel een licht en heerlijk wandellensje ..
    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

  • #2
    Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

    Ga investeren in kennis ipv materiaal.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

      ik denk ook dat met het materiaal wat je nu hebt perfecte foto's kan maken, beter is je instellingen in de gaten te houden, en veel te oefenen en soms onscherpe foto's hebben hoort daarbij. de 17-40 gebruik ik zelf, en is een zeer goede breedhoek-zoom. Alleen krijg je soms het idee in de zoeker dat alles scherp is, en dat is niet zo.

      upgrade van lenzen zal niet vermijden dat je onscherpe foto's hebt, als je niet eea in de gaten houdt tijdens het fotograferen.

      Ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ga investeren in kennis ipv materiaal.
        zoiets ja. Als je je materiaal optimaal gebruikt ga je om een zichtbare verbetering bij optimaal gebruik van beter materiaal te krijgen duizenden euronen moeten uitgeven.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          . Als je je materiaal optimaal, gebruikt ga je om een zichtbare verbetering bij optimaal gebruik van beter materiaal te krijgen, duizenden euronen moeten uitgeven.
          denk het ook.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            denk het ook.
            grt,bouk.
            en ik volg ook voor investering in kennis i.p.v. materiaal


            moest je de nodige kennis bezitten, dan zou je weten dat het verhogen van de ISO er voor zorgt dat je sensor gevoeliger is en je met kortere sluitertijden terug kan gaan werken en dat ernaast het enige effect de hogere iso heeft, dat er ruis in de foto komt die je veelal al moet gaan opzoeken door deels te pixelpeepen en dat er dan nog is honderden tools en plugins bestaan om deze in nabewerking terug te reduceren
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

              +1 voor kennis!!!!

              hoe hoog zat je in iso??
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

                Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                en ik volg ook voor investering in kennis i.p.v. materiaal


                moest je de nodige kennis bezitten, dan zou je weten dat het verhogen van de ISO er voor zorgt dat je sensor gevoeliger is en je met kortere sluitertijden terug kan gaan werken en dat ernaast het enige effect de hogere iso heeft, dat er ruis in de foto komt die je veelal al moet gaan opzoeken door deels te pixelpeepen en dat er dan nog is honderden tools en plugins bestaan om deze in nabewerking terug te reduceren
                Weet ik ook wel , maar had gehoopt te weten te komen - van personen die met hetzelfde materiaal werken - tot welke ISO ik met de 50D + 70-200 f4 zou kunnen gaan ,vooraleer ik te maken krijg met ruis.(maw de limieten). Heb nl.geen zin in al die nabewerkingstoestanden.
                Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

                  Je HEBT die spullen toch, waarom niet gewoon uitproberen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

                    Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
                    Weet ik ook wel , maar had gehoopt te weten te komen - van personen die met hetzelfde materiaal werken - tot welke ISO ik met de 50D + 70-200 f4 zou kunnen gaan ,vooraleer ik te maken krijg met ruis.(maw de limieten). Heb nl.geen zin in al die nabewerkingstoestanden.
                    Ga gewoon eens naar een training of zo, kan je uitgebreid proberen zonder problemen. Kun je precies kijken wat voor jou nog acceptabel is.
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

                      Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
                      ....... Heb nl.geen zin in al die nabewerkingstoestanden.
                      1 Ninja klik (ruisonderdrukker) en weg is de ruis.
                      maar tot ongeveer ISO 1600 geen probleem hoor.
                      zie je handleiding er maar eens op na.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

                        1/50 op vermoedelijk 200mm vergt van sommigen meer dan 1 oefening.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          1 Ninja klik (ruisonderdrukker) en weg is de ruis.
                          maar tot ongeveer ISO 1600 geen probleem hoor.
                          zie je handleiding er maar eens op na.
                          grt,bouk.
                          Ach zo? Als het zo eenvoudig is, zal ik dit eens proberen.
                          Dank voor de nuttige info Bouk .
                          Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

                            Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                            1/50 op vermoedelijk 200mm vergt van sommigen meer dan 1 oefening.
                            Dan zal ik vermoedellijk een doornsee stabiele hand hebben ... alhoewel..wat later op de avond wordt dit wellicht een ander verhaal ... .
                            Dank voor de bruikbare info .
                            Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

                              Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
                              Dan zal ik vermoedellijk een doornsee stabiele hand hebben ... alhoewel..wat later op de avond wordt dit wellicht een ander verhaal ... .
                              Dank voor de bruikbare info .
                              de doorsnee stabiele hand heeft 1/brandpuntsafstand x cropfactor nodig.

                              Bij mensen die competitief karabijn- en pistoolschieten is vastgesteld dat op moment van afdrukken er iets meer tijd is tussen 2 hartslagen. Niemand weet hoe men daarop moet oefenen. Men gaat ervan uit dat ook fotografen dat op den duur ook leren.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X