Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe camera canon ixus 310HS???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop nieuwe camera canon ixus 310HS???

    beste forumleden,
    ben nieuw op het forum en ondanks de vele foto's die ik beroepshalve maak eigenlijk ook helemaal geen ervaren fotograaf.
    graag jullie advies mbt. aankoop canon ixus 310HS.

    doel en eisen :
    het toestel wordt hoofdzakelijk gebruikt voor beroep ( architect ) en vakanties
    -goed point and shoot toestel in alle omstandigheden
    -relatief klein en compact ( gemakkelijk meeneembaar )
    -degelijk en sterk om bouwwerven te overleven
    -goede lichtgevoeligheid in alle omstandigheden - dikwijls leidingen en gebreken fotograferen in onverlichte ruimtes
    -groothoek is voor mij heel belangrijk - zoom veel minder. een arch. voelt zich steeds beperkt door het feit dat hij zowel binnenskamers als in steden de beoogde beelden nooit gevat krijgt
    -goede flits kan ik ook apprecieren

    vorig toestel :
    nikon S1 : zeer compact en zeer robuust, maar wel een zeer slechte lichtgevoeligheid
    een beetje te veel aandacht gegeven aan het esthetische aspect en de mindere specificaties verdrongen
    beeldscherm van mindere kwaliteit en batterij iets minder
    voor het overige was het een toestel wat binnen zijn generatie wel de nodige kwaliteiten had en geruime tijd voldeed aan de behoeften - levensduur zeer goed ( functioneert nog steeds ), maar ik word hoe langer hoe meer geconfronteerd met de beperkingen tov. de nieuwe generaties toestellen.

    Graag jullie ervaren mening over mijn keuze van aankoop en eventueel aanreiken van alternatieven

    Alvast bedankt voor jullie deskundige mening

  • #2
    Re: aankoop nieuwe camera canon ixus 310HS???

    Wat ook goede toestellen zijn canon S100 en panasonic LX5 allebei een ruime groothoek en zeer goede kwalitatieve foto's.
    De LX5 heb ik zelf en ben daar zeer tevreden van.

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: aankoop nieuwe camera canon ixus 310HS???

      Deze camera heeft een (voor een compact zeer wijde) lens van 24mm (FF of 24x36 equivalent - geen gez.... hierover ).
      Ik gebruik iets soortgelijks voor het fotograferen van huizen.
      Vooral binnen is dit dikwijls niet breed genoeg (maar voldoende voor mijn doel).
      Een echte breedhoek is 16mm (FF) of 10mm (crop), maar dat ga je niet op een compact vinden.

      Comment


      • #4
        Re: aankoop nieuwe camera canon ixus 310HS???

        Andere mogelijkheid is de Sony DSC-HX9V. Eveneens 24 mm (met zeer weinig vervorming), goede foto's bij hoge ISO, compact enz ... én bovendien (en dat lijkt mij voor jou interessant) een fantastische panorama-functie. Kan je veel breder gaan dan 24mm en werkt echt zeer behoorlijk! Ik heb dit bijvoorbeeld ook gebruikt bij het klimmen in de Klimax om zo een volledig beeld te krijgen van grond tot plafond. Ook de flitsfunctie is zeer behoorlijk al mag je van deze compacts natuurlijk geen wonderen verwachten qua afstand.

        PM me maar als je enkele voorbeelden wil.

        Comment

        Working...
        X