Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginneling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginneling

    Hallo
    Ik heb me een jaar geleden een Canon eos 500D aangeschaft en wil me nu toch meer verdiepen in de wereld van de fotografie.
    Graag zou ik als beginneling een paar leuke en nuttige tips krijgen over het experimenteren met fotografie.
    Ook heb ik een vraag, de laatste tijd als ik foto's wil nemen komt er op mijn camera te staan: Buzzy. Hierdoor moet ik altijd een tijdje wachten waardoor mijn beeld dat ik wil nemen al weg is.. dit is uiterst vervelend! Is dit normaal of??

    Julie

  • #2
    Re: Beginneling

    Kijk eens op onderstaande site voor veel leuke en informatieve wetenswaardigheden over digitale fotografie:

    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Beginneling

      waar ligt je interesse?

      wat wil je bekomen?

      allemaal vragen die ik je stel om te weten welke tips we je hier kunnen bezorgen.

      mss al een 1ste, stap van de autostand af en experimenteer manueel

      dat van die busy wil zeggen dat je veel foto's na elkaar maakt en de buffer van je toestel komt vol te zitten
      hier kan je weinig aan doen buiten minder foto's achter elkaar te maken
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Beginneling

        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        mss al een 1ste, stap van de autostand af en experimenteer manueel
        zou ik niet aanraden. gebruik halfautomatisch standen Av, Tv, of P en leer hoe de invloed van diafragma en sluiter op je foto zijn. Daar is in elke bibilotheek een paar duizend pagina's over te lezen. Op zich is er niets mis met manueel fotograferen, maar als je dat niet gewoon bent leidt dat je aandacht van het beeld af. Lichtmeters zijn in meer dan 90% van de gevallen te betrouwen dus betekent manueel werken in veel gevallen dat je aan een wieltje zit te draaien om iets te bereiken dat automatisch kan gebeuren. Terwijl je dat metertje in de gaten houdt kijk je minder naar je compositie.

        Nogmaals, niets mis met manueel, maar dat komt vooral tot zijn recht in zeer specifieke situaties zoals studio, strobisme, optredens,...

        Met experimenteren zou ik ook eerst proberen de bestaande richtlijnen ivm compositie en belichting in de praktijk te brengen. Je mag ervan afwijken zoveel je wil, maar meestal evolueer je sneller door ze eerst te kennen.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Beginneling

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          hier kan je weinig aan doen buiten minder foto's achter elkaar te maken
          Of een sneller kaartje kopen .

          Comment


          • #6
            Re: Beginneling

            Of bij lange sluitersnelheden de automatische ruisonderdrukking op je toestel uit zetten.
            Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

            Comment


            • #7
              Re: Beginneling

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              dat van die busy wil zeggen dat je veel foto's na elkaar maakt
              Dat kan wel zijn maar de TS geeft aan dat er buzzy op de camera verschijnt, wat ik zou vertalen met 'zoemerig'. Wellicht een probleem met de zoemlens?

              Comment


              • #8
                Re: Beginneling

                Oorspronkelijk geplaatst door leonidas Bekijk bericht
                dat kan wel zijn maar de ts geeft aan dat er buzzy op de camera verschijnt, wat ik zou vertalen met 'zoemerig'. Wellicht een probleem met de zoemlens?
                :d :d :d :d :d
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Beginneling

                  Het kan dacht ik ook door het gebruik van de flits komen, wanneer deze geladen moet worden...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginneling

                    Dat zal het zijn, en dat is weer het gevolg van AUT.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginneling

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Het kan dacht ik ook door het gebruik van de flits komen, wanneer deze geladen moet worden...
                      Julie
                      Ook heb ik een vraag, de laatste tijd als ik foto's wil nemen komt er op mijn camera te staan: Buzzy. Hierdoor moet ik altijd een tijdje wachten waardoor mijn beeld dat ik wil nemen al weg is.. dit is uiterst vervelend! Is dit normaal of??
                      het ligt dus niet aan de flitser.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door putor

                        het ligt dus niet aan de flitser.
                        Waaruit leid je dat af? Of snap ik het gewoon weer eens niet?
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginneling

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Waaruit leid je dat af? Of snap ik het gewoon weer eens niet?
                          omdat de herlaadtijd van een flitser niet of niet-merkbaar achteruitgaat bij veelvuldig gebruik of sluitage. Als het daaraan lag zou het probleem er van dag 1 zijn en niet 'de laatste tijd'.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginneling

                            wat het wel zou kunnen zijn is dat de memory card niet geformatteerd wordt maar dat de bestanden op een andere manier verwijderd worden. Flashkaartjes worden heel graag geformatteerd.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door putor

                              omdat de herlaadtijd van een flitser niet of niet-merkbaar achteruitgaat bij veelvuldig gebruik of sluitage. Als het daaraan lag zou het probleem er van dag 1 zijn en niet 'de laatste tijd'.
                              Maar gezien de iets donkerder lichtomstandigheden kon het toch zijn dat TS de laatste tijd meer (bijna voortdurend) met flits werkt, en na een aantal foto's nemen, het dan iets langer duurt voor de flits terug "op krachten" is? Da's bij een externe flits zo, dus dacht ik dat het ook zo kon zijn bij een pop up flits. Was ook maar een mogelijke oorzaak die bij me opkwam.

                              Formatteren kan natuurlijk ook.
                              Ik gebruik voorlopig enkel SD-kaartjes en deze worden na het verwijderen van de foto's telkens geformatteerd in de camera. Al weet ik niet of zo veelvuldig formatteren wel goed is. Jij schijnt er meer over te weten, putor. Wat is jouw mening/ervaring/kennis daarover?
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment

                              Working...
                              X