Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compacte systeem camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compacte systeem camera?

    Hallo,

    Ik heb nu een Panasonix LX3 wat een mooi toestelletje is: past in mijn broekzak, goede macro, mooie foto's maar ik heb nu interesse in een iets beter systeem met meer mogelijkheden daar we volgende jaar een lange reis gaan maken in Noord Amerika.

    Ik heb al 1 en ander gelezen over de compacte systeem camera's en dit lijkt me wel interessant want het is compacter dan een DSLR.

    Hetgeen ik zoek is
    - een compact systeem (niet enkel de camera maar ook de lenzen, want weinig zin om een piepklein cameraatje te hebben met een joekel van een lens erop)
    - breedhoek die begint van 24mm (equivalent)
    - goede macro (om ook insecten enz... met te fotograferen wat met de LX3 goed lukt)
    - meer mogelijkheid om met de scherptediepte te spelen (wat niet goed lukt met de LX3)
    - en natuurlijk kwalitatieve goede foto's.

    Een paar camera's die me interessant lijken zijn:
    - Sony Nex-5N
    - Sony Nex-7
    - Panasonic GX1
    - Samsung NX200
    - Olympus E-P3
    - ...

    Enig advies om mijn keuze te vergemakkelijken?

    Alvast bedankt.

    Groeten,

    Ward

  • #2
    Re: compacte systeem camera?

    Je stelt tegenstrijdige eisen:

    Kleine lenzen->kleine sensor->MFT of Nikon 1
    kleine scherptediepte->grote sensor->grotere lenzen-> NEX of NX

    Zelf heb ik een Lumix G3 en daar ben ik tevreden over om altijd mee te hebben, maar als het echt moet gaat gewoon de DSLR mee.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: compacte systeem camera?

      Bedankt voor je snelle antwoord.

      Ik weet dat ik veel vraag (het onmogelijke) maar ik ben op zoek naar een gulden middenweg. Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de Panasonix GX1.

      W

      Comment


      • #4
        Re: compacte systeem camera?

        Ik heb juist de G3 gekozen voor de zoeker en het klapscherm, beide miste ik op mijn PEN.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: compacte systeem camera?

          Als compact systeem heb ik M4/3. Mijn nieuwste aanwinst is de E-PM1, nadat ik in deze types er aardig wat heb gehad. En ik houd er waarschijnlijk ook nog wel een wat groter toestel bij.
          De ontwikkeling van deze toestellen is de afgelopen 2 jaren erg snel gegaan. Ik zou er als ik jou was ook geen geld aan uitgeven tot 4 weken voor de reis, het ene toestel volgt het andere op. Het vorige staat dan alweer in de sale.
          Het belangrijkste van systeemtoestellen is imho de mogelijkheden en prijs/kwaliteit van de verkrijgbare objectieven. Panasonic en Olympus hebben intussen een behoorlijke reeks kwalitatief fantastische objectieven weten uit te brengen, waar de andere spelers een puntje aan kunnen zuigen. Een compacte body is leuk, maar als je een Nex hebt met superzoom loop je nog met een kolossaal ding rond, terwijl de Olympus 14-150mm minder dan de helft van omvang en gewicht met zich mee brengt. Ook de primes van M4/3 zijn bijna allemaal toppers.
          Nadeel van M4/3 is momenteel de prestaties op hogere iso waardes en het dynamisch bereik van de sensor. De AF is intussen zeer snel.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: compacte systeem camera?

            Zolang als je maar geen wonderen verwacht in kwaliteitsverschil met je LX3. Voor de rest
            lijkt het me een leuk idee.

            Comment


            • #7
              Re: compacte systeem camera?

              Ik heb al enige tijd een Panasonic LX3 en kocht mij onlangs de Sony Nex-5 met de 16mm pancake en moet toch wel zeggen dat de foto's die uit de Nex-5 rollen heel wat beter zijn (ISO, snelheid AF, ...).

              Mijn trouwe LX3 vliegt niet buiten maar zal gezinsmaatje worden en ik ben volop aan het spelen met de Nex-5, waar ik graag de 50mm 1,8 voor zou kopen (maar deze is blijkbaar nog niet verkrijgbaar).

              Comment

              Working...
              X