Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apps voor iPad en Fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apps voor iPad en Fotografie

    Ik denk dat hier ooit eens een draad geweest is met iets gelijkaardigs voor iPhone apps.

    Ik zou nu wel eens hetzelfde willen zien voor iPad.

    Ben een recent iPad gebruiker, maar deze apps heb ik reeds geprobeerd en goed bevonden.

    - TPE - The Photographer's Ephemeris : handig om te zien hoe de zon staat op bepaalde plaats en tijdstip

    - The Golden Hour : gegevens over zon- en maansop- en ondergang (plaats en tijd gebonden)

    - Tidesplan : handig voor getijden en waterstanden

    - Moonphase : maanstanden

    - Buienradar : vermijd, of zoek de buien op

    - 500px : prachtige app voor het bekijken van de foto's op 500px.com

    - iGeoPix : foto's (van Panoramia) op bepaalde locaties

    - Fotopedia Heritage : Foto's voor de virtuele tourist

    - Photobucket : app gelinkt aan photobucket.com

    - jAlbum : app gelinkt aan jAlbum.com

    Benieuwd hoe jullie lijstje er uit ziet - graag ook wat uitleg wat de app precies doet.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Apps voor iPad en Fotografie

    Learn photography from David duChemin - Exceptional photographic education from a skilled photographer and a passionate teacher.



    Eerste is een interessante site waar heel wat e-books te koop zijn voor een schappelijke prijs.
    Je kan er zelfs een gratis e-book van 69 pagina's downloaden.
    De tweede is een site van een belgische fotograaf die ook op de eerste site te vinden is.
    Heeft een aantal e-books geschreven en organiseert ook cursussen
    Heeft ook een tof en goedkoop programmaatje voor tegenhouden, doordrukken en verscherpen dat je in photoshop kan gebruiken;
    http://morethanwords.be/blog/en/ligh...n-tegenhouden/
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Apps voor iPad en Fotografie

      Bedankt !

      Ik ken Piet en zijn werk heel goed hoor

      Was eigenlijk op zoek naar apps voor de ipad.

      Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
      http://craftandvision.com/#list


      Eerste is een interessante site waar heel wat e-books te koop zijn voor een schappelijke prijs.
      Je kan er zelfs een gratis e-book van 69 pagina's downloaden.
      De tweede is een site van een belgische fotograaf die ook op de eerste site te vinden is.
      Heeft een aantal e-books geschreven en organiseert ook cursussen
      Heeft ook een tof en goedkoop programmaatje voor tegenhouden, doordrukken en verscherpen dat je in photoshop kan gebruiken;
      http://morethanwords.be/blog/en/ligh...n-tegenhouden/
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Apps voor iPad en Fotografie

        Heb zelf geen ipad maar je kan die e-books toch ook downloaden voor je ipad?
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Apps voor iPad en Fotografie

          Snapseed van de NikSoftware
          DSLRemoteHD van OneOne

          En zoals je zelf al aangaf 500px


          Gr. Paul.

          Comment


          • #6
            Re: Apps voor iPad en Fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
            Heb zelf geen ipad maar je kan die e-books toch ook downloaden voor je ipad?
            Maar daarmee zijn het nog geen apps.

            Comment


            • #7
              Re: Apps voor iPad en Fotografie

              Zal waarschijnlijk voor iPad ook bestaan. Maar op mijn android tablet draait Photoshop Touch heel goed (is niet Photoshop express)

              Comment


              • #8
                Re: Apps voor iPad en Fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Maar daarmee zijn het nog geen apps.
                Even verduidelijken:
                Craft & Vision geeft inderdaad eBooks uit. Er zijn er ondertussen meer dan twintig, waaronder drie die ik geschreven heb: één over zwartwitconversie in Lightroom & plugins, en twee over off camera flash', die ook verkrijgbaar zijn in een bundel.
                Die eBooks worden in twee formaten uitgegeven. Altijd eerst als PDF, en daarna als App. De Apps volgen pas een week of twee drie later omdat ze nog door Apple moeten goedgekeurd worden. De prijs voor de App of de PDF is dezelfde ($5). Bij de lancering worden de PDF's de eerste vier dagen zelfs aan $4 aangeboden.
                De Apps zijn echter gewone kopies van de PDF, maar dan in een App gegoten. Er is geen extra functionaliteit of zo, geen multimedia toeters en bellen of dergelijke...

                Vandaar dat ik mensen die in Craft & Vision's eBooks geïnteresseerd zijn meestal adviseer om de PDF's te kopen in plaats van de Apps. De PDF's kan je namelijk ook gewoon op je computer lezen (en afdrukken als je dat wil).
                Je kan die PDF's ook op je iPad lezen. Daarvoor gebruik ik het fantastische GoodReader: dat is een PDF compatibele App waarmee je PDF's kan lezen, er aantekeningen in kan maken, bookmarks in zetten en wat mooi is, dat is allemaal op zijn beurt weer compatibel met Acrobat Reader...
                Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                Comment


                • #9
                  Re: Apps voor iPad en Fotografie

                  Deze is zeker genoteerd !
                  Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                  ... GoodReader: dat is een PDF compatibele App waarmee je PDF's kan lezen, er aantekeningen in kan maken, bookmarks in zetten en wat mooi is, dat is allemaal op zijn beurt weer compatibel met Acrobat Reader...
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Apps voor iPad en Fotografie

                    wat ik leuk vind om te gebruiken is paper camera , je maakt er toffe comic book achtige opname's mee , zelf geprobeerd staat op tel en tablet wel geen "fruit" versie's.
                    In den beginne stond er ook fotocaddy en fotografie teacher op maar daar ben je snel op uitgekeken en naar mijn mening geldt dit zeker voor jou (sprak hij ondertussen in het stof neerbuigend )
                    Als er iemand apps weet om een collectie/ referentie's mooi mee te presenteren ( snel heen en weer bladerbaar , terugspringen naar de andere kant v d slideshow , gegevens bij de foto oproepen (modelnaam) , ed ) laat maar weten , ik volg dit ook nog verder.
                    mvg Dewiene
                    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Apps voor iPad en Fotografie

                      Onlangs kwam ik deze tegen : http://www.dpreview.com/articles/040...o-apps-for-ios
                      Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                      ...Als er iemand apps weet om een collectie/ referentie's mooi mee te presenteren ( snel heen en weer bladerbaar , terugspringen naar de andere kant v d slideshow , gegevens bij de foto oproepen (modelnaam) , ed ) laat maar weten , ik volg dit ook nog verder.
                      mvg Dewiene
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Apps voor iPad en Fotografie

                        Ikzelf heb de app Geolives Belgium gebruikt in de Hoge venen en werkte zeer goed.

                        Topografische kaarten van België , wandelroutes opslaan en raadplegen .

                        Greets Domi
                        Mijn Webstek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Apps voor iPad en Fotografie


                          en nog
                          - hdr pro
                          - hipstamatic
                          Last edited by devid; 5 december 2011, 12:16.
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Apps voor iPad en Fotografie

                            Ik gebruik "slideshow" enorm vaak voor het tonen van mijn foto's

                            En hier een artikel over apps voor fotografen:

                            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                            website: http://www.hung.be
                            facebook - Instagram

                            Comment

                            Working...
                            X