Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

    Vroeger had ik een 30D en ben overgestapt naar de 500D. Nu stoort de bediening mij ivm de 30D ... Ik zou willen overstappen naar een 7D, maar is dit een goed idee?

    Zou de overstap naar een 5D niet veel beter zijn? Zoja welke redenen?
    Is de overstap naar een 7D ook een optie? Zoja waarom?

    Ps. ik werk momenteel enkel met prime lenzen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties !!

    gr.

  • #2
    Re: Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

    Als wij niet weten aan wat soort fotografie je doet kunnen we daar moeilijk een antwoord op geven. Gebruik eens de zoekfunctie deze vraag is hier al vaak gesteld en je zal er zeker ook een antwoord in terug vinden op jouw vraag.

    Indien niet , misschien iets meer info posten wat voor fotofrafie je meestal doet.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

      Deze vraag is inderdaad al een paar keer gesteld en uitgebreid beantwoord
      Zoeken aanklikken en trefwoorden invullen. Wat je dan niet te weten komt kan je alsnog vragen.

      Grtz,
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

        Die discussies kan je toch al niet meer op 2 handen tellen. Ze blijven hier maar dezelfde topics
        opstarten over dingen die op het internet meer (veel te veel) genoeg besproken zijn.
        Die 2 camera's hebben een heel ander doel en ook daarbij een hele andere prijsklasse. Ze dienen
        gewoon niet voor hetzelfde en hebben ook helemaal niet dezelfde eigenschappen...

        Als je niet weet waarom je een 5DII zou aankopen tov een 7D...? Dan ben ik MEER dan van overtuigd
        dat voor jou de behoorlijke meerkost totaal geen zin gaat hebben. Een 500D inruilen met een PAK
        opleg voor een 5DII, dat alleen voor de bediening en er verder zelf geen andere voordelen of andere
        argumenten voor hebben? Niets echt de juiste redenering vind ik...

        Waarom in jou geval dan niet opteren voor een upgrade naar een 60D als het dan toch bij de 500D
        grotendeels de bediening is die stoort? Trouwens het is helemaal normaal als je van de gemakken in
        bedingen van een xxD naar een xxxD gaat, dat dat gaat tegenvallen. Andersom is een wereld van
        verschil en gemak...

        Maar goed, internet staat VOL van deze dezelfde onderwerpen, discussies en reviews hoor. Dus het
        ligt er puur aan wat je wil gaan doen zoals hierboven al gezegd door "mir". Maar van een 500D naar
        een 7D of al helemaal 5DII voor de bediening, dat begrijp ik in de verste verte niet...

        Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
        Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

        Comment


        • #5
          Re: Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

          De vraagsteller wenst meer info van mensen die de verschillende toestellen qua bediening met mekaar kunnen vergelijken,
          iets wat hij/zij wellicht niet kan bij gebrek aan beschikbaarheid. In dat opzicht vind ik de vraag geheel terecht.

          Comment


          • #6
            Re: Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

            OK, maar wat stoort er dan precies aan de bediening.
            Bij de 5d2 stoort mij dat de verschillende 1/3de taps op het kleine wiel zover uit elkaar staan dat ik niet in 1 vingerbeweging de gehele schaal kan doorlopen met mijn korte vinger.

            Comment


            • #7
              Re: Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

              Indien je overstap louter te maken heeft met de bediening van het toestel dan kan je eens een winkel binnenstappen en proberen. Of de toestellen eens een paar dagen huren en uittesten.
              Draait je overstap om specificaties en specifieke inzetbaarheid dan kan je best even rondneuzen in bestaande postings.

              Comment


              • #8
                Re: Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

                Ik heb beiden en zoals er voor mij al is gezegd , het zijn 2 totaal verschillende toestellen . Het is dus waar je prioriteiten liggen op fotografiegebied dat bepalend zal zijn voor welk toestel je zal gaan .Als je hier meer info geeft zal je zeker antwoord krijgen . Beiden hun kwaliteiten zijn hier reeds besproken maar antwoorden op je vragen zal je zeker krijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

                  Hou er misschien ook rekening mee welke objectieven de TS reeds heeft...
                  Some kan een overstap naar FF een heel pak duurder worden als de objectieven mee moeten vervangen worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap van 500D naar 7D of 5Dmark2

                    Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                    Hou er misschien ook rekening mee welke objectieven de TS reeds heeft...
                    Some kan een overstap naar FF een heel pak duurder worden als de objectieven mee moeten vervangen worden.
                    Er is gelukkig maar 1 prime die niet op de 5d2 past. En dat is de ef-s 60.

                    Comment

                    Working...
                    X