Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits + diffuser + paraplu?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits + diffuser + paraplu?

    Ik vroeg me gewoon af of diegene die een plu gebruiken in combinatie met een speedlite of jullie hier nog eens een diffusor op de flits zelf zetten. Ik heb zo eens staan experimenteren en vond dat de schaduwen zoveel zachter waren met de ingebouwde breedhoek diffuser van de 580EX mkII. Enige nadeel dat ik tot nu toe zag is dat je meer flits power nodig hebt om hetzelfde licht te bekomen.Kan mischien voor de meesten als een domme vraag overkomen maar ik ben nieuw in strobisme maar het boeit me wel enorm.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

  • #2
    Re: flits + diffuser + paraplu?

    Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij.

    Door de ingebouwde groothoek diffuser schiet je ook een deel licht buiten de paraplu (tenzij je hem heel dicht plaatst). Toen ik dit testte was dit een volledige stop!
    Op die manier gaan recycle tijden omhoog, gaan batterijen sneller plat...

    Bovendien zag ik niet meteen een opmerkelijke verbetering dus heb het maar niet gedaan.

    Maar ik vermoed dat de afstand tussen de paraplu en de speedlight hier wel eens de key zou kunnen zijn; wie kan er mij zeggen: wordt het licht diffuuser of harder naar gelang hij dichter tegen de paraplu staat..? Harder toch?
    Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

    Comment


    • #3
      Re: flits + diffuser + paraplu?

      Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
      Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij.

      Door de ingebouwde groothoek diffuser schiet je ook een deel licht buiten de paraplu (tenzij je hem heel dicht plaatst). Toen ik dit testte was dit een volledige stop!
      Op die manier gaan recycle tijden omhoog, gaan batterijen sneller plat...