Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

occasie canon 50D of nieuwe 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • occasie canon 50D of nieuwe 60D

    zoals de titel al doet vermoeden zit ik met een twijfelgeval.

    voor een occasie 50D 500 a 600 euro betalen( zonder garantie natuurlijk ) of toch maar een nieuwe 60D aan 849 euro( en 2 jaar garantie hebben ).

    alvast bedankt voor jullie mening

  • #2
    Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

    De kans dat een tweedehands 50D kapot gaat is klein, maar ik zou toch eerder kijken naar wat je nodig hebt.
    60D is een heel andere camera.

    Comment


    • #3
      Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

      Oorspronkelijk geplaatst door witteklim Bekijk bericht
      zoals de titel al doet vermoeden zit ik met een twijfelgeval.

      voor een occasie 50D 500 a 600 euro betalen( zonder garantie natuurlijk ) of toch maar een nieuwe 60D aan 849 euro( en 2 jaar garantie hebben ).

      alvast bedankt voor jullie mening



      kijk inderdaad vooral naar wat je nodig hebt of wat je graag wil hebben !
      m.a.w. beslis eerst welke camera je wil hebben en pas daarna of je die dan nieuw of tweedehands koopt.
      twee verschillende camera's vergelijken en dan nog de mengeling tusen nieuw en tweedehands tegelijk lijkt mij niet de meest rationele aanpak.

      koop een tweedehandstoestel enkel als je er vertouwen in hebt ( garantie is slechts één klein deel in het beslissingsproces ), het aantal kliks die een camera heeft gedaan is belangrijk , maar niet zelf te traceren( wel bij Canon ).

      succes met het oplossen van je dilemma.
      Dirk

      Comment


      • #4
        Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

          Oorspronkelijk geplaatst door delta-d Bekijk bericht
          het aantal kliks die een camera heeft gedaan is belangrijk , maar niet zelf te traceren( wel bij Canon ).
          Is wel perfect na te gaan zonder dat je via canon dient langs te gaan, hiervoor zijn applicaties te vinden


          ziehier de lijst met de clicks die een toestel zou moeten aankunnen, de lifetime van de shutter m.a.w.
          http://jelleverherstraeten.be/Blog/?p=248

          op deze site vind je trouwens ook een link terug naar een applicatie om het aantal clicks uit te lezen

          of hier de rechtstreekse link voor het programma: http://astrojargon.net/EOSInfo.aspx
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

            Oorspronkelijk geplaatst door witteklim Bekijk bericht
            zoals de titel al doet vermoeden zit ik met een twijfelgeval.

            voor een occasie 50D 500 a 600 euro betalen( zonder garantie natuurlijk ) of toch maar een nieuwe 60D aan 849 euro( en 2 jaar garantie hebben ).

            alvast bedankt voor jullie mening
            849 euro voor een nieuwe 60D is iets teveel. Kan je voordeliger vinden.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              849 euro voor een nieuwe 60D is iets teveel. Kan je voordeliger vinden.
              waar dan, want dat interesseert me eventueel
              bedankt alvast
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

                Hier bijvoorbeeld:

                Comment


                • #9
                  Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  waar dan, want dat interesseert me eventueel
                  bedankt alvast
                  Als je dat vorige week vroeg ... Vorige week heb ik een 60D aan 664euro gekocht, in Saturn Nederland.

                  Kostte daar normaal 769euro maar ge kreeg per 100euro die je uitgaf 15euro korting ( dus 7 x15euro ).

                  Zal daar wrs nu terug 769euro kosten. Was maar 50min rijden vanuit Genk.

                  Was ook aan kijken voor een 2dehands 50D maar kost makkelijk 500euro ... Voor iets meer heb ik een "beter" toestel EN 1080p video met 2j garantie
                  Last edited by C.ust; 2 december 2011, 17:21.

                  Comment


                  • #10
                    Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

                    De 60D is in weze wat 'gedowngraded" t.o.v. de 50D om ruimte te maken voor de 7D. Zo zit er geen AF micro adjustment op.

                    De sensor is wel beter, in termen van ruis en resoluite, dan van de 50D.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

                      Zelf heb ik een 50D, een kennis van me een 60D. Ik zou niet willen ruilen. Dat is misschien
                      een beetje cru, maar toch voel ik het zo aan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: occasie canon 50D of nieuwe 60D

                        En....zou je dan ook eens willen verklaren , waarom je niet zou willen ruilen?
                        Je mag het me ook persoonlijk laten weten if you like...
                        ik overweeg namelijk ook de aankoop van èèn van beide toestellen.
                        alvast bedankt voor uw tijd! ;-)

                        Comment

                        Working...
                        X