Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

    Volgende zomer gaan we naar Egypte.
    Snorkelen naar de mooie vissen zal er dus zéker ook bij zijn.
    Ik wil alléén niet zo'n dure onderwaterbehuizing kopen voor mijn 7D.
    Of kan dat toch...op een goedkope (want vermoedelijk eenmalige) manier?

    Bedankt
    Dré

  • #2
    Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

    Besparen op een waterdichte behuizing is volgens mij niet zo'n goed idee.
    Ik heb gezien dat ze op sommige websites een soort waterdichte zak verkopen waar je de camera in kan steken, en volgens hun zou je er dan mee onder water kunnen...
    Vergeet die optie maar, het lijkt goedkoop, maar het wordt een heel dure zaak als de camera daardoor stuk gaat. Je mag er 100% zeker van zijn dat die oplossing nooit goed kan werken, die is bruikbaar om een camera te beschermen op het strand, of misschien nog net tot een paar centimeters onder water. Maar als je dieper gaat, dan wordt alles bij elkaar gedrukt door de waterdruk.

    De goedkoopste optie is misschien wel een waterdicht compactje, maar ook daarvan mag je geen mirakels verwachten. Snorkelen zal nog net gaan, zolang je maar niet te diep gaat.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Volgende zomer gaan we naar Egypte.
      Snorkelen naar de mooie vissen zal er dus zéker ook bij zijn.
      Ik wil alléén niet zo'n dure onderwaterbehuizing kopen voor mijn 7D.
      Of kan dat toch...op een goedkope (want vermoedelijk eenmalige) manier?
      Ik zat met hetzelfde dilemma toen we in 2010 naar West-Australië gingen. De D-90 in het water zag ik niet zitten en dus kocht ik een Canon D-10. Waterdicht tot 10m en vooral een erg stevig toestel. Ik heb er mee gefilmd ook en de beelden verwerkt tussen de rest van onze vakantiefilm. Foto's staan op mijn blog.
      Voor die prijs kan je geen waterdichte behuizing voor een DSLR kopen, het resultaat is wat minder dan een DSLR maar toch meer dan aanvaardbaar.

      BTW, je kan ook eens zoeken in het forum, deze vraag komt regelmatig terug.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

        Kwam net een compactje + onderwaterbehuizing tegen in aangeboden. KLIK
        Is misschien ook een oplossing?
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

          Als het slecht eenmalig is zou ik gewoon snorkelen en proberen te genieten van de snorkeltochten die je maakt . Onderwaterfotografie is iets helemaal anders dan boven water en waarschijnlijk ga je teleurgesteld zijn met je resultaten . Als je toch foto s zou willen maken , kijk dan eerst is voor een tweedehands compact ( ik heb net mijn Canon G9 met Ikelite huis verkocht voor 450 euro ) of vraag is raad aan Marco Heesbeen van onderwaterhuis.nl . Hij is eerlijk en geeft je een uitstekende service en raad . Zij hebben ook goedkopere setjes met compactjes in voorraad .
          In ieder geval succes ennals,ik nog metbiets kan helpen ... Geef maar een mail .
          Groetjes
          Luc
          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

          Comment


          • #6
            Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

            Kijk eens bij "te koop"..

            Comment


            • #7
              Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

              Om te snorkelen is zo'n waterdichte zak wel te vertrouwen, of een compactje. Er zijn zelfs compactjes die tot op enkele meters diepte waterdicht zijn zonder onderwaterhuis.

              Indien het is om echt te duiken, maar je spreekt in de post enkel over snorkelen, is er geen goedkope oplossing, dan heb je zelfs bij een goedkoop compactje al externe flitsen nodig als ja wat kleur in de foto wil krijgen. Interne flitser gebruiken zal voor veel zweefvuil op de foto's zorgen.
              Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

              Comment


              • #8
                Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

                Heb je dit al overwogen? http://www.ewa-marine.com/
                Ik heb dit nog niet gebruikt om te snorkelen maar wel al om te kayakken en te strandzeilen met mijn D90 en D50 en als ik terug zou gaan snorkelen zou ik het zeker gebruiken met mijn D50. De mogelijkheden onder water zijn natuurlijk beperkt, inzoomen kan je bvb vergeten.
                Je mag gerust die van mij wel eens uitproberen in je bad :-)
                mvg
                Bert

                Comment


                • #9
                  Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                  Heb je dit al overwogen? http://www.ewa-marine.com/
                  Interessante piste... ook voor regencapes. Omdat de waterproof compact camera's voor mij niet volstaan was ik net op zoek naar een eerder 'weersbestendige' setup om reflex en/of compact camera voor langere perioden buiten op te stellen voor tethered shooting (controle via usb). Vind echter geen prijzen - waar kan je zo'n capes trouwens kopen/bestellen in België?
                  Fotograaf uit winterslaap ;-)
                  7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Haspengouw Bekijk bericht
                    Interessante piste... ook voor regencapes. Omdat de waterproof compact camera's voor mij niet volstaan was ik net op zoek naar een eerder 'weersbestendige' setup om reflex en/of compact camera voor langere perioden buiten op te stellen voor tethered shooting (controle via usb). Vind echter geen prijzen - waar kan je zo'n capes trouwens kopen/bestellen in België?
                    Bij Konijnenberg
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

                      Ik zit momenteel in Egypte en heb al veel onderwater fotos gemaakt met mijn canon ixus 220. Deze zit in een canon wp-dc320L onderwaterbehuizing. Ik heb deze 59 euro betaald. Is voldoende om te snorklelen (tot 3 meter diep). Zoals hier reeds geschreven is onderwater fotografie niet eenvoudig.

                      Ik heb de camera op de functie onderwaterfotografie gezet en dat gaf behoorlijke reslultaten. Als ik morgen terg in Belgie ben post ik wel eens enkele voorbeelden. Mijn eerste indruk is dat ik wat scherpte mis maar is moeilijk te beoordelen op zo een klein schermpje.

                      Ik heb ook mijn 7D mee maar deze is eigenlijk bijna niet uit mijn tas gekomen tijdens deze strandvakantie.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

                        Allemaal bedankt voor jullie tips hoor!!
                        Ik distilleer er het nuttige uit.
                        Sorry dat ik zo laat kom met een reactie, maar ik dacht dat er niet gereageerd werd.
                        Ik krijg namelijk normaal, zoals de meesten van jullie denk ik, een melding in mijn E-box als er reactie komt.
                        Blijkbaar moet er om één of andere reden iets verkeerd zijn gelopen want ik word om één of andere reden niet geïnformeerd...

                        Comment


                        • #13
                          Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

                          Blijkbaar ben ik de enige die de ewa-marine ooit gebruikt heeft....een pak jaren geleden in het voormalige Yougoslavië van net voor de oorlog. Ginder trouwens nog aan de kant gezet met de Kalashnikov gericht op mijn edele delen.......
                          Ik kan je verzekeren dat bij goed gebruik je camera niet nat zal worden bij het het snorkelen. Tegenwoordig heb je ook types waar je ook een gemonteerde flitser in kwijt kan. Je komt ze ook hier in België af en toe tegen bij actiefotografie op het water.
                          Echt superpractisch is het niet, maar het is best doenbaar voor een vakantie. Belangrijk is zo weinig als mogelijk lucht in te sluiten, zodat het drijfvermogen verkleind wordt. Ook afspoelen met zoet water is belangrijk voor de levensduur. Mijn EwaMarine is nog volledig intact na al die jaren, en het toestel (Canon A1) dat ik destijds gebruikte heb ik onlangs nog perfect werkend verkocht aan een leerlinge fotografie.
                          Nog belangrijk: onder water heb je weinig mogelijkheden om je knopjes te gebruiken. Instellingen wijzigen doe je best vooraf. Kies vooraf een gepaste lens, best eentje welke goed past in de EwaMarine. Onder water is niks hetzelfde als erboven.
                          Een andere optie is uiteraard het compactje welk tegenwoordig echt wel goeie beelden maakt onder water en daar echt wel voor voorzien is.

                          Succes met je keuze

                          Greetz,

                          Rob
                          Exactemundo!

                          Comment


                          • #14
                            Re: "Goedkoop" alternatief voor onderwaterfotografie

                            Ik heb hier zoals beloofd enkele foto's genomen met een ixus 220 en een onderwaterbehuizing. Ik plaats ze achter een link. Foto's komen recht uit de camera , nog niet verscherpt , enkel resize:











                            Jammer genoeg zijn er toch veel details verdwenen na het resizen. Indien gewenst kan ik een groter formaat posten.

                            mir
                            Last edited by mir; 13 december 2011, 21:25.
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment

                            Working...
                            X