Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Extender EF 2x III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Extender EF 2x III

    wat denken jullie van deze extender ,ik zou graag mijn 70-200mm 2.8 L IS USM ,meer gebruiken als tele ,met een 2X wordt hij een 400mm en dit met cropfactor 1.6 zou dit in wezen een 640mm kunnen zijn ,ik heb vroeger gehoord dat je beter bent met een 1.4x ,maar het schijnt dat de nieuwe versie 2x heel goed presteert ,voor ik deze aankoop zou ik toch graag overtuigd zijn ,en ik denk met hier mijn vraag te stellen dat miss al heel wat mensen er al ervaring mee hebben , wat zijn de voor en vooral ook de nadelen
    hartelijk dank voor wie mij hierin wil helpen

  • #2
    Re: Canon Extender EF 2x III

    Kijk zeker hier eens :
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: Canon Extender EF 2x III

      Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
      hartelijk dank tollerke ,ik denk dat ik toch wel overtuigd ben en die toch zal aanschaffen

      Comment


      • #4
        Re: Canon Extender EF 2x III

        Op de "oude" 70-200 f2,8 L IS (zonder II aanduiding) zal die heel wat minder goede resultaten geven dan op de nieuwe versie.
        De oude is behoorlijk soft met het diafragma volledig open en ze zal nog softer worden als je een 2x teleconverter gebruikt.

        Op de nieuwe Canon 70-200 f2,8 L IS II werkt die wel heel goed, maar zonder teleconverter is die lens natuurlijk wel scherper.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon Extender EF 2x III

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Op de "oude" 70-200 f2,8 L IS (zonder II aanduiding) zal die heel wat minder goede resultaten geven dan op de nieuwe versie.
          De oude is behoorlijk soft met het diafragma volledig open en ze zal nog softer worden als je een 2x teleconverter gebruikt.

          Op de nieuwe Canon 70-200 f2,8 L IS II werkt die wel heel goed, maar zonder teleconverter is die lens natuurlijk wel scherper.
          oei ,het is nl de oudere versie ,is het kwaliteit dan zo slecht of valt het nog mee ,of is de 1.4 een betere optie ,verlies dan natuurlijk een stukje tele hè

          Comment


          • #6
            Re: Canon Extender EF 2x III

            Op de oude versie heb ik zelf nooit een 2x teleconverter gebruikt, ik heb er wel ooit eentje gekocht voor een Sigma 70-200, maar die lens was ook soft met het diafragma helemaal open, en met een 2x teleconverter werden de foto's voor mij onbruikbaar (ook wanneer ik het diafragma verder dicht zette dan de maximale opening van f5,6).

            Die teleconverter heb ik toen meteen terug verkocht...

            Als je op een niet zo heel scherpe lens een 2x teleconverter zet, dan wordt de beeldkwaliteit er zeker niet beter op.

            De oude 70-200 f2,8 L IS is wel redelijk in combinatie met een 1,4x teleconverter, maar dan zal je het diafragma ook al wat verder dicht moeten zetten voor de scherpste resultaten.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon Extender EF 2x III

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Op de oude versie heb ik zelf nooit een 2x teleconverter gebruikt, ik heb er wel ooit eentje gekocht voor een Sigma 70-200, maar die lens was ook soft met het diafragma helemaal open, en met een 2x teleconverter werden de foto's voor mij onbruikbaar (ook wanneer ik het diafragma verder dicht zette dan de maximale opening van f5,6).

              Die teleconverter heb ik toen meteen terug verkocht...

              Als je op een niet zo heel scherpe lens een 2x teleconverter zet, dan wordt de beeldkwaliteit er zeker niet beter op.

              De oude 70-200 f2,8 L IS is wel redelijk in combinatie met een 1,4x teleconverter, maar dan zal je het diafragma ook al wat verder dicht moeten zetten voor de scherpste resultaten.
              het is natuurlijk spijtig als ik dit lees ,had er toch wel meer van verwacht ,maar het zou nog spijtiger zijn als je naderhand de ontgoocheling meemaakt en toch een flinke verloren duid in het zakje heb moeten doen ,
              dus toch heel erg bedankt voor je eerlijk antwoord Black B@ndit ,gelukkig dat ik die vraag eerst heb gesteld

              Comment


              • #8
                Re: Canon Extender EF 2x III

                Ik heb de 100/400 en zou deze niet kunnen missen maar de 70/200 die komt er ook nog .De fototas zit al behoorlijk vol maar zal wel een plaatsje vinden.De 100/400 kost natuurlijk meer dan het dubbele van de extender.

                Comment

                Working...
                X