Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfels Canon 7D of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfels Canon 7D of...

    Dag beste forum-vrienden,
    ik lees vaak de vragen en reacties, en eigenlijk stel ik wellicht een terugkerende vraag. Toch wil ik hierbij de 7D-gebruikers wakkerschudden en mij enigszins te overtuigen...
    Of de concurrenten mij te overtuigen naar iets (Canon) anders...
    Ik bezit een Canon 500d, heb ondertussen al enkele reeksen Photoshop-cursus achter de rug, en nu ook bezig met lessen fotografie, met vooral workshops...
    Ik wil naast die 500d een tweede body erbij, om o.a. die lenzenwissel te vermijden, en ook als master (of reservetoestel). Mijn voorkeur gaat naar de Canon 7D. Zijn eigenschappen, geput uit de ervaringen van zo'n 5000 pro- en amateurfotografen doen me wat verlangen naar zo'n toestel, omdat (eerder) vroeg of laat m'n 500d wat te "licht" zal blijken te zijn.
    Graag jullie eerlijke mening...
    Groeten, Piet
    Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

  • #2
    Re: Twijfels Canon 7D of...

    Oorspronkelijk geplaatst door PietT Bekijk bericht
    eigenlijk stel ik wellicht een terugkerende vraag.
    Groeten, Piet
    Inderdaad

    http://forum.belgiumdigital.com/f9/canon-7d-359043.html

    of

    http://forum.belgiumdigital.com/f9/w...7d-350148.html

    Ik weet het... het is niet makkelijk om een nieuwe camera te kiezen...
    Maar ik heb destijds gekozen voor een 7D en ben daar zeer tevreden over...
    Het is maar wat je zelf verwacht en verlangt van een camera...

    Comment


    • #3
      Re: Twijfels Canon 7D of...

      Oorspronkelijk geplaatst door PietT Bekijk bericht
      Mijn voorkeur gaat naar de Canon 7D. Zijn eigenschappen, geput uit de ervaringen van zo'n 5000 pro- en amateurfotografen doen me wat verlangen naar zo'n toestel, omdat (eerder) vroeg of laat m'n 500d wat te "licht" zal blijken te zijn.
      Graag jullie eerlijke mening...
      Groeten, Piet
      Zolang je niks concreets aangeeft, waarin een 500D "te licht"zou zijn heeft het allemaal weinig zin op zo'n vraag in te gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Twijfels Canon 7D of...

        Om te beginnen: de Canon 500D is een goed tot zeer goed toestel. Mensen durven wel eens te vlug overschakelen, nog voor ze hun toestel goed kennen. Ze hebben niet het onderste uit de kan gehaald wat betreft hun toestel. Ze schakelen vlug over naar het "betere/beste toestel in hun sensor-range" ... en moeten na enige tijd toegeven (of ze dat nu luidop doen of niet) dat het de meerkost niet waard was.

        Zoals al eerder aangehaald in andere topics: de 500D - 550D - 600D - 50D - 60D en 7D hebben allemaal dezelfde sensor. Dus je gaat aan de output niet zien of je nu een meerwaarde hebt door een duurder toestel te kopen in deze sensor range.

        De 500D heeft z'n specifieke tekortkomingen, dat is zo. De 7D is een goed tot zeer goed toestel, maar heeft ook z'n specifieke tekortkomingen. Als je van de 500D naar een 7D denkt up te graden, besef heel goed dat je qua beeldqualiteit niet omhoog gaat. Eerder een grotere body, een beter bedieningsgemak en een snellere autofocus. Dat zijn de drie voornaamste kenmerken.
        Last edited by Vinnydizzy; 1 december 2011, 06:28. Reden: correctere omschrijving
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Twijfels Canon 7D of...

          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          ...de 500D - 550D - 600D - 50D - 60D en 7D hebben allemaal dezelfde sensor.
          Allemaal dezelfde sensor ??

          Comment


          • #6
            Re: Twijfels Canon 7D of...

            Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
            Allemaal dezelfde sensor ??
            Als je er de 500D vanaf laat, denk ik dat het lijstje klopt.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: Twijfels Canon 7D of...

              Ook de 50D eraf.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Twijfels Canon 7D of...

                Oorspronkelijk geplaatst door PietT Bekijk bericht
                Dag beste forum-vrienden,
                ik lees vaak de vragen en reacties, en eigenlijk stel ik wellicht een terugkerende vraag. Toch wil ik hierbij de 7D-gebruikers wakkerschudden en mij enigszins te overtuigen...
                Of de concurrenten mij te overtuigen naar iets (Canon) anders...
                Ik bezit een Canon 500d, heb ondertussen al enkele reeksen Photoshop-cursus achter de rug, en nu ook bezig met lessen fotografie, met vooral workshops...
                Ik wil naast die 500d een tweede body erbij, om o.a. die lenzenwissel te vermijden, en ook als master (of reservetoestel). Mijn voorkeur gaat naar de Canon 7D. Zijn eigenschappen, geput uit de ervaringen van zo'n 5000 pro- en amateurfotografen doen me wat verlangen naar zo'n toestel, omdat (eerder) vroeg of laat m'n 500d wat te "licht" zal blijken te zijn.
                Graag jullie eerlijke mening...
                Groeten, Piet
                hi Piet ,
                ik heb ondertussen een 3 tal weken een canon 7D kom van de 40D , ik moet zeggen de 7D is een fantastisch toestel , maar pas toch voor de ruis in de foto's in de beginne is't een beetje uit proberen maar na dit bereik echt wat men verwacht ;Een snelle en goede focus 8 f/sec degelijk afgewerkt en niet te vergeten zeer goed in de hand liggend in feite zoals de 40D ,afgerond de 7D is een modern toestel die erg snel en percies is een nadeel is toch teveel ruis aangezien de crop censor met 18mp ,maar dit ter zijde gelaten is de 7D een goede aankoop.
                ik streef naar goeie fotokes
                Canon 7D en Canon glas

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfels Canon 7D of...

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ook de 50D eraf.
                  Het zou wellicht beter zijn om zich iets beter te documenteren vooraleer een vraagsteller in verwarring te brengen.
                  Natuurlijk vergist iedereen zich wel eens

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfels Canon 7D of...

                    7D is een zeer goed toestel, maar ondertussen meer dan 2 jaar oud.

                    Als je nu een 500D hebt zou ik toch nog even de kat uit de boom kijken.

                    Comment

                    Working...
                    X