Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 --> Nikon D3100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 --> Nikon D3100

    Help, ik ben het noorden kwijt. Ik werk al een jaar of zeven met mijn Nikon D70 digitale spiegelreflex camera. Ik weet het, dit zal tegenwoordig een 'oude' jongen genoemd worden, zeven jaar is ook al een poos natuurlijk Ben er wel steeds tevreden mee geweest.

    Mijn gedachte was nu, om bvb over te schakelen naar een D3100, ten opzichte van de D70 lijkt me dat toch een grote vooruitgang (qua mogelijkheden en opties). De prijs leek mij enorm interessant, voor de body vraagt men een 449 - 440 euro zag ik op het net.

    Maar uitgande van mijn D70 va, 'toen', ;;; Hoe kan je de D3100 hiermee vergelijken? Ik bedoel, ik ben het noorden wat kwijt, want ik zie bvb dat de D90 er ook nog is en deze kost voor de body nog makkelijk over de 700 euro.

    Welke evolutie is er geweest binnen de Nikon digitale spiegelrefelxen?

    Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de types? Welke is bvb de laatste? Ik heb echt interesse in die D3100 body, maar weet niet van wanneer deze dateert, en hoe het komt dat deze zo 'laat ons zeggen' laag ligt qua prijs tov de D90?
    Het is net om die 440 euro voor de body dat mijn aandacht daar naartoe getrokken werd (D3100). Toen ik destrijds mijn D70 aankocht (met kitlens) lag die prijs toch een kleine 3 x hoger dan nu voor de body van de D3100.

    Wat ik mij ook afvraag, kan ik mijn lenzen van mijn D70 (AF-S Nikkor 18-70 mm1:3.5-4.5G ED – r staat ook iets op van DX) en anderzijds de AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6Gà gebruiken op de D3100?
    Net als mijn externe flitser Nikon SB-800