Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zaktoestel nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zaktoestel nodig

    Eens aan het zoeken naar een klein compactcamera'tje (om altijd op zak te hebben).
    Budget is iets van 200 euro.
    Iemand ervaringen met de
    - fujifilm finepix f550? http://www.letsgodigital.org/nl/2813...epix-f550-exr/
    - Ook al wat goeds gelezen over de Nikon Coolpix P300 (wel jammer dat je niet in raw kan trekken).
    - reviews van de Sony Cyber-shot HX7V vallen ook te pruimen...

    (Ik heb zelf een d90, maar is niet altijd handig om constant overal mee te nemen. Daarom dat ik graag een klein camera'tje wil kopen om altijd op zak te hebben.)

    Alvast bedankt voor de reacties!
    Last edited by BaileyRock; 30 november 2011, 10:20.

  • #2
    Re: zaktoestel nodig

    nog even dit:
    ik ben op zoek naar:

    compactcamera'tje.
    - Zoom maakt op zich niet veel uit, het is meer voor leuke snapshots (straatfotografie)
    - prijs 200 euro
    - Raw opnames zou mooi meegenomen zijn
    - mogelijkheid tot manueel foto's trekken (A,P, S, M)
    - degelijk
    Last edited by BaileyRock; 30 november 2011, 10:20.

    Comment


    • #3
      Re: zaktoestel nodig

      Ik zat met hetzelfde probleem...

      Sinds twee weken de Nikon AW100 in huis. (is wel iets duurder, 289 betaald)

      Zeer tevreden van, aantal functies zoals belichtingscompensatie direct beschikbaar, veel scène-keuzemogelijkheden...
      Maar vooral valbestendig en waterdicht, dus fotograferen en filmen onderwater is geen probleem.

      Ideaal dus om overal mee naar toe te nemen en geen schrik om het toestel te beschadigen. Bovendien kan ik onze kindjes (5 en 6) met een gerust hart laten experimenteren.

      (Eigen toestel is een Sony alpha)

      Comment


      • #4
        Re: zaktoestel nodig

        Ben je tevreden van het diafragma? Ik bedoel: is het jammer om een relatief kleine diafragma-opening te hebben?
        Toevallig geen voorbeeldje van onderwaterfoto's?
        ps.: was eens aan't zoeken op varianten en de panasonic DMC-FT3 ziet er ook wel leuk uit!

        Comment


        • #5
          Re: zaktoestel nodig

          Ik heb een Samsung EX1 voor die foto's waar je met een DSLR te veel zou opvallen. Of waar je zelfs niet mag fotograferen. Het toestel heeft een kantelbaar scherm, is volledig manueel te bedienen naast een aantal presets. Tot ISO 800 is de kwaliteit goed (heeft een 1.8 lens), neemt foto's in RAW !!!. Een minpuntje is het vrij hoge verbruik: per batterij zo'n 150 foto's. Dit heeft wellicht te maken met het gebruik van het (uitstekende) scherm. want er is geen optische zoeker. Ik heb er net geen 300€ voor betaald.
          Maar ik denk dat hij al uit productie is. .
          Nikon en Canon hebben een vergelijkbaar toestel. Bij Canon is dat de G reeks, nikon heeft de Nikon-coolpix-p7100. Daar heb ik veel lovenswaardig over gelezen.
          Maar die zijn wat prijziger dan de Samsung.
          Comfortably numb with my Pentax

          Comment


          • #6
            Re: zaktoestel nodig

            Diafragma vind ik tot nog toe geen probleem.
            Ik heb er nog geen onderwaterfoto's mee genomen, maar als je even zoekt naar tests en reviews vind je tal van voorbeeldfoto's.

            Je moet met dit soort toestellen niet teveel focussen op de technische kant. Je kan de foto's niet vergelijken met een spiegelreflex (of moeten we nu SLT beginnen zeggen, is wel korter...) Belangrijk is dat je het moment en de herinnering kan vastleggen en koesteren...

            Comment

            Working...
            X