Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk van deze 3 is de beste???????????????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk van deze 3 is de beste???????????????

    Beste forummers,

    ik ben nieuw hier en wil graag een digitale fototoestel aanschaffen.

    Ik wil het vooral gebruiken om binnenhuis foto's te maken van mensen die willen poseren.

    Dus het zou hoog kwalitatief moeten zijn.

    Mijn budget is maximum 250 euro, dus daarover ga ik niet.

    Ik heb veel opgezocht en uiteindelijk zou ik graag deze 3 toestellen even voorstellen en jullie mening vragen over deze toestellen, zie even hieronder:

    1) Nikon Coolpix L120


    2) Sony CyberShot DSC-HX7


    3) Canon PowerShot SX150 IS


    Mijn vraag is, welk van deze 3 toestellen is de beste?

    Welk van deze 3 is het zijn prijs waard?

    Welk van deze 3 voldoet aan mijn voorkeuren?

    En ook waarom????? Dus ik wil weten waarom die éne beter is dan het ander???

    Die Sony heeft een Exmor R CMOS-sensor, ik weet niet wat dit exact is en/of dit een meerwaarde is tegenover die andere 2 toestellen?

    Graag jullie reacties, ik heb jullie meningen, tips & adviezen nodig

    Zie alsook een deze 3 toestellen naast elkaar (vergelijking):


    Gemeende groetjes
    Last edited by Kuifje1988; 30 november 2011, 02:29.

  • #2
    Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

    Een hoogstaande kwaliteit voor binnenshuis, ik neem dus aan met flits of enkele flitsen of met het beschikbare licht. Ik vrees dat je dat niet gaat vinden voor 250 euro, zelfs tweedehands ga je der amper komen om toch iets of wat resultaat te behalen.

    Alle goedkope compact toestellen zijn gemaakt voor "goed weer" fotografie en geven mooie beelden als je der zon hebt, maar binnenshuis met een klein ingebouwd flitserke is het geen kwaliteit.

    Ook nooit vergeten dat je naar je camera ook wat ander kosten hebt, zoals statief, flitser geheugenkaartjes, software om je beelden te bewerken.

    Mijn advies is dus doorsparen naar 500 euro en een instapreflex met een 18-55 kitlens

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Mijn advies is dus doorsparen naar 500 euro en een instapreflex met een 18-55 kitlens
      MVG, Jeff C.
      of een degelijke bridge kan mss ook een oplossing bieden
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

        In deze volg ik ook vrees ik. Alhoewel wij bij ons op de firma een ixus 220 HS hebben waar ik toch wel positief van verschoten ben van de kwaliteit onder weinig licht. Klik hier om de prijzen te vergelijken
        Ikzelf heb een powershot sx20 is die ook voor mijn reflex had aangekocht, die kwaliteit is echt niet te vergelijken. Die powershot ligt nu in de kast natuurlijk.
        Alles hangt natuurlijk van uw wensen af.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

          Of inderdaad een bridge zoals de nieuwe powershot sx40 is , deze zit ook onder de 500€ en scoort blijkbaar toch goed.
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

            De starter vroeg oorspronkelijk een budget van 250 euro niet te overschrijden, en dat is moeilijk, maar met een geringe extra inspanning kan je nu, (maar waarschijnlijk niet lang meer) een Sony Nex 5 met een 18-55 les aankopen voor 375 euro of iets in die buurt, dat is een mooie prijs voor veel camera, maar ik ben het onmiddellijk mee eens dat je dan nog niet alles in huis hebt, al vind ik het een goede start.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

              Jeff,

              Ik heb een SONY NEX-5 met pancake 16mm besteld voor slechts 299euro !!!
              Beetje zoeken en je kan de Nex 5 voor meer dan zacht prijsje kopen ...

              Senn

              Comment


              • #8
                Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                Jeff,

                Ik heb een SONY NEX-5 met pancake 16mm besteld voor slechts 299euro !!!
                Beetje zoeken en je kan de Nex 5 voor meer dan zacht prijsje kopen ...

                Senn

                Ben ik het mee eens, en ik heb ook de 16 mm , maar om als enige toestel te dienen is de 16 mm te beperkt, dan is de 18-55 een betere start.

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

                  Ik zou voor de Sony gaan, eventueel zelfs de Sony Cybershot DSC-HX9V die na rebate op 274€ komt. Heb hem zelf ook (net) en sta behoorlijk versteld van de prestaties (voor e"en compact uiteraard!). Heb je zeer goede breedhoek (24mm) en 16x zoom.

                  Als je wat samples wil (ook met flash) of meer info: PM maar

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

                    Ik heb de Sony CyberShot DSC-HX7 en ben er zeer tevreden over, prachtig cameratje om mee te nemen op reis naast mijn 50D.
                    Jammer dat het geen RAW bestanden kan weg schrijven, de jpeg zijn van zeer goeie kwaliteit.
                    Heeft een panoramafunctie en werkt zeer goed.
                    GPS
                    Kompas
                    Exmor R CMOS-sensor
                    16,2 megapixels
                    25 mm f/3.5 Sony G-lens
                    10x optische zoom
                    3 inch LCD-scherm
                    SteadyShot-beeldstabilisatie
                    Active Mode
                    1080i filmopnamen
                    3D/iSweep panorama
                    Superior Auto-modus
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

                      Hey,

                      alvast heel erg bedankt voor de reacties maar je moet weten dat het toestel niet zal dienen om Full HD te filmen, dus het toestel moet vooral geschikt zijn om optimaal te fotograferen.

                      Voor mij is het ook belangrijk dat het toestel mooie foto's moet kunnen maken bij weinig licht.

                      Buiten het feit dat die Nikon Coolpix L120 AA batterijen nodig heeft, is deze dan toch niet beter dan die Sony Cybershot?????

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

                        By the way;

                        Nikon Coolpix L120 heeft een lens van 25-525 mm

                        De Sony CyberShot DSC-HX7 beschikt over een 25-250 mm lens

                        En de Canon PowerShot SX150 IS beschikt over een 28 - 336 mm lens.

                        Mijn vraag is, welke voordelen en/of nadelen heb je als je een groter bereik hebt met je lens?

                        Ik heb daar weinig kennis van, hopelijk stel ik geen domme vragen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

                          Wel Kuifje, zoals reeds geschreven vraag je het onmogelijke van je toestellen. Je wil naar eigen zeggen topkwaliteit maar aan een uitverkoopprijs. Je weet dat dit niet verzoenbaar is. Met een Nissan Juke gaat men ook de 24h van Le Mans niet rijden, met een Nissan Skyline kan het dan wel lukken. Beiden zijn prima auto's maar worden gekocht in functie voor wat ze moeten dienen.
                          Jeff heeft hier de beste raad gegeven die er is en kan je alleen maar aanraden deze op te volgen.
                          En als uitsmijter: de beste foto's neem je niet enkel met een fototoestel .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Wel Kuifje, zoals reeds geschreven vraag je het onmogelijke van je toestellen. Je wil naar eigen zeggen topkwaliteit maar aan een uitverkoopprijs. Je weet dat dit niet verzoenbaar is. Met een Nissan Juke gaat men ook de 24h van Le Mans niet rijden, met een Nissan Skyline kan het dan wel lukken. Beiden zijn prima auto's maar worden gekocht in functie voor wat ze moeten dienen.
                            Jeff heeft hier de beste raad gegeven die er is en kan je alleen maar aanraden deze op te volgen.
                            En als uitsmijter: de beste foto's neem je niet enkel met een fototoestel .
                            Dan heb ik nog 2 vragen;

                            1) Stel als je tussen de hf7 & hf9 moet kiezen, welkeen zou je dan kopen (ook met de prijs moet je rekening houden natuurlijk)

                            2) Stel als je heel veel licht in je kamer hebt, dan ben je eigenlijk ook goed met zo'n Sony Cybershot camera, toch? Of begrijp ik het verkeerd???

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk van deze 3 is de beste???????????????

                              Tintin, dit loopt uit op teleurstelling, koop een mooie tweedehandse DSLR met een 50mm lens o.i.d.
                              Wat heb je binnen aan 24x zoom en 100% mislukte foto's bij available light?
                              Eigenlijk zoek je een Landrover voor de prijs van een Daihatsu Cuore... Als dat er logischerwijs niet is moet je naar de oldtimers of de youngtimers...
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X